JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Jakie opony całoroczne wybrać? Top 3 modeli z różnych klas
Rosnąca popularność opon całorocznych sprawia, że ich wybór nieustannie się zwiększa. Producenci wypuszczają kolejne modele, które coraz lepiej równoważą parametry letnie i zimowe. Z jednej strony pozwala to lepiej dopasować ogumienie do swoich potrzeb. Z drugiej strony podjęcie decyzji może być przez to utrudnione – wymaga dłuższego porównywania opinii oraz wyników testów. Aby ułatwić wybór modelu, przygotowaliśmy zestawienie modeli, które uzyskują wiele pozytywnych ocen użytkowników oraz zajmują wysokie miejsca w niezależnych testach.  

Interesuje Cię temat eksploatacji auta elektrycznego?
Interesują Cię samochody elektryczne? Zastanawiasz się, ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego? Jeśli tak, koniecznie zapoznaj się z poniższym poradnikiem!

Leasing czy kredyt – co wybrać, planując zakup samochodu?
Planujesz zakup auta, lecz nie wiesz, jaką formę finansowania wybrać? Szczególnie korzystny finansowo leasing czy może jednak ugruntowany kredyt samochodowy? To trudny wybór; różnice pomiędzy nimi wpływają bowiem na każdy aspekt użytkowania Twojego nowego auta, a sama decyzja zależy od Twoich potrzeb, stylu życia i planów na przyszłość. Sprawdź, która forma finansowania najlepiej dopasuje się do Ciebie i ruszaj w trasę z pewnością, że wybrałeś mądrze!

Jak zapobiegać korozji karoserii samochodu?
Pojawiająca się na karoserii pojazdu rdza wpływa nie tylko na estetykę pojazdu, ale również na jego wytrzymałość i sprawność techniczną. Każde ognisko o rdzawym zabarwieniu powinno wzbudzić Twój niepokój. Dowiedz się, jak zapobiegać korozji karoserii samochodu i zadbać o swój komfort oraz bezpieczeństwo.  

Od Forda T do Tesli – jak zmieniał się samochód przez 100 lat
Ostatni wiek pokazuje, że samochód przeszedł niezwykłą transformację technologiczną. W ciągu stu lat motoryzacja ewoluowała od prostych pojazdów mechanicznych do zaawansowanych komputerów na kółkach. Historia rozwoju samochodów to fascynująca opowieść o innowacjach i postępie.  

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[ZTS] Skorodowana śruba - Jak & czym odkręcić


Zapieczone i skorodowane śruby to koszmar nie tylko domorosłych majsterkowiczów, ale i doświadczonych mechaników. Wiele tzw. połączeń rozłącznych, wykonanych jest przez producenta auta bądź danego podzespołu z kiepskiej jakości materiałów, co przy ewentualnej próbie ich oddzielenia skutkuje zerwaniem gwintu i koniecznością wymiany znacznie większej ilości elementów niż zakładał pierwotny plan.

Istnieją jednak sposoby, które niezwykle skutecznie rozwiązują ten problem a jednocześnie ich koszt pozostaje na rozsądnym poziomie.
Nafta

Najtańszym sposobem odkręcenia zardzewiałej śruby jest użycie nafty. Dzięki wysokim właściwościom penetrującym i powszechnej dostępności jest to jeden z najbardziej popularnych środków chemicznych stosowanych w tego typu problemach. Wadą tej metody jest długi czas uwalniania tego typu połączeń (nawet do kilkudziesięciu godzin). Aby go skrócić można posłużyć się młotkiem w celu naruszenia struktury pomiędzy śrubą a nakrętką.

Preparat penetrujący


Droższy sposób to użycie jednego z wielu preparatów penetrujących, które znakomicie penetrują, odrdzewiają i zabezpieczają połączenia śrubowe. Na co dzień stosowane są strickte jako smary, wypierające wodę z konkretnej przestrzeni.

Palnik acetylenowo - tlenowy


Jeszcze lepszym sposobem, choć znacznie trudniejszym w wykonaniu, jest podgrzanie za pomocą palnika acetylenowo-tlenowym danego miejsca do odpowiedniej temperatury, a następnie odkręcenie śruby. Metoda ta jest o tyle trudna, że niesie za sobą ryzyko uszkodzenia innych podzespołów, znajdujących się w bliskim sąsiedztwie ogrzewanego połączenia. Co więcej uszkodzeniu może ulec samo połączenie.


Podgrzewacz indukcyjny


Jedną z najnowszych metod ułatwiających rozłączanie połączeń śrubowych jest zastosowanie tzw. podgrzewacza indukcyjnego. Wbudowany w niego falownik zamienia prąd z sieci elektrycznej o napięciu 220V na prąd o wysokiej częstotliwości. Specjalne spirale wytwarzają pole magnetyczne. Wystarczy, że w zasięgu tego pola umieścimy przedmiot, który przewodzi prąd a jego temperatura gwałtownie wzrośnie w ciągu kilkunastu sekund. Jest to obecnie najskuteczniejsza metoda stosowana m.in. przy odkręcaniu zapieczonych świec żarowych w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych. O jej skuteczności przekonało się już wielu mechaników.



Każda z metod ma swoje wady i zalety. Najlepszą wydaje się zastosowanie podgrzewacza indukcyjnego, ale tylko nieliczne warsztaty mechaniki pojazdowej są w jego posiadaniu. Poza tym, do każdego przypadku trzeba podejść w sposób indywidualny, bowiem wiele z problemów może rozwiązać nawet nafta. Osoby o niskich umiejętnościach manualnych lepiej powinny przekazać oddać auto w ręce fachowców.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019