JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS]Termostat - Jak sprawdzić aby nie uszkodzić ?
Objawy uszkodzenia termostatu są dwa:


Wyróżniamy dwa rodzaje awarii termostatu. Uszkodzenie w pozycji otwartej i uszkodzenie w pozycji zamkniętej. Jak nietrudno się domyślić, ten pierwszy typ usterki polega na tym, że chłodzenie działa nieprzerwanie na całym obiegu, przez cały czas wykorzystując działanie chłodnicy. Temperatura cieczy chłodzącej jest wtedy zbyt niska, a silnik nie może osiągnąć temperatury roboczej. Często też nie działa lub działa bardzo słabo ogrzewanie kabiny, a także znacznie wzrasta zużycie paliwa.

Drugim rodzajem usterki termostatu jest jego permanentne zamknięcie. To znacznie bardziej niebezpieczny typ awarii. Dlaczego? Gdy termostat jest zamknięty, ciecz chłodząca nie ma możliwości przepłynięcia przez chłodnicę i schłodzenia się, w wyniku czego gwałtownie zaczyna się nagrzewać, nie mogąc odprowadzić ciepła z silnika. Jazda z tego typu uszkodzeniem nawet na niewielkim dystansie może doprowadzić do przegrzania się jednostki napędowej.



Jakie są symptomy uszkodzenia termostatu w ten sposób? Przede wszystkim wysoka temperatura silnika. Uwaga! Takie zjawisko może być również spowodowane zbyt niskim poziomem płynu chłodniczego, nieodpowiednio napiętym paskiem klinowym napędzającym pompę wody lub przegrzewającym się radiatorem chłodnicy ( poniżej ) .



Jeśli jednak wszystkie te elementy działają poprawnie, wówczas możemy być pewni, że winę za wysoką temperaturę silnika ponosi termostat. W jaki sposób można jeszcze zdiagnozować taką usterkę?Przede wszystkim obserwując wskaźnik temperatury silnika. W sytuacji gdy w czasie jazdy pokazuje on temperaturę minimalną, wtedy możemy być niemal pewni, że termostat nie działa tak, jak powinien.

Można też zbadać temperaturę dwóch najgrubszych przewodów podłączonych do chłodnicy z obydwu stron. Jeśli dotykając ich, wyczujemy, że mają zbliżoną temperaturę, to również jest to sygnał, że z układem chłodniczym dzieje się coś niedobrego i najprawdopodobniej winę za to ponosi termostat.

Jak wyeliminować taką usterkę? Jeśli macie na to czas i chęci, możecie zdemontować termostat i sprawdzić w gorącej wodzie, czy się otwiera. Żeby go wymontować, trzeba go najpierw znaleźć. W większości aut umiejscowiony jest on w górnej części głowicy, zwykle w okolicach pompy wody.






Zanim go wyjmiemy, koniecznie musimy zaczekać, aż wystygnie silnik, aby nie zostać poparzonym przez gorący płyn chłodniczy. Kiedy już będziemy mieli pewność, że motor jest chłodny, warto wcześniej spuścić około litra płynu chłodniczego do czystego naczynia, żeby uniknąć jego wycieku.

Przed wymontowaniem termostatu należy zaopatrzyć się w uszczelkę do jego obudowy – często ta stara nie będzie nadawała się już do ponownego użytku. Nie we wszystkich autach jest jednak taki element, więc nie zawsze trzeba w niego inwestować.



Po odłączeniu termostatu na początku powinniśmy sprawdzić, czy jego prawidłowe działanie zakłócają jakieś zanieczyszczenia. Jeśli termostat po wrzuceniu do wrzątku nie działa i nie jest zabrudzony, to znaczy, że kwalifikuje się do wymiany.


Przed zamocowaniem nowego termostatu (naprawa starego jest nieopłacalna) musimy dokładnie oczyścić miejsce, w którym będzie osadzony. Trzeba to zrobić tak, żeby zanieczyszczenia nie dostały się do wnętrza układu chłodniczego. Po starannym przygotowaniu gniazda mocujemy termostat, dolewamy płynu chłodniczego i sprawdzamy szczelność w jego okolicach. Ceny termostatu wahają się od kilku do kilkuset złotych w zależności od modelu samochodu.



Zasada Działania Termostatu






Jak powstaje termostat ?



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019