Tytuł: JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji :: Technika jazdy samochodem

Dodane przez gacuus dnia 26 grudzień 2011 13:46:01
#1

Witam mam pomysł aby zrobic sobie taki post na temat techniki jazdy samochodem
można by wklejac rozne artykuły n.t jazdy samochodem opisy cwiczen itp

na począetek

https://www.opone...ansowanych

Edytowane przez gacuus dnia 26 grudzień 2011 18:54:58

Dodane przez Qamil dnia 22 marzec 2012 21:33:16
#2

Trochę tekstu o hamowaniu z międzygazem. Polecam stosować międzygaz w samochodach, szczególnie benzynowych; synchronizatory dłużej pożyją.

https://www.techn...l-and-toe/

Dodane przez gacuus dnia 09 kwiecień 2012 13:07:47
#3

hamowanie lewą stopą
Hamowanie lewą nogą jest prawdopodobnie najważniejszą techniką w sportowej jeździe autami z napędem na przednie koła. Aby pokonać podsterowność musisz przekazać większą przyczepność przednim niż tylnym kołom. Chcesz w końcu wejść w zakręt bezpiecznie i z taką prędkością, aby mieć pewność, że auto skręci a nie pojedzie prosto (podsterowność). Zbliżając się do zakrętu powinieneś zwolnić jak zwykle używając prawej nogi, możesz wykorzystać również technikę "heel nad toe". Jadąc na właściwym biegu, jednak ciągle trochę za szybko, przesuń lewą nogę na pedał hamulca, a prawą z powrotem na gaz. W przypadku niektórych skrzyń biegów istnieje możliwość zmiany biegów bez sprzęgła bez uszkadzania ich. To znaczy, że możesz wykorzystać lewą nogę do wytracania prędkości w tym samym czasie redukując biegi. Powinno się to jednak robić tylko w przypadku skrzyń, które są w stanie temu podołać. [uwaga: W oryginale było "straight-cut gearbox". Myślę, że chodzi o skrzynie kłowe, ale nie jestem pewien. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat proszę o kontakt.] Używasz teraz lewej nogi, aby wyhamować auto o ostatnie kilka kilometrów przed wejściem w zakręt. Jeżeli w tym momencie naciśniesz gaz prawą nogą i hamulec lewą, wszystko jednym płynnym ruchem, tylne koła całkowicie lub częściowo zablokują się. Różnica przyczepności tylnych i przednich kół spowoduje, że samochód stanie się nadsterowny. W tym momencie kontrolujesz samochód kręcać kierownicą w stronę w którą chcesz jechać oraz hamując/zdejmując nogę z gazu dla większej nadsterowności, naciskając gaz/zdejmując nogę z hamulca dla uspokojenia tyłu auta.