Tytuł: JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji :: O filtrach K&N

Dodane przez gacuus dnia 13 kwiecień 2011 00:10:51
#1

K&N

Filtry K&N były pierwotnie zaprojektowane do samochodów biorących udział w pustynnym wyścigu Baja Mexico. W tak ekstremalnych warunkach seryjne filtry nie sprawdzały się. Obecnie w sporcie wyczynowym większość zawodników używa sportowych filtrów. Filtry K&N są uznane przez najlepsze teamy startujące w rajdzie Paryż-Dakar, Rajdowych Mistrzostwach Świata, MotoGP, WSBK, MMP czy w Formule 1.

Na pierwszy rzut oka widać kolosalną różnicę pomiędzy seryjnym filtrem powietrza (wykonanym z papieru) a wyczynowym filtrem K&N, duże otwory w powierzchni filtrującej są przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż o 40%. Filtr K&N składa się z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siatkami. Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra – nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje. W momencie gdy na powierzchni filtra odłoży się około trzech milimetrów warstwy brudu, filtr należy umyć i nasączyć specjalnym preparatem K&N.

Jak wszyscy wiemy, podstawowym zadaniem filtra jest dostarczanie do silnika czystego powietrza, w przeciwnym razie może dojść do poważnego zniszczenia elementów mechanicznych silnika w szczególności głowicy. Zdarza się spotkać kierowców a nawet zawodników, którzy nie montują w swoich samochodach filtrów powietrza w obawie o stratę mocy! Są w błędzie, badania na hamowniach oraz na torach wyścigowych przeprowadzone przez przodujące team’y Formuły 1 takie jak Williams, Honda, Benetton, Cosworth i Jaguar jasno dowodzą, że zastosowanie filtrów K&N nie powoduje straty mocy lub momentu obrotowego w porównaniu do układów dolotowych pozbawionych jakiegokolwiek filtra powietrza.

Filtry K&N znajdują zastosowanie w najbardziej wymagających warunkach – były montowane przez Amerykańska armię podczas wojny w Zatoce w helikopterach AH-64 Apache.

W ofercie Neon Car's dostępne są wkłady, które pasują jako zamiennik normalnego papierowego filtra oraz filtry stożkowe typu X-Stream i tak zwane zestawy 57i. Wymagają one demontażu fabrycznej puszki powietrza, ale za to w znacznie większym stopniu podnoszą moc (nawet do 5% przyrostu mocy).



Ekstremalnym rozwiązaniem jest montaż zewnętrznego dolotu powietrza (Typhoon Kit). Doprowadza on chłodniejsze (nie ogrzane przez silnik) powietrze, które ma większą gęstość, a co za tym idzie w tej samej objętości powietrza, mieści się większa ilość atomów tlenu, tak pożądanych w mieszance paliwowej.



O najwyższej jakości filtrów K&N świadczy 1.600.000 km gwarancji. Ich konstrukcja (bawełna) umożliwia wielorazowe mycie i ponowne wykorzystanie. Według danych producenta w normalnych miejskich warunkach pierwsze mycie powinno nastąpić po ok. 50.000km.



K&N produkuje także sportowe filtry oleju, które zostały wykonane z najlepszych materiałów gwarantujących bardzo wysoką wydajność. Dzieki ich zastosowaniu poprawiamy smarowanie silnika!



W ofercie K&N znajdziecie także sportowe filtry paliwa, wskaźniki AFR, filtry na odmę

Połączony z 11. maj 2014 18:04:06:
znalazlem taki wykresik dla tych ktorzy chca sportowy filtr albo stozek do seryjnego auta pakowac.

z filtrem i po wyjeciu . brak jakich kolwiek przyrostów Img

Edytowane przez gacuus dnia 11 maj 2014 18:04:06