JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Prawo jazdy 2029 - unijna rewolucja przed nami. Cyfrowy dokument, miedzynarodowy zakaz prowadzenia pojazdów, zmiany dla kierowców po 65. roku życia i małoletnich
Unia Europejska wprowadza przełomowe zmiany w przepisach dotyczących prawa jazdy, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz ujednolicenie procedur administracyjnych w całej Wspólnocie. Opublikowanie w Dzienniku Urzędowym UE dyrektyw 2025/2205 i 2025/2206 w dniu 5 listopada 2025 roku formalnie wyznacza ścieżkę dla nowej regulacji. Choć same dyrektywy weszły w życie już 26 listopada 2025 roku, państwa członkowskie mają czas na implementację przepisów krajowych do 26 listopada 2028 roku, a pełne obowiązywanie nowych zasad w całej UE ma nastąpić najpóźniej od 26 listopada 2029 roku. Nadchodzące regulacje dotkną niemal każdego kierowcę, wprowadzając m.in. ogólnoeuropejski zakaz prowadzenia pojazdów za najcięższe przewinienia oraz rewolucję w formie samego dokumentu.

Renault Twingo powraca jako tani elektryk. Premiera już 6 listopada
Już za parę dni poznamy zupełnie nowe Renault Twingo. Samochód będzie przystępnym cenowo elektrykiem i stanowi powrót do korzeni, szczególnie fani I generacji będą zachwyceni. Co już wiemy o nowym Twingo?

Użytkownicy hybryd plug-in będą zmuszeni do ładowania baterii? Kontrowersyjny pomysł prezes VDA
Ostatni raport organizacji Transport&Environment pokazał brutalną prawdę o hybrydach plug-in. Teraz z kontrowersyjnym pomysłem wyszła prezes organizacji VDA, Holdegard Muller. Zasugerowała ona, by w przyszłości samochody hybrydowe plug-in były konstruowane tak, by regularne ładowanie baterii było obowiązkowe. Poznajcie szczegóły!

Toyota oficjalnie potwierdziła nowe V8. Ujrzymy je już w grudniu wraz z supersamochodem GR
Takie informacje lubimy. W dobie powszechnej elektryfikacji Toyota potwierdziła nową jednostkę V8. Jako pierwszy otrzyma ją supersamochód GR, który zadebiutuje już 5 grudnia. Co już wiemy na temat nowego japońskiego V8?

BYD Racco. Chiński gigant uderza w japoński rynek k-carów. Japan Mobility Show 2025
Chiński gigant elektromobilności, BYD, szykuje się do znaczącego wejścia w kluczowy dla Japonii segment kei carów (tzw. kei jidosha). Premiera pierwszego modelu tej klasy, nazwanego roboczo BYD Racco miała miejsce na Japan Mobility Show 2025. Wprowadzenie na rynek elektrycznego kei cara jest strategicznym posunięciem, mającym na celu zdobycie udziałów w specyficznym, lecz niezwykle popularnym japońskim rynku samochodów miejskich. Rezerwacje mają ruszyć w Japonii latem 2026 roku.

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[ZTS] Wymiana przegubu napędowego
Nie należy się bać, ponieważ zakup nowych nie zrujnuje naszego portfela, a przy odrobinie dobrych chęci uda nam się samemu je wymienić.


Przygotowania


Należy przygotować lewarek, aby móc bezpiecznie podnieść auto i odkręcić koło. Będziemy również potrzebowali dobrej jakości klucza nasadowego rozmiaru 32 milimetry. Jest to najczęściej spotykany rozmiar nakrętki mocującej przegub w piaście. Dodatkowo, na pewno przyda się standardowy komplet kluczy nasadowych w rozmiarach 13mm, 15mm, 17mm i 19mm. Czasem zdarza się, że będziemy potrzebowali klucza nr 32 typu torx. Są one dostępne w sklepach z narzędziami warsztatowymi.
Przydadzą się młotek, śrubokręt płaski, kombinerki i bawełniana szmatka.

Wymiana przegubu


Zaczynamy od odkręcenia koła. Zdejmujemy dekielek zabezpieczający z piasty. Wewnątrz zobaczymy nakrętkę zapobiegającą wysunięciu się wieloklinowej końcówki przegubu.





