JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub naszą stronę - Facebook
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Aktualnie online
Statystyka
» Nowi Użytkownicy:
Dzisiaj: 0 » Ostatnie 7 dni: 0 » Ostatnie 30 dni: 0
» Gości online:Użytkowników online: 0
» Witamy naszego najnowszego Użytkownika - Mrozu
» Wszystkich Użytkowników: 367
» Wszystkich Użytkowników, którzy odwiedzili nas dziś: 0
Urodziny Nikt dziś nie obchodzi urodzin
Kalendarz
<< Październik 2017 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś się o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [26 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
14% [7 głosów]

Przez wizytówkę
Przez wizytówkę
0% [0 głosów]

Przez naklejkę na samochodzie
Przez naklejkę na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 49
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Partnerzy
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seba-pdPL
09 październik 2017 11:50:28
Jak nadal bedzie taka cisza na stronce to robimy z Damianem przekierowanie adresu strony JE na naszego fanpage'a na FB

Seba-pdPL
11 grudzień 2016 19:28:35
SZYKOWAĆ FURY NA 23 GRUDNIA 2016 , GODZ. 19:00 - odbędzie sie spot opłatkowy Umiech :) Zanotować, zapamiętać & przyjeżdżać Wykrzyknik! Fura

Seba-pdPL
28 listopad 2016 14:30:52
Jeśli JE ma nadal istnieć w najlepsze to trzeba zrobić zrzute (choćby skromną) i zapłacić komuś, jeśli ma być wszystko poprawnie ogarnięte

damiansd4hide3
28 listopad 2016 09:25:13
Jest tylko jedna kwestia, ktoś kto się zna chce ZAROBIĆ....każdy jeden.

Seba-pdPL
27 listopad 2016 10:15:42
Pracuję nad tym, poprawiłem już troche rzeczy, ale nadal one występują Ehh ;/ Więcej rzeczy nie dam rady już ogarnąć Smutny :( Potrzebujemy wsparcia kogoś, kto zna sie na rzeczy i potrafiłby to ogarnąć. Macie takiego znajomego? Podrzućcie nam go Umiech :)

Bartekk
18 wrzesień 2016 10:12:17
kurde same errory Smutny :(

Seba-pdPL
23 sierpień 2016 21:04:08

damiansd4hide3
01 czerwiec 2016 15:49:23
hehehe Hehehe :D dzikujemy Hehehe :D nawzajem Hehehe :D

Seba-pdPL
01 czerwiec 2016 15:35:24
Z okazji Dnia (Duego) Dziecka wszystkim mionikom i pasjonatom, szczeglnie japoskiej motoryzacji Umiech :) : http://japanelite.
..zawsze.png


damiansd4hide3
13 maj 2016 20:18:07
no dokadnie seba Hehehe :D hehe

[PM] Silnik Wankla
Co to jest?

Silnik Wankla, to inaczej silnik z tokiem obrotowym. Wiruje on wewntrz cylindra i ma ksztat przypominajcy graniastosup, jednak jego ciany s wypuke. Ju pod koniec XVIII wieku, James Watt zaprojektowa i skonstruowa maszyn parow, napdzan takim wanie, wirujcym tokiem. Jest to bardzo ciekawe rozwizanie ze wzgldu na absolutn prostot konstrukcji. W pocztkowej fazie bada silnik ten stwarza problemy, poniewa wymaga on materiaw bardzo odpornych na cieranie, tok bowiem styka si z komor silnika podczas pracy, wiruje i trze wierzchokami o jej cianki.


W zwizku z tym materia bardzo szybko si zuywa i w silniku powstaway przedmuchy, dlatego pierwsze prby wykorzystania tego typu motoru spezy na niczym. Taki materia, ktry uszczelniby skutecznie silnik i jednoczenie nie star si zbyt szybko by po prostu niedostpny w czasach, kiedy silnik Wankla zosta wynaleziony.

Gdzie jest montowany?

Obecnie silniki Wankla s ju montowane w samochodach marki Mazda. S to modele RX-7 i RX-8. Na szczcie, dostpno materiaw, takich jak spieki ceramiczne, pozwala na w miar efektywne uszczelnienie silnika Wankla.


