JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub naszą stronę - Facebook
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Aktualnie online
Statystyka
» Nowi Użytkownicy:
Dzisiaj: 0 » Ostatnie 7 dni: 0 » Ostatnie 30 dni: 0
» Gości online:Użytkowników online: 0
» Witamy naszego najnowszego Użytkownika - Mrozu
» Wszystkich Użytkowników: 367
» Wszystkich Użytkowników, którzy odwiedzili nas dziś: 0
Urodziny Nikt dziś nie obchodzi urodzin
Kalendarz
<< Październik 2017 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś się o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [26 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
14% [7 głosów]

Przez wizytówkę
Przez wizytówkę
0% [0 głosów]

Przez naklejkę na samochodzie
Przez naklejkę na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 49
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Partnerzy
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seba-pdPL
09 październik 2017 11:50:28
Jak nadal bedzie taka cisza na stronce to robimy z Damianem przekierowanie adresu strony JE na naszego fanpage'a na FB

Seba-pdPL
11 grudzień 2016 19:28:35
SZYKOWAĆ FURY NA 23 GRUDNIA 2016 , GODZ. 19:00 - odbędzie sie spot opłatkowy Umiech :) Zanotować, zapamiętać & przyjeżdżać Wykrzyknik! Fura

Seba-pdPL
28 listopad 2016 14:30:52
Jeśli JE ma nadal istnieć w najlepsze to trzeba zrobić zrzute (choćby skromną) i zapłacić komuś, jeśli ma być wszystko poprawnie ogarnięte

damiansd4hide3
28 listopad 2016 09:25:13
Jest tylko jedna kwestia, ktoś kto się zna chce ZAROBIĆ....każdy jeden.

Seba-pdPL
27 listopad 2016 10:15:42
Pracuję nad tym, poprawiłem już troche rzeczy, ale nadal one występują Ehh ;/ Więcej rzeczy nie dam rady już ogarnąć Smutny :( Potrzebujemy wsparcia kogoś, kto zna sie na rzeczy i potrafiłby to ogarnąć. Macie takiego znajomego? Podrzućcie nam go Umiech :)

Bartekk
18 wrzesień 2016 10:12:17
kurde same errory Smutny :(

Seba-pdPL
23 sierpień 2016 21:04:08

damiansd4hide3
01 czerwiec 2016 15:49:23
hehehe Hehehe :D dzikujemy Hehehe :D nawzajem Hehehe :D

Seba-pdPL
01 czerwiec 2016 15:35:24
Z okazji Dnia (Duego) Dziecka wszystkim mionikom i pasjonatom, szczeglnie japoskiej motoryzacji Umiech :) : http://japanelite.
..zawsze.png


damiansd4hide3
13 maj 2016 20:18:07
no dokadnie seba Hehehe :D hehe

[PM] Klasyfikacja olejw silnikowych. Oleje mineralne oraz syntetyczne.
1.Klasyfikacje olejw silnikowych.

Oleje klasyfikujemy ze wzgldu na ich lepko oraz jako.

Klasyfikacja lepkociowa to tzw. klasyfikacja SAE, ktra okrela lepko oleju w stosunku do temperatury otoczenia. Najatwiej zrozumie ten podzia patrzc na diagram z rys.1. Tak wic liczba przed liter "W" to wskanik temperatury pynicia (wskanik lepkoci w niskich temperaturach), a druga za liter "W" to lepko w wysokich temperaturach. Sama litera "W" oznacza e olej jest olejem zimowym (od "winter"). Na przykad oznaczenie SUPEROL 10W oznacza typowy jedno sezonowy olej zimowy. Jeeli za liter "W" pojawi si oznaczenie liczbowe oznacza to, e olej jest olejem wielosezonowym (do stosowania zarwno w warunkach zimowych jak i letnich). Im nisza cyfra przed liter "W" tym olej jest bardziej pynny w niskich temperaturach. Z kolei im wysza cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyszej temperaturze.
Nie naley jednak przypisywa wartoci liczbowych oznaczenia SAE bezporednio temperaturom otoczenia.