Nakrętka jest zabezpieczona przed odkręceniem przez zagięcie jej kołnierza. Należy go odgiąć, aby odkręcić przegub. Z pomocą drugiej osoby, której zadaniem będzie naciskanie hamulca, zablokujemy obrót piasty. Używając klucza nasadowego (32mm) odkręcamy nakrętkę. Należy wiedzieć, że nie będzie to proste i może wymagać użycia stosunkowo dużej siły i środków penetrujących oraz odrdzewiających (np. WD-40). Konieczne może być podgrzanie nakrętki. Jest ona wykonana z mosiądzu, ogrzana rozszerza się bardziej, niż końcówka wieloklinu przegubu, dzięki czemu łatwiej jest ją odkręcić.


Następnie odkręcamy końcówkę drążka kierowniczego, oraz mocowanie piasty do wahacza. Umożliwi nam to bezproblemowe poruszenie kolumną zawieszenia i łatwe wysunięcie wieloklinu przegubu z piasty. Jeśli nadal będzie to utrudnione, można odkręcić śruby mocujące kolumnę resorującą do przednich kielichów od góry, czyli pod maską samochodu.

Po wysunięciu wieloklinu przegubu przystępujemy do zdjęcia go z półosi napędowej. Konieczne będzie użycie młotka, ponieważ przegub trzeba zbić z półosi. Warto podczas tej czynności skorzystać z pomocy drugiej osoby. Podtrzyma ona półoś, gdy my będziemy zbijać przegub. Zapobiegnie to uszkodzeniu przegubów wewnętrznych. Kiedy już uda nam się go zdemontować zauważymy, że na półosi umieszczony jest specjalny pierścień, który uniemożliwia samoczynne wypięcie się przegubu. To on uczynił naszą pracę trudniejszą. Kolejnym krokiem będzie oczyszczenie końcówki półosi ze smaru i zanieczyszczeń. Podobnie uczynimy z otworem w piaście koła.

Kolejnym etapem jest przygotowanie nowego przegubu do montażu.
Na bieżnię przegubu wyciskamy połowę dostarczonej wraz przegubem tuby ze smarem. Gumę osłony, węższym końcem, wsuwamy na półoś. Upewniamy się, że na jej końcówce znajduje się pierścień zabezpieczający. Wsuwamy przegub na półoś. Aby wbić pierścień na swoje miejsce należy użyć młotka. Jeśli przegub nie będzie dawał się zsunąć, oznacza to poprawne umieszczenie pierścienia. Następnie resztę smaru umieszczamy wewnątrz gumowej osłony. Należy uważać, aby smar nie wyciekał na zewnątrz.


Delikatnie wsuwamy gumę na przegub umieszczając wypustkę w kołnierzu osłony, w specjalnym rowku na powierzchni przegubu. Następnie zaciskamy na gumie wokół przegubu opaskę, dodatkowo ściskając ją kombinerkami po uprzednim, odpowiednim napięciu. Podobnie robimy w przypadku zaciskania kołnierza na półosi. Tam opaska będzie sporo krótsza. Tak zabezpieczony wstępnie przegub wsuwamy w piastę. Z drugiej strony, czyli od zewnątrz nakręcamy na gwintowaną końcówkę wieloklinu nakrętkę zabezpieczającą.

Potem przykręcamy śruby kolumny resorującej, mocowanie piasty do wahacza, oraz drążek kierowniczy. Należy to robić z bardzo dużą uwagą. Nie wolno zapomnieć o zabezpieczeniu przed odkręceniem się drążka kierowniczego i mocowania piasty do wahacza. Następnie dokręcamy nakrętkę mocującą przegub w piaście. Potem, za pomocą śrubokrętu płaskiego i młotka wyginamy kołnierz nakrętki i zabezpieczamy ją przed odkręceniem. Montujemy dekielek ochronny, przykręcamy koło i opuszczamy auto.

Taka wymiana za pierwszym razem pewnie zajmie nam cały dzień, ale za to pozwoli zaoszczędzić sporą kwotę, którą musielibyśmy zapłacić mechanikowi.


Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019