JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub naszą stronę - Facebook
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Aktualnie online
Statystyka
» Nowi Użytkownicy:
Dzisiaj: 0 » Ostatnie 7 dni: 0 » Ostatnie 30 dni: 0
» Gości online:Użytkowników online: 0
» Witamy naszego najnowszego Użytkownika - Mrozu
» Wszystkich Użytkowników: 367
» Wszystkich Użytkowników, którzy odwiedzili nas dziś: 0
Urodziny Nikt dziś nie obchodzi urodzin
Kalendarz
<< Październik 2017 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś się o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [26 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
14% [7 głosów]

Przez wizytówkę
Przez wizytówkę
0% [0 głosów]

Przez naklejkę na samochodzie
Przez naklejkę na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 49
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Partnerzy
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seba-pdPL
09 październik 2017 11:50:28
Jak nadal bedzie taka cisza na stronce to robimy z Damianem przekierowanie adresu strony JE na naszego fanpage'a na FB

Seba-pdPL
11 grudzień 2016 19:28:35
SZYKOWAĆ FURY NA 23 GRUDNIA 2016 , GODZ. 19:00 - odbędzie sie spot opłatkowy Umiech :) Zanotować, zapamiętać & przyjeżdżać Wykrzyknik! Fura

Seba-pdPL
28 listopad 2016 14:30:52
Jeśli JE ma nadal istnieć w najlepsze to trzeba zrobić zrzute (choćby skromną) i zapłacić komuś, jeśli ma być wszystko poprawnie ogarnięte

damiansd4hide3
28 listopad 2016 09:25:13
Jest tylko jedna kwestia, ktoś kto się zna chce ZAROBIĆ....każdy jeden.

Seba-pdPL
27 listopad 2016 10:15:42
Pracuję nad tym, poprawiłem już troche rzeczy, ale nadal one występują Ehh ;/ Więcej rzeczy nie dam rady już ogarnąć Smutny :( Potrzebujemy wsparcia kogoś, kto zna sie na rzeczy i potrafiłby to ogarnąć. Macie takiego znajomego? Podrzućcie nam go Umiech :)

Bartekk
18 wrzesień 2016 10:12:17
kurde same errory Smutny :(

Seba-pdPL
23 sierpień 2016 21:04:08

damiansd4hide3
01 czerwiec 2016 15:49:23
hehehe Hehehe :D dzikujemy Hehehe :D nawzajem Hehehe :D

Seba-pdPL
01 czerwiec 2016 15:35:24
Z okazji Dnia (Duego) Dziecka wszystkim mionikom i pasjonatom, szczeglnie japoskiej motoryzacji Umiech :) : http://japanelite.
..zawsze.png


damiansd4hide3
13 maj 2016 20:18:07
no dokadnie seba Hehehe :D hehe

[MD] Jak zmniejszy mas & jak poprawi rozkad masy w sportowym samochodzie?
Mniejsza masa sportowego samochodu ma w zasadzie same zalety. Odchudzone auto przy tej samej mocy silnika ma lepsze osigi, a zredukowana sia jego bezwadnoci pozwala na szybsze pokonywanie zakrtw i skuteczniejsze dziaanie ukadu hamulcowego. Kady wyrzucony kilogram pozwala zatem zyskiwa bezcenne uamki sekund na torach lub odcinkach specjalnych. W przypadku samochodw drogowych pozafabryczna kuracja odchudzajca ma mniejszy sens, poniewa z wielu elementw zbdnych w motorsporcie na drodze nie moemy zrezygnowa i ostatecznie efekt naszej pracy moe nie by wart woonego we wysiku.

Chcc zredukowa mas sportowego samochodu musimy zacz od zdobycia ksiki homologacyjnej danego modelu, ktra precyzyjnie okrela co moemy usun z danego pojazdu i ile wynosi minimalna masa danego modelu. Moe si ona rni w zalenoci od specyfikacji, w jakiej przygotowujemy samochd (grupa A, N lub np. H) oraz od rodzaju zawodw, w jakich zamierzamy startowa. Czsto stosowan praktyk jest maksymalne odchudzanie pojazdu, znacznie poniej limitu i pniejsze obcianie balastem. Pozornie jest to „robota gupiego”, ale operacja ma jak najbardziej sens, poniewa balast moemy zamocowa tam, gdzie chcemy, poprawiajc w ten sposb rozkad masy i obniajc rodek cikoci samochodu.

Najprostsze do wykonania i najtasze jest, rzecz jasna, usunicie z pojazdu wszystkiego, co nie przyda si w sporcie. miao moemy wyrzuci kanapy, wiele elementw tapicerowanych oraz wygusze. W wycigowych pojazdach nie znajdziemy rwnie fotela pasaera, reflektorw, czsto rwnie zamkw i stacyjki. Kilka kilogramw moemy si pozby usuwajc rwnie masy tumice i antykorozyjne oraz pokrywajc nadwozie pojedyncz, cienk warstw lakieru. Cz masy bdzie niestety musiaa wrci do naszego samochodu w postaci klatki bezpieczestwa. W jej przypadku na chwile zapomnijmy o masie i montujmy najbardziej rozbudowan klatk, na jak nas sta.



Nastpnym etapem, ktry bdzie ju wymaga nakadw finansowych, jest zastpowanie fabrycznych elementw nadwozia i wntrza ich lejszymi odpowiednikami, wykonywanymi zwykle z innych materiaw. W zalenoci od rodzaju zawodw mog to by maski, drzwi, pokrywy baganika lub botniki. Do cikie szyby zamieniane s nierzadko na elementy z tworzywa sztucznego. Lejsze odpowiedniki znajdziemy rwnie wrd czci mechanicznych, jednak w tym przypadku naley si spodziewa do duych kosztw.