Np. oznaczenie 15W30 wcale nie oznacza, e olej przeznaczony jest do pracy w zakresie temperatur od -15 do +30 stopni. Jest to tylko umowna symbolika. Dokadne odniesienie symboli do prawdziwych zalecanych temperatur stosowania danego oleju przedstawiem na rys.2 poniej.




Oleje nie majce cyfry po literze "W" (na rysunku niebieskie) s tzw. olejami zimowymi, natomiast oleje oznaczone na rysunku na czerwono mona nazwa letnimi. Stosowanie le dobranego oleju skutkuje zwikszonymi oporami, a co za tym idzie wikszym zuyciem paliwa (np. olej letni 40 stosowany w pnocnej Rosji) lub brakiem klinu smarnego (wicej w dziale Trybologia), a wic szybszym zuyciem wsppracujcych czci (np. olej zimowy 0W stosowany w Afryce).

Klasyfikacja jakociowa jest okrelana przez Amerykaski Instytut Nafty (API). Skrt zapewne kady widzia na opakowaniach oleju. API okrela zastosowanie oraz jako oleju dwoma literami.


Pierwsza z nich okrela przeznaczenie oleju. I tak dla silnikw benzynowych (z zaponem iskrowym ZI) zarezerwowano literk "S" (podobno od ang. spark). Natomiast dla diesli literk "C" (podobno od ang. compression) . Cay symbol jest dwuliterowy, a druga litera oznacza wanie jako. Im dalsza jest to litera alfabetu tym olej jest lepszej jakoci. Na dzie dzisiejszy najlepsze oleje osigaj oznaczenie SL (CF). Oznaczenia API podsumowuje rys.3.
Cech charakterystyczn olejw przebadanych przez Amerykaski Instytut Nafty (API) jest umieszczany na opakowaniach znak jakoci, tzw. "donut". Jest on potwierdzeniem jakoci oleju posiadajcego ten znak, a sama jako jest kontrolowana co pewien czas. Innymi sowy znak nie jest przyznawany producentowi oleju jednorazowo i doywotnio. W przypadku gdy kontrola wykae odstpstwa producent oleju moe straci moliwo uywania znaku na swych produktach.


Inn klasyfikacj jakociow jest klasyfikacja Stowarzyszenia Europejskich Konstruktorw Samochodowych (ACEA). Klasyfikacja ta jest nastpczyni klasyfikacji komitetu CCMC, a na jego miejsce powsta komitet ACEA w 1966r.



Klasyfikacja CCMC

Bya to pierwsza europejska klasyfikacja opracowana w 1977r. Niekiedy na etykietach olejw mona jeszcze spotka oznaczenia z ostatniej jej edycji. Okrelaa ona nastpujce kategorie:

G4, G5 - dla silnikw benzynowych

PD2 - dla silnikw diesla w samochodach osobowych

D4, D5 - dla aut ciarowych z silnikiem diesla.

Oznaczenie w przypadku ACEA skada si w z jednej litery i jednej cyfry. Litera oznacza przeznaczenie oleju, a cyfra okrela jego jako. Silniki benzynowe oznaczono przez "A", natomiast diesle przez "B".


Oznaczenia cyfrowe to:
1 - tzw. oleje lekko biene zmniejszajce zuycie paliwa
2 - oleje mineralne standardowej jakoci
3 - oleje najwyszej jakoci (syntetyczne i psyntetyczne).

Jako e na silniki narzucane s coraz to ostrzejsze normy emisji spalin klasyfikacje olejw rwnie ulegaj rozszerzeniu. W 1998r. Wprowadzono nowe oznaczenia w klasyfikacji ACEA. S to:

A1-98, A2-98, A3-98 - oleje do silnikw czterosuwowych z zaponem iskrowym (ZI)

B1-98, B2-98, B3-98 - oleje do silnikw z zaponem samoczynnym (ZS) w samochodach osobowych i dostawczych.

B4-98 - specjalne oleje do diesli, ale z bezporednim wtryskiem paliwa

E1-96/2, E2-96/2, E3-96/2, E4-98 - do silnikw diesla w samochodach ciarowych.

