JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub naszą stronę - Facebook
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Aktualnie online
Statystyka
» Nowi Użytkownicy:
Dzisiaj: 0 » Ostatnie 7 dni: 0 » Ostatnie 30 dni: 0
» Gości online: 11 Użytkowników online: 0
» Witamy naszego najnowszego Użytkownika - Mrozu
» Wszystkich Użytkowników: 367
» Wszystkich Użytkowników, którzy odwiedzili nas dziś: 1
Seba-pdPL
Urodziny Jest 3 użytkowników ma dziś urodziny: kacperj (25) , benzephyr (41) , tomasns (24)
Kalendarz
<< Grudzień 2017 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś się o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [26 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
14% [7 głosów]

Przez wizytówkę
Przez wizytówkę
0% [0 głosów]

Przez naklejkę na samochodzie
Przez naklejkę na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 49
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Partnerzy
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seba-pdPL
09 październik 2017 11:50:28
Jak nadal bedzie taka cisza na stronce to robimy z Damianem przekierowanie adresu strony JE na naszego fanpage'a na FB

Seba-pdPL
11 grudzień 2016 19:28:35
SZYKOWAĆ FURY NA 23 GRUDNIA 2016 , GODZ. 19:00 - odbędzie sie spot opłatkowy Umiech :) Zanotować, zapamiętać & przyjeżdżać Wykrzyknik! Fura

Seba-pdPL
28 listopad 2016 14:30:52
Jeśli JE ma nadal istnieć w najlepsze to trzeba zrobić zrzute (choćby skromną) i zapłacić komuś, jeśli ma być wszystko poprawnie ogarnięte

damiansd4hide3
28 listopad 2016 09:25:13
Jest tylko jedna kwestia, ktoś kto się zna chce ZAROBIĆ....każdy jeden.

Seba-pdPL
27 listopad 2016 10:15:42
Pracuję nad tym, poprawiłem już troche rzeczy, ale nadal one występują Ehh ;/ Więcej rzeczy nie dam rady już ogarnąć Smutny :( Potrzebujemy wsparcia kogoś, kto zna sie na rzeczy i potrafiłby to ogarnąć. Macie takiego znajomego? Podrzućcie nam go Umiech :)

Bartekk
18 wrzesień 2016 10:12:17
kurde same errory Smutny :(

Seba-pdPL
23 sierpień 2016 21:04:08

damiansd4hide3
01 czerwiec 2016 15:49:23
hehehe Hehehe :D dzikujemy Hehehe :D nawzajem Hehehe :D

Seba-pdPL
01 czerwiec 2016 15:35:24
Z okazji Dnia (Duego) Dziecka wszystkim mionikom i pasjonatom, szczeglnie japoskiej motoryzacji Umiech :) : http://japanelite.
..zawsze.png


damiansd4hide3
13 maj 2016 20:18:07
no dokadnie seba Hehehe :D hehe

[PM] Zasada dziaania ganika. Jak dziaa ganik?
Historia


Ganik zosta wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Ganiki byy najpowszechniejszym sposobem zasilania silnikw benzynowych a do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie cakowicie zostay z motoryzacji w latach 90. przez ukady wtryskowe zapewniajce dziki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zalene od aktualnych parametrw pracy silnika co przekada si na lepsz wydajno i oszczdno paliwa.

Ganiki s uywane w dalszym cigu do zasilania niewielkich silnikw w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposaonymi w ganiki stosowane s w niektrych sportach motorowych (NASCAR).


Ganik (karburator) – urzdzenie wytwarzajce mieszank paliwowo-powietrzn o odpowiednim skadzie w silnikach spalinowych o zaponie iskrowym. W ganiku nastpuje dozowanie paliwa, jego odparowanie i wymieszanie oparw paliwa z powietrzem, a nastpnie dostarczenie odpowiedniej iloci wytworzonej mieszanki poprzez kolektor dolotowy do cylindra. Ganik jest czci ukadu zasilania silnika spalinowego.

Ganik samochodowy jest zamontowany do kolektora sscego i odpowiada za wprowadzenie benzyny do silnika po wymieszaniu jej z powietrzem. Najczciej take bezporednio nad nim znajduje si filtr powietrza. Ganik dziaa cakowicie inaczej ni obecnie montowane w samochodach wtryskiwacze. Paliwo w ganiku jest dostarczane (zasysane) na skutek panujcego w podcinienia w gardzieli, natomiast wtryskiwacze wtryskuj paliwo do kolektora dolotowego otwierajc si na kilka milisekund.

Ganik Samochodowy




1 - komora pywakowa, 2 - pywak, 3 - zawr iglicowy, 4 - przepustnica powietrza, 5 - ukad dwigni, 6 - przepustnica mieszanki, 7 - dysza gwna, 8 - kana, 9 - rozpylacz, 10 - gardziel, 11 - kana, 12 - dysza biegu jaowego, 13 - kana powietrzny, 14 - dysza, 15 - kana, 16 i 17 - otwory doprowadzajce mieszank podczas biegu jaowego, 18 - wkrt regulacyjny biegu jaowego, 19 - kana przepywu powietrza, 20 - gwna dysza powietrza, 21 - popychacz, 22 - pytka, 23 - iglica, 24 - gniazdo zaworu, 25 - dysza urzdzenia wzbogacajcego


Jak dziaa ganik?