Jak dziaa silnik Wankla ?

Wirujcy tok

Tok silnika Wankla przypomina graniastosup, z tym e jego ciany s wypuke. Na kadym z wierzchokw umieszczony jest ceramiczny uszczelniacz, gdy tok porusza si w cylindrze o ksztacie przypominajcym elips i styka si z nim wierzchokami. W wolnych od toka miejscach powstaj ruchome komory, w ktrych kolejno zachodzi spranie, spalanie (to tu generuje si moc silnika), wydech i zassanie mieszanki paliwowej.

Poruszajcy si tok powoduje zmniejszenie objtoci tych komr, przez co mieszanka zostaje zassana, sprona i nastpnie wypchnita z cylindra. Tok umieszczony jest na mimorodzie wau silnika, a poczone s przekadni zbat. To dziki temu poczeniu praca toka zmieniona jest na moment obrotowy, gdy ten wirujc w swoisty sposb cignie za sob wa.


Takty

Takty silnika Wankla s podobne do suww w kadym innym silniku spalinowym czterosuwowym. W pierwszej fazie tok zasysa do cylindra mieszank paliwowo powietrzn. Ten takt nazywany jest dolotem. Obracajc si tok przepycha mieszank dalej jednoczenie sprajc j, gdy jego ksztat powoduje zmniejszenie komory podczas ruchu. Ten takt nazywa si spraniem.

Potem nastpuje zapon, ktry powoduje obrcenie si toka i takt ten nazywany jest prac. Obracajc si dalej, tok powoduje wypchnicie spalin z cylindra, a ten takt nazywany jest wylotem
.



W tym silniku tok w ksztacie zblionym do trjkta (trjkt Reuleaux o lekko wypukych bokach) (1), mimorodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie (2), obracajc si, tworzy komory: ssawn, sprania, rozprania (pracy) i wydechow. W zalenoci od kta obrotu toka komory te zmieniaj ksztat i objto.

W czasie jednego obrotu wau silnik wykonuje 3 cykle pracy - ssanie, spranie, wydech - silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wau jeden cykl pracy, czterosuwowy za na jeden cykl pracy potrzebuje dwch obrotw wau. W momencie gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprona, nastpuje zapon. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kana doprowadzajcy (3), a spaliny odprowadzane przez kana odprowadzajcy (4).

Ruch toka jest przenoszony na mimorodowe odcinki wau centralnego. Ruch rotora jest ksztatowany przez koa zbate nieruchomo przymocowane do paskich cian komory i wsposiowe z waem centralnym.






Animacja pracy silnika Wankla










Zalety

Jest to silnik o bardzo prostej konstrukcji. Jego rozmiary i masa s zdecydowanie mniejsze, ni w przypadku tradycyjnych silnikw benzynowych lub wysokoprnych. Jego wibracje s w zasadzie minimalne, a poziom haasu bardzo niski. Ma wysok sprawno mechaniczn, co oznacza, e z maych pojemnoci mona osign bardzo due moce. Szybko wchodzi na wysokie obroty, co jest wane w kwestii przyspieszenia.


Wady

Silnik Wankla ma gwn wad w budowie, mianowicie jego tok wymaga uszczelnienia materiaem, ktry bdzie bardzo wytrzymay. Niestety, taki materia jeszcze nie jest znany i stosowane s w tym celu np. spieki ceramiczne. Wystarczaj one na jaki czas pracy, jednak po dugiej eksploatacji wycieraj si i w cylindrze powstaj przedmuchy, na skutek, ktrych zmniejszone jest cinienie sprania, inaczej kompresja. Wtedy silnik traci moc. Motor ten rwnie zuywa stosunkowo duo paliwa, a co za tym idzie, emituje duo spalin nieprzyjaznych rodowisku.






Jest to konstrukcja, ktra wymaga niezwykle wytrzymaych materiaw. Jest jednak bardzo prosta, dlatego jest moliwe, e producenci skupi si na niej w najbliszym czasie.


Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2017