Im wysza liczba po symbolu "E" tym olej ma lepsze wasnoci (dodatki). Oznacza to, e moe by stosowany w trudniejszych warunkach i przy duszych przebiegach.
Istniej grupa olejw, ktre mona stosowa zarwno w silnikach benzynowych jak i w dieslach. Oznaczenie takiego oleju to np. A3/B3.

Nasuwa si pytanie, dlaczego mamy dwie klasyfikacje: API oraz ACEA, przecie mona by stosowa jedn, byoby znacznie prociej. Haczyk polega na tym, e API jest specyfikacj amerykask, a jak wiadomo silniki w amerykaskich samochodach znacznie rni si tych w Europie.
Dlatego wanie specyfikacja ACEA bardziej przystaje do silnikw europejskich i tutejszych warunkw eksploatacji.
Jakby tego byo mao to producenci najbardziej znanych marek stworzyli wasne klasyfikacje, rekomendujc w ten sposb oleje rnych firm do stosowania w swoich pojazdach. Klasyfikacje poszczeglnych producentw stawiaj nieraz wiksze wymagania przed olejem ni wspomniane wyej specyfikacje API czy ACEA. Nie wystpuje tu adna systematyka przy oznaczaniu, tyle tylko, e oznaczenie oleju ktry przeszed homologacj w konkretnej firmie zaczyna si najczciej od nazwy tej firmy, np. olej Elf Sporti SRI 15W40 przeszed pomylenie testy VW co skutkuje na jego opakowaniu nastpujcym symbolem: VW 501.01.

2.Oleje mineralne i syntetyczne.


Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzcych (temp. powyej 350 stopni C) wglowodorw nasyconych i aromatycznych z pewn domieszk zwizkw heterocyklicznych otrzymana z przerbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejw. Frakcja ta stanowi zatem gwny skadnik niektrych olejw silnikowych, przekadniowych, hydraulicznych oraz dla smarw plastycznych.

Oleje p syntetyczne - s to oleje produkowane na bazie olejw mineralnych lub pochodz z tak zwanego procesu hydrokrakingu, ktry polega na poprawie wasnoci oleju mineralnego poprzez regulacj dugoci acuchw wglowodorowych.

Oleje syntetyczne - to oleje, ktrych podstawowym skadnikiem s substancje nie bdce produktami bezporedniego przetwrstwa ropy naftowej. Najczciej s to syntetyczne wglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Waciwoci takich olejw poprawiane s przez rnego rodzaju dodatki (wicej o dodatkach - click) uszlachetniajce. Oleje te s znacznie stabilniejsze termicznie i mog pracowa w podwyszonej temperaturze i duych naciskach na smarowane powierzchnie.


Korzyci pynce ze stosowania oleju syntetycznego zamiast mineralnego to:

zmniejszenie oporw tarcia

zmniejszenie zuycia czci silnika

zmniejszenie zuycia paliwa

zwikszony okres pomidzy wymianami oleju

mniej nagarw i osadw w silniku

atwiejszy rozruch w niskiej temperaturze



Myli si jednak ten, ktry wlewajc olej syntetyczny do starego samochodu myli, e poprawia warunki pracy silnika. Nie naley bowiem zmienia oleju mineralnego na syntetyczny w przypadku silnika, ktry przez duszy okres by eksploatowany na oleju mineralnym. Syntetyk majc lepsze wasnoci myjco-rozpuszczajce moe doprowadzi do zablokowania ukadu smarowania na skutek wypukania starych nagarw czy szlamw. Konsekwencje takiego przypadku mog by o wiele powaniejsze z kosztown napraw silnika wcznie. Nie zaleca si take mieszania olejw ze sob, gdy zastosowane w nich dodatki mog nie zadziaa zgodnie z przewidywaniami.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

2 #1 damiansd4hide3
dnia 10. grudzień 2013 20:58:54
Dobry artyku Dudu Umiech :) Ale te tabelki jaraj strasznie po oczach kolorami Jzyk 1
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2017