Nastpnym zabiegiem obniajc mas auta jest zastpienie stalowych felg aluminiowymi obrczami. Ale uwaga - nie naley przesadza ze rednic k, bo im jest ono wiksze, tym cisze. Np. 17-calowa alufelga z oponami 225/45 way prawie 25 kg. Natomiast alufelga o rednicy 15 cali z oponami o rozmiarze 205/60 jest niemal 9 kg lejsza.


Ponadto trzeba pamita, e im koo ma wiksza rednic, tym ronie jego opr toczenia, czyli zmniejsza dynamik pojazdu !!!!

Nie zapomnijmy te o kole zapasowym w baganiku, ktre mona zastpi zestawem naprawczym z mini kompresorem lub zwykym sprayem z uszczelniaczem opon. W razie przebicia opony spray wtryskuje si przez zawr do uszkodzonej opony – taka ata wystarczy, aby dojecha do serwisu opon. Po usuniciu koa zapasowego zyskujemy kolejne 15 kg.



Przy okazji z baganika usuwamy wszystko, co jest zbdne. Niektrzy fani tuningu rezygnuj nawet z kluczy do odkrcania k i podnonika.

Skoro wymienilimy felgi, to warto rwnie zaoy na nie lejsze opony. Przecitna opona w popularnym rozmiarze 185/70 R15 way ok. 7-8 kg. Opona w rozmiarze 205/60 to ju 10 kg masy. Jak obniy ich ciar? Trzeba zastosowa opony o mniejszej rednicy (oraz oczywicie felgi). Zaoszczdzimy jakie 2-4 kg.
Jednak nie wolno zmienia rednicy opon wedug wasnego uznania. Kady producent samochodu dopuszcza do danego modelu auta opony o ustalonym rozmiarze. Jeli nie dysponujemy instrukcj obsugi samochodu to trzeba si skonsultowa z autoryzowanym serwisem lub serwisem opon. Mona te zajrze do internetu w sieci jest sporo stron z przelicznikami opon,

www.zamiennikiopon.pl
www.opony.com.pl



Bardzo duy wpyw na prowadzenie sportowego samochodu ma rozkad masy. Jeeli uda nam si go zoptymalizowa, moemy osiga lepsze wyniki bez ponoszenia duych kosztw modyfikacji.

Na cakowit mas samochodu skada si suma naciskw, jakie kade z k wywiera na podoe. Znaczenie ma zarwno rozkad masy pomidzy przedni i tyln osi oraz na poszczeglne dwa koa kadej osi. Rnice w balansie przd-ty maj najwikszy wpyw na charakterystyk prowadzenia samochodu, czynic go, w oglnoci, podsterownym (wiksza masa na przedniej osi) lub nadsterownym przy bardziej obcionym tyle pojazdu. Teoretycznie najkorzystniej jest, aby rozkad mas midzy osiami mia proporcje 50:50, ale taka sytuacja zdarza si do rzadko. Z niemal idealnego balansu znane s samochody marki BMW oraz niektre pojazdy sportowe wyszej klasy. W bardziej dostpnych i jednoczenie najpopularniejszych w sportach motorowych autach, ktrych rozkad masy zaley gwnie od przedniego lub tylnego umiejscowienia silnika mona jednak nieco poprawi proporcje midzy osiami oraz midzy praw i lew stron.


Warto zauway, e przygotowujc przednionapdowy samochd do sportu, usuwa si wiele elementw wntrza, takich jak np. tapicerki, czy tylne kanapy, co przy praktycznie zerowym odchudzeniu przodu auta jeszcze pogarsza, i tak niekorzystny, balans fabryczny. Sytuacj poprawia nieco zamontowanie do cikiej klatki bezpieczestwa lub czsto spotykane w samochodach rajdowych, dwa koa zapasowe. Szukanie moliwoci udoskonalenia fabryki naley zacz od pomiarw naciskw na poszczeglne koa za pomoc wagi ramieniowej. eby wyniki waenia byy jak najbardziej miarodajne warto uwzgldni rzeczywist mas kierowcy (lub w rajdach dwuosobowej zaogi). Jeeli sam kierowca wykonuje pomiar, mona jego mas zastpi stosownymi odwanikami.

Jest to szczeglnie istotne w przypadku samochodu przygotowywanego do wycigw, gdzie ciar kierowcy, skupiony z lewej zaburza balans midzy stronami.


Rozoenie masy regulowa moemy, dokonujc zmian w ustawieniu zawieszenia. Regulujc jego wysoko zmienia si rwnie nacisk, jakie dane koo wywiera na podoe. Pamitajmy, e rozkad masy podczas regulacji zmienia si po przektnej i przykadowo zwikszajc nacisk koa przedniego prawego, wzrasta rwnie masa na kole tylnym lewym. Proces regulacji jest do mudny i wymaga duej cierpliwoci. Poszczeglne etapy zmiany ustawie wraz z ich efektami warto skrupulatnie notowa, co zaoszczdzi czas w przyszoci i pozwoli na szybsze dostosowanie samochodu do biecych warunkw. Na rozkad masy moe take wpywa rozmieszczenie poszczeglnych elementw pojazdu. Czsto praktykuje si np. przeniesienie akumulatora do tylnej czci samochodu. Moliwe jest take stosowanie balastu, ktry jednakowo zwiksza cakowit mas naszego auta.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2017