JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Czerwiec 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Rodzaje nadwozi samochodów w ofercie Kia – który model wybrać i dlaczego?
Różne rodzaje nadwozia od zawsze były elementem motoryzacyjnej mody. Gołym okiem widać, że na polskich drogach od jakiegoś czasu królują SUV-y i crossovery, które łączą nowoczesne i dynamiczne linie z praktycznością i komfortem jazdy. Rodzajów nadwozi jest jednak znacznie więcej i często mają one związek z klasą pojazdu, jego funkcjonalnością i możliwościami. W tym materiale sprawdzamy, które nadwozia znajdziesz w ofercie marki Kia, co ułatwi być może wybór modelu najbardziej pasującego do Twojego stylu życia.

Audi A6 e-tron – luksus, osiągi i ekologia w elektrycznym wydaniu
Marka Audi od lat cieszy się uznaniem kierowców, którzy stawiają na funkcjonalność, świetne osiągi, komfort i nowoczesny design. Nic dziwnego. Niemiecki producent oferuje swoim klientom auta, które są mało awaryjne, bezpieczne, eleganckie i doskonale wyposażone. W 2024 roku na rynku motoryzacyjnym pojawiło się nowe Audi A6 e-tron z napędem elektrycznym. Czy warto zdecydować się na zakup tego auta?

Koniec z nudnymi butelkami termicznymi! Poznaj Fizz&Go, idealną butelkę na każdą podróż!
Orzeźwiająca, gazowana woda to must-have podczas wielogodzinnej jazdy w upalne dni – absolutna podstawa dla każdego kierowcy. A gdyby można było ją mieć zawsze pod ręką, w jednej stylowej butelce, która utrzyma idealną temperaturę przez cały dzień, gdy siedzisz za kierownicą? I to z bąbelkami, które nie uciekną nawet na wybojach? Tak właśnie działa najnowszy gadżet, który powinien znaleźć się w każdym aucie – pierwsza butelka termiczna do gazowania wody SodaStream Fizz&Go zmienia zasady gry dla wszystkich pasjonatów czterech kółek!

Podróże samochodowe w długie weekendy – dlaczego to spore wyzwanie dla kierowców?
Prawdopodobnie każdy kierowca choć raz w swojej karierze musiał jechać samochodem w okresie długiego weekendu. To spory problem, chociażby ze względu na wzmożony ruch, rozdrażnienie kierowców oraz brak należytej uwagi. Jeśli już wybierasz się samochodem na urlop w długi weekend, postaraj się odpowiednio przygotować do takiej wyprawy. Co powinieneś zrobić i o co zadbać? Zajrzyj do poradnika i dowiedz się więcej!

Jakie opony całoroczne wybrać? Top 3 modeli z różnych klas
Rosnąca popularność opon całorocznych sprawia, że ich wybór nieustannie się zwiększa. Producenci wypuszczają kolejne modele, które coraz lepiej równoważą parametry letnie i zimowe. Z jednej strony pozwala to lepiej dopasować ogumienie do swoich potrzeb. Z drugiej strony podjęcie decyzji może być przez to utrudnione – wymaga dłuższego porównywania opinii oraz wyników testów. Aby ułatwić wybór modelu, przygotowaliśmy zestawienie modeli, które uzyskują wiele pozytywnych ocen użytkowników oraz zajmują wysokie miejsca w niezależnych testach.  

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[PM] Rozrusznik wolno obraca wałem silnika.
Pierwszą czynnością jest sprawdzenie stanu styków klema – biegun akumulatora. Po kilku nieudanych próbach rozruchu należy dotknąć palcem każdej z klem, aby sprawdzić, czy się ona rozgrzała. Przedtem jednak zwrócić uwagę na ich czystość. Jeżeli są pokryte nalotem lub szaro-zielonkawym albo szarym osadem o konsystencji soli lub drobnego cukru, należy klemy oczyścić.

Jeżeli po wykonaniu opisanych czynności nadal wał silnika obracany jest zbyt wolno, trzeba sprawdzić jakość styku pomiędzy rozrusznikiem i kablem, który łączy go z akumulatorem. Najpierw skontrolować, czy przewód jest dobrze osadzony w końcówce z oczkiem, następnie sprawdzić czy nakrętka, mocująca go do elektromagnesu na rozruszniku nie poluzował się lub nie skorodowała. Jeżeli występują na niej podejrzane wżery i ogniska korozji – wymienić na nową, łącznie z podkładkami.



Nakrętki i podkładki, jakie są stosowane w tym miejscu, są zazwyczaj pokryte specjalną powłoką galwaniczną, poprawiającą jakość styku, lub są całe wykonane z tego stopu. Poznać to można po ich barwie – są brązowe, czasem z metalicznym połyskiem. Dlatego należy stosować jedynie oryginalne, a zastąpienie ich zwykłymi, ocynkowanymi, traktować jako rozwiązanie doraźne. Zawsze przed połączeniem przewodów i ściśnięciem ich końcówek śrubami lub nakrętkami, pamiętać o pokryciu ich warstewką „Elektrosolu”. Pamiętać, aby podłączyć wszystkie dochodzące do elektromagnesu przewody. Zazwyczaj są to dwa: gruby, łączący elektromagnes z alternatorem i znacznie od niego grubszy, idący do dodatniej klemy na akumulatorze.


Prace przy rozruszniku i dochodzących do niego przewodach można wykonywać JEDYNIE przy zdjętej klemie z ujemnego bieguna akumulatora (łatwiej ją zdjąć, niż tę z dodatniego!). W przeciwnym wypadku naprawa może zakończyć się pożarem.



Jeżeli styk między przewodem i śrubą stykową elektromagnesu jest dobry – nie grzeje się, a rozrusznik nadal wolno kręci wałem silnika, przyczyną może być uszkodzenie rozrusznika (zużycie szczotek) albo wypalenie styków wewnątrz elektromagnesu. Przed rozebraniem rozrusznika warto sprawdzić jakość styku przewodu łączącego biegun ujemny akumulatora z korpusem silnika. W razie potrzeby odkręcić go, starannie oczyścić i przykręcić z powrotem, najlepiej tą samą śrubą z tą samą podkładką. Przed skręceniem pokryć warstewką „Elektrosolu”.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019