JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub naszą stronę - Facebook
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Aktualnie online
Statystyka
» Nowi Użytkownicy:
Dzisiaj: 0 » Ostatnie 7 dni: 0 » Ostatnie 30 dni: 0
» Gości online: 10 Użytkowników online: 0
» Witamy naszego najnowszego Użytkownika - Mrozu
» Wszystkich Użytkowników: 367
» Wszystkich Użytkowników, którzy odwiedzili nas dziś: 0
Urodziny Nikt dziś nie obchodzi urodzin
Kalendarz
<< Październik 2017 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś się o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [26 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
14% [7 głosów]

Przez wizytówkę
Przez wizytówkę
0% [0 głosów]

Przez naklejkę na samochodzie
Przez naklejkę na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 49
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Partnerzy
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seba-pdPL
09 październik 2017 11:50:28
Jak nadal bedzie taka cisza na stronce to robimy z Damianem przekierowanie adresu strony JE na naszego fanpage'a na FB

Seba-pdPL
11 grudzień 2016 19:28:35
SZYKOWAĆ FURY NA 23 GRUDNIA 2016 , GODZ. 19:00 - odbędzie sie spot opłatkowy Umiech :) Zanotować, zapamiętać & przyjeżdżać Wykrzyknik! Fura

Seba-pdPL
28 listopad 2016 14:30:52
Jeśli JE ma nadal istnieć w najlepsze to trzeba zrobić zrzute (choćby skromną) i zapłacić komuś, jeśli ma być wszystko poprawnie ogarnięte

damiansd4hide3
28 listopad 2016 09:25:13
Jest tylko jedna kwestia, ktoś kto się zna chce ZAROBIĆ....każdy jeden.

Seba-pdPL
27 listopad 2016 10:15:42
Pracuję nad tym, poprawiłem już troche rzeczy, ale nadal one występują Ehh ;/ Więcej rzeczy nie dam rady już ogarnąć Smutny :( Potrzebujemy wsparcia kogoś, kto zna sie na rzeczy i potrafiłby to ogarnąć. Macie takiego znajomego? Podrzućcie nam go Umiech :)

Bartekk
18 wrzesień 2016 10:12:17
kurde same errory Smutny :(

Seba-pdPL
23 sierpień 2016 21:04:08

damiansd4hide3
01 czerwiec 2016 15:49:23
hehehe Hehehe :D dzikujemy Hehehe :D nawzajem Hehehe :D

Seba-pdPL
01 czerwiec 2016 15:35:24
Z okazji Dnia (Duego) Dziecka wszystkim mionikom i pasjonatom, szczeglnie japoskiej motoryzacji Umiech :) : http://japanelite.
..zawsze.png


damiansd4hide3
13 maj 2016 20:18:07
no dokadnie seba Hehehe :D hehe

[PM] Porting Gowicy. Co dziki niemu zyskujemy ?
W modyfikacjach gowicy silnika i osprztu, ktry jest do niej zamontowany, moemy upatrywa sporego przyrostu mocy i momentu obrotowego silnika. Ukad dolotowy i zasilania stanowi o ostatecznej jakoci oraz skadzie mieszanki, ktra jest doprowadzana do cylindra. Wymiana elementw ukadu dolotowego poprawi wykorzystanie pulsacji cinienia wystpujcych w silniku i usprawni dostarczanie wieego powietrza do cylindrw. Poprzez ukad zasilania moemy manipulowa iloci wtryskiwanego paliwa, a ingerujc w ukad wylotowy poprawiamy odprowadzanie spalin. Reszta zaley od wytrzymaoci bloku silnika i jego podzespow.

A czym jest porting? Jest bezporedni modyfikacj gowicy silnika poprzez obrbk materiaow.



Porting gowicy powinnimy przeprowadzi, jako jeden z etapw modyfikacji silnika potraktowanej caociowo.



Poszerzanie kanaw w procesie portingu

Porting gowicy, to midzy innymi dopasowywanie kanaw sscych i wydechowych do wsppracujcych z nimi kolektorw. Porting wykonujemy midzy innymi wtedy, gdy kupujemy kolektory o wikszej rednicy kanaw. Aby mieszanka nie bya wprawiana w nieprzewidziane zawirowania, kanay w gowicy doszlifowuje si do wymiaru otworu w kolektorze.

Porting wykonywany jest nie tylko w przypadku wymiany kolektorw. Obrbka powierzchni moe przynie take rezultaty w poczeniu ze standardowym osprztem. Jednak w takim przypadku rezultaty mog by niewspmiernie mae do poniesionych kosztw. Rozbirka gowicy to czasochonna operacja, a sam porting wymaga precyzji i powicenia wielu godzin na kilkukrotn obrbk. Czasem mwi si, e jest to po prostu poprawianie producenta, ktry chce wykona element jak najtaniej, dlatego nie traci czasu na zbdne detale.


