JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Lipiec 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Rodzaje nadwozi samochodów w ofercie Kia – który model wybrać i dlaczego?
Różne rodzaje nadwozia od zawsze były elementem motoryzacyjnej mody. Gołym okiem widać, że na polskich drogach od jakiegoś czasu królują SUV-y i crossovery, które łączą nowoczesne i dynamiczne linie z praktycznością i komfortem jazdy. Rodzajów nadwozi jest jednak znacznie więcej i często mają one związek z klasą pojazdu, jego funkcjonalnością i możliwościami. W tym materiale sprawdzamy, które nadwozia znajdziesz w ofercie marki Kia, co ułatwi być może wybór modelu najbardziej pasującego do Twojego stylu życia.

Audi A6 e-tron – luksus, osiągi i ekologia w elektrycznym wydaniu
Marka Audi od lat cieszy się uznaniem kierowców, którzy stawiają na funkcjonalność, świetne osiągi, komfort i nowoczesny design. Nic dziwnego. Niemiecki producent oferuje swoim klientom auta, które są mało awaryjne, bezpieczne, eleganckie i doskonale wyposażone. W 2024 roku na rynku motoryzacyjnym pojawiło się nowe Audi A6 e-tron z napędem elektrycznym. Czy warto zdecydować się na zakup tego auta?

Koniec z nudnymi butelkami termicznymi! Poznaj Fizz&Go, idealną butelkę na każdą podróż!
Orzeźwiająca, gazowana woda to must-have podczas wielogodzinnej jazdy w upalne dni – absolutna podstawa dla każdego kierowcy. A gdyby można było ją mieć zawsze pod ręką, w jednej stylowej butelce, która utrzyma idealną temperaturę przez cały dzień, gdy siedzisz za kierownicą? I to z bąbelkami, które nie uciekną nawet na wybojach? Tak właśnie działa najnowszy gadżet, który powinien znaleźć się w każdym aucie – pierwsza butelka termiczna do gazowania wody SodaStream Fizz&Go zmienia zasady gry dla wszystkich pasjonatów czterech kółek!

Podróże samochodowe w długie weekendy – dlaczego to spore wyzwanie dla kierowców?
Prawdopodobnie każdy kierowca choć raz w swojej karierze musiał jechać samochodem w okresie długiego weekendu. To spory problem, chociażby ze względu na wzmożony ruch, rozdrażnienie kierowców oraz brak należytej uwagi. Jeśli już wybierasz się samochodem na urlop w długi weekend, postaraj się odpowiednio przygotować do takiej wyprawy. Co powinieneś zrobić i o co zadbać? Zajrzyj do poradnika i dowiedz się więcej!

Jakie opony całoroczne wybrać? Top 3 modeli z różnych klas
Rosnąca popularność opon całorocznych sprawia, że ich wybór nieustannie się zwiększa. Producenci wypuszczają kolejne modele, które coraz lepiej równoważą parametry letnie i zimowe. Z jednej strony pozwala to lepiej dopasować ogumienie do swoich potrzeb. Z drugiej strony podjęcie decyzji może być przez to utrudnione – wymaga dłuższego porównywania opinii oraz wyników testów. Aby ułatwić wybór modelu, przygotowaliśmy zestawienie modeli, które uzyskują wiele pozytywnych ocen użytkowników oraz zajmują wysokie miejsca w niezależnych testach.  

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[ZTS]Termostat - Jak sprawdzić aby nie uszkodzić ?
Objawy uszkodzenia termostatu są dwa:


Wyróżniamy dwa rodzaje awarii termostatu. Uszkodzenie w pozycji otwartej i uszkodzenie w pozycji zamkniętej. Jak nietrudno się domyślić, ten pierwszy typ usterki polega na tym, że chłodzenie działa nieprzerwanie na całym obiegu, przez cały czas wykorzystując działanie chłodnicy. Temperatura cieczy chłodzącej jest wtedy zbyt niska, a silnik nie może osiągnąć temperatury roboczej. Często też nie działa lub działa bardzo słabo ogrzewanie kabiny, a także znacznie wzrasta zużycie paliwa.

Drugim rodzajem usterki termostatu jest jego permanentne zamknięcie. To znacznie bardziej niebezpieczny typ awarii. Dlaczego? Gdy termostat jest zamknięty, ciecz chłodząca nie ma możliwości przepłynięcia przez chłodnicę i schłodzenia się, w wyniku czego gwałtownie zaczyna się nagrzewać, nie mogąc odprowadzić ciepła z silnika. Jazda z tego typu uszkodzeniem nawet na niewielkim dystansie może doprowadzić do przegrzania się jednostki napędowej.



Jakie są symptomy uszkodzenia termostatu w ten sposób? Przede wszystkim wysoka temperatura silnika. Uwaga! Takie zjawisko może być również spowodowane zbyt niskim poziomem płynu chłodniczego, nieodpowiednio napiętym paskiem klinowym napędzającym pompę wody lub przegrzewającym się radiatorem chłodnicy ( poniżej ) .



Jeśli jednak wszystkie te elementy działają poprawnie, wówczas możemy być pewni, że winę za wysoką temperaturę silnika ponosi termostat. W jaki sposób można jeszcze zdiagnozować taką usterkę?Przede wszystkim obserwując wskaźnik temperatury silnika. W sytuacji gdy w czasie jazdy pokazuje on temperaturę minimalną, wtedy możemy być niemal pewni, że termostat nie działa tak, jak powinien.

Można też zbadać temperaturę dwóch najgrubszych przewodów podłączonych do chłodnicy z obydwu stron. Jeśli dotykając ich, wyczujemy, że mają zbliżoną temperaturę, to również jest to sygnał, że z układem chłodniczym dzieje się coś niedobrego i najprawdopodobniej winę za to ponosi termostat.

Jak wyeliminować taką usterkę? Jeśli macie na to czas i chęci, możecie zdemontować termostat i sprawdzić w gorącej wodzie, czy się otwiera. Żeby go wymontować, trzeba go najpierw znaleźć. W większości aut umiejscowiony jest on w górnej części głowicy, zwykle w okolicach pompy wody.






Zanim go wyjmiemy, koniecznie musimy zaczekać, aż wystygnie silnik, aby nie zostać poparzonym przez gorący płyn chłodniczy. Kiedy już będziemy mieli pewność, że motor jest chłodny, warto wcześniej spuścić około litra płynu chłodniczego do czystego naczynia, żeby uniknąć jego wycieku.

Przed wymontowaniem termostatu należy zaopatrzyć się w uszczelkę do jego obudowy – często ta stara nie będzie nadawała się już do ponownego użytku. Nie we wszystkich autach jest jednak taki element, więc nie zawsze trzeba w niego inwestować.



Po odłączeniu termostatu na początku powinniśmy sprawdzić, czy jego prawidłowe działanie zakłócają jakieś zanieczyszczenia. Jeśli termostat po wrzuceniu do wrzątku nie działa i nie jest zabrudzony, to znaczy, że kwalifikuje się do wymiany.


Przed zamocowaniem nowego termostatu (naprawa starego jest nieopłacalna) musimy dokładnie oczyścić miejsce, w którym będzie osadzony. Trzeba to zrobić tak, żeby zanieczyszczenia nie dostały się do wnętrza układu chłodniczego. Po starannym przygotowaniu gniazda mocujemy termostat, dolewamy płynu chłodniczego i sprawdzamy szczelność w jego okolicach. Ceny termostatu wahają się od kilku do kilkuset złotych w zależności od modelu samochodu.



Zasada Działania Termostatu






Jak powstaje termostat ?



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019