Ganik w duym uproszczeniu moemy podzieli na komor pywakow oraz gardziel wraz z przepustnic. Komora pywakowa bierze swoj nazw wanie od pywaka, ktry unosi si na zgromadzonym w niej paliwie. Na ramieniu pywaka jest zamontowany zawr iglicowy, ktry zamyka dopyw benzyny ze zbiornika paliwa po to, by nie dopuci do samoistnego przelania si paliwa z dyszy do gardzieli. Grny koniec dyszy znajduje si w gardzieli wyej ni maksymalny poziom paliwa w komorze pywakowej. Benzyna musi by po prostu wyssana z dyszy na skutek zwikszenia podcinienia w najwszym punkcie przelotu. Kiedy naciskamy peda przypieszenia, otwieramy przepustnic, silnik zasysa wiksz ilo powietrza, a z dyszy jest zasysana wiksza ilo paliwa. Wanie w gardzieli zassana dawka benzyny miesza si z powietrzem i przemieszcza do kolektora sscego, a dalej do cylindra, ktry wykonuje w danym momencie suw ssania.

Ganik to nie tylko gardziel, przepustnica i komora pywakowa


Ganiki posiadaj wiele podzespow wspomagajcych poprawne zasilanie silnika. Okazuje si, e wykorzystywanie do zassania paliwa wystpujcego w silniku podcinienia, nie jest wstanie zagwarantowa optymalnego skadu mieszanki przy wszystkich stanach silnika (rozruch zimnego silnika, bieg jaowy, dynamiczne przypieszanie, hamowanie silnikiem). Dlatego ganiki s wyposaone w urzdzenia wspomagajce oraz niektre z nich posiadaj wiksz ilo przelotw.

Ganik, ktry posiadamy w naszym samochodzie moe by jedno-, dwu- lub na przykad cztero-przelotowy. Kada gardziel (przelot) posiada przepustnic. Jednak kada z tych przepustnic moe otwiera si w innym zakresie. Przykadowo przy ganiku dwu- gardzielowym, jeeli naciniemy peda przypieszenia do poowy, przepustnica pierwszej gardzieli bdzie otwarta w poowie, a przepustnica drugiej – zamknita. Jednak, gdy wciniemy gaz mocniej, pierwsza przepustnica otworzy si w 100%, a sprzony z ni mechanizm spowoduje otwarcie w odpowiednim zakresie rwnie drugiej przepustnicy. Niektre konstrukcje, np. w starszych samochodach sportowych posiaday ganiki, w ktrych kady przelot odpowiada za zasilenie jednego cylindra.




Wzbogacanie mieszanki w ganiku


Podczas rozruchu zimnego silnika mieszanka musi by wzbogacona. Starsze samochody posiaday tak zwane ssanie, ktre musielimy wczy rcznie w kabinie kierowcy. Natomiast wiele ganikw samochodw produkowanych w latach dziewidziesitych posiadao take elektroniczne sterowanie wzbogaceniem mieszanki. Bez ssania, na skutek niewielkiego przepywu powietrza przez gardziel, benzyna nie mogaby by zassana w wystarczajcej iloci. Wrd stosowanych rozwiza znajdziemy m.in. urzdzenie rozruchowe, ktre posiada dodatkow przepustnic, a jego konstrukcja zwiksza podcinienie w ganiku wymuszajc wyssanie wikszej dawki paliwa. Inne rodzaje ganikw wyposaone s w dodatkowy kana doprowadzajcy paliwo w okolice przepustnicy bezporednio z komory pywakowej, z zaworem odcinajcym kana po nagrzaniu silnika. Do wzbogacania mieszanki suy take dysza wolnych obrotw, ktra dostarczajc dodatkowe paliwo pozwala na utrzymanie odpowiedniej prdkoci obrotowej silnika.




Dodatkowy wtrysk rwnie podczas nagego przypieszenia


Kiedy chcemy szybko przypieszy, wciskamy dynamicznie peda gazu w podog. Aby zaspokoi zwikszone zapotrzebowanie na paliwo i umoliwi pynne, szybkie przypieszenie, ganik wyposaono rwnie w urzdzenie zwane pompk przypieszajc. W momencie gwatownego wcinicia gazu powoduje ona wtoczenie paliwa do gardzieli ganika. W tym przypadku moemy mwi o wtryniciu benzyny do przelotu, a nie jej zassaniu.

Kolejnym ukadem wzbogacania jest ukad zwikszajcy dawk paliwa w momencie pracy w penych obcieniach. W ganiku w takim przypadku znajduje si dodatkowa dysza wysokich obrotw, ktra moe by zamykana zaworem iglicowym. Innym rozwizaniem s tzw. rurki emulsyjne. Paliwo wypywa z nich przez otwory na ich ciankach. Otwory natomiast s uoone w taki sposb, by przy niszych prdkociach obrotowych benzyna przedostawaa si przez mniejsz liczb otworw, a przy duych obcieniach, przez duo wiksz liczb otworw.

Cakowite odcicie paliwa


Cakowite odcicie dopywu paliwa do kolektora sscego nastpuje, gdy odejmiemy nog z pedau przypieszenia. Mamy wtedy do czynienia z tzw. hamowaniem silnikiem. Zamykany jest wtedy zawr dyszy wolnych obrotw. Jego sterowanie moe odbywa si poprzez membran (rnic cinie) lub elektronicznie. W zwizku z tym, e przepustnica jest zamknita, paliwo nie jest rwnie zasysane gwn dysz paliwow.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2017