Nie tylko kanay ssce i wylotowe

Modyfikacje gowicy sigaj gbiej. Podczas portingu poprawia si take gniazda zaworowe oraz powierzchni komory spalania. Czasem idzie to w parze z wstawieniem zaworw o wikszej rednicy, ale take m.in. wymianie waka rozrzdu ( na obrazku po lewej sportowy waek rozrzdu , Toyota Celica VI )



Do operacji zmieniajcych parametry pracy silnika dojdzie te planowanie gowicy (czyli skrawanie powierzchni przylegajcej do bloku silnika). S to jednak prace, ktre wymagaj indywidualnego podejcia do kadego typu silnika. Sama obrbka gniazd zaworowych polepszy przepyw zasysanych i usuwanych z cylindra gazw. Jednak musimy pamita, e nieprawidowe wykonanie rozszczelni cylinder. Natomiast ingerencja w ksztat komory spalania spowoduje zmian zawirowa mieszanki. Zamiast podniesienia mocy, bdy w obrbce mog doprowadzi do jej obnienia. Dlatego modyfikacj komory spalania czsto musimy zleci ju osobie, ktra ma due dowiadczenie w portingu gowic lub korzysta z porad osb, ktre operacj ju wykonay na wasnym silniku i potwierdziy na hamowni faktyczne polepszenie parametrw pracy silnika.












Co mog wykona sam?

Najmniej zaawansowan czynnoci bdzie obrbka kanaw sscych i wydechowych w formie dopasowania ich do kolektorw. Oczywicie nawet, jeeli nie zdecydujemy si na wyjcie zaworw, aby wykona operacj, musimy wiedzie jak poprawnie uoy waek rozrzdu w naszym silniku oraz ustawi ukad rozrzdu wraz z ukadem korbowym. Musimy przygotowa si take na dodatkowe koszty. Moe okaza si, e bdzie konieczna wymiana szpilek, czy uszczelki gowicy. W niektrych silnikach jest to wymagane przy kadym odkrceniu gowicy.Jeeli ju zdemontowalimy gowic, moemy przystpi do dalszych prac. Ksztat otworu kolektora moemy odrysowa na gowicy posugujc si uszczelk lub wykonujc szablon odwzorowujcy ksztat kolektora. Do pracy bd nam potrzebne frezy palcowe, dremel lub pilnik do metalu. Do dokadniejszej obrbki musimy posiada szczotki szlifujce lub papiery cierne o gradacjach 100-800.

Skrawanie i szlifowanie

Obrbka wstpna bdzie polegaa na zebraniu materiau do wymiaru bliskiego uszczelce. Wane jest usunicie wszystkich nierwnoci i zadziorw. Ksztat otworu musi by owalny lub okrgy, zgodny z ksztatem kolektora. Podczas szlifowania powierzchni naley pamita, e w przypadku kanau dolotowego, polerujemy tylko powierzchni, przez ktr nie przemieszcza si paliwo. Jeeli wygadzimy powierzchni za wtryskiwaczem, istnieje due ryzyko niepoprawnej pracy zimnego silnika. Paliwo na gadkiej powierzchni atwiej si skropli, co jest zjawiskiem niekorzystnym. Pamitajmy o czystoci w przestrzeniach gowicy po wykonanych operacjach. Nie moemy pozostawi adnych opikw, dlatego zdemontowanie zaworw jest waciwie koniecznoci. Osadzone zawory mog uniemoliwi wyczyszczenie gowicy. Szczeglnie tyczy si to kanaw wydechowych, ktre oprcz dopasowania otworw, staramy si jak najbardziej wygadzi, co uatwi oprnianie spalin z cylindra. Czsto najlepszym sposobem na usunicie nieczystoci jest jej mycie pod wod.


Porting gowicy powinnimy przeprowadzi, jako jeden z etapw modyfikacji silnika potraktowanej caociowo. Specjalne ciganie gowicy w celu obrbki pod standardowe kolektory jest operacj nieopacaln. W profesjonalnym warsztacie bdzie to wydatek przekraczajcy 1000 z.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

5 #1 gacuus
dnia 06. styczeń 2014 15:15:41
do tego warto by bylo dodac obrobke zaworw i polerka komory spalania, wydech mozna polerowac na lustro, zbyt duze powiekszenie kanaw moze przyniesc odwrotny efekt i stracimy na cisnieniu zasysanej mieszanki, mozna tez sie spodkac z zabiegiem zwerzania kanaw
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2017