Tytuł: JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji :: Toyota Supra MKIII MA70

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 29 wrzesień 2011 13:58:26
#1

No i przyszedł czas na wymianę oleju. Zamówiłęm ten, zobaczymy czy jest lepszy od Castrola EDGE. Ceną różni sie dwukrotnie.

Img

PARAMETRY

MOTUL 300V CHRONO 10W40
100% SYNTHESE – ESTER BASED
Double Ester Technology

ZASTOSOWANIE
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w szerokim zakresie obrotów i temperatur: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi górskie.
Do silników powodujących umiarkowane przedostawanie się oleju do paliwa.
Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezposrednim wtryskiem i katalizatorem.

WŁASNOŚCI

STANDARDY: przewyższa istniejące standardy
REFERENCJE: SUBARU STI, Japan GT

Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 10W-40 zapewnia doskonały przepływ oleju w silniku, szybsze osiaganie właściwego ciśnienia oleju, szybsze
wchodzenie na obroty i szybkie osiąganie właściwej temperatury pracy silnika.

ZALECENIA
Zmiana oleju: zgodnie z własnym doświadczeniem i sposobem użytkowania samochodu.
Może być mieszany z olejami syntetycznymi lub mineralnymi.

WŁAŚCIWOŚCI
Klasa lepkości SAE J 300 10W-40
Gęstość w 15oC ASTM D 1298 0.880
Lepkość w 100oC ASTM D 445 14 mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 89.5 mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 161
Lepkość HTHS w 150oC ASTM D 4741 4.19 mPa.s
Temperatura płynięcia ASTM D 97 -36oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 226oC
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g

Dodane przez gacuus dnia 29 wrzesień 2011 18:28:35
#2

Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.

czyli jesli masz nagar itp rozszczelni ci silnik bo go wypłuka, olej dobry ale troche bym sie go bał lac do starych silników
ale moze byc ok Język 1 zalejesz zobaczysz moja kawa tylko na motulu lata

Edytowane przez gacuus dnia 29 wrzesień 2011 18:40:29

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 30 wrzesień 2011 10:06:14
#3

Mój Castrol już napewno dawnoi wypukał nagar, ten jest bardziej Gęsty, 10W40 to może będzie lepszy. Był też np 20W40 100% syntetyk i też pisało ze utrzymuje silnik w doskonałej czystosci, ale tamten juz do bardzo przeżartych silników.

Dodane przez Shadows dnia 30 wrzesień 2011 11:26:12
#4

z tego co wiem to ludzie sobie chwala oleje motul szczegolnie w japonskich samochodach...Ja u siebie mam Castrol Magnatec poprzedni wlasciciel jezdzil na castrolu wiec Ja niezmienalem marki oleju

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 04 październik 2011 20:01:11
#5

Poprzedni wlasciciel jak kupiłem supre to mówił że jeździł na Lotosie. Nie dziwie sie że panewka stukala Język 1 potem jak wymieniłem silnik to lałem Castrol EDGE Sport 10W60. za 5 l kosztował coś 150 zł na allegro. Postanowiłem zmienic na Motula, za 6 l dałem 300 zł. zobaczymy jak sie będzie sprawował.

Dodane przez PatRRick dnia 06 październik 2011 17:57:47
#6

Też go zamierzam zalać po dotarciu silnika.. Rodzice mają Acure TL i tam właśnie Ojciec leje 300v z tym że 0w20 (jak woda). Od wymiany do wymiany taki sam stan na bagnecie a silnik ma nalate 280tys km.



szprychawp napisał(a):
teraz tylko zakuc silnik i podkrecic turbo tak do 1.3 Język 1 ile wogole twoj wytrzyma ?

A tak btw na seryjnym kompie osiągniesz maks 1.2 bara na tej turbinie. Generalnie sama turbina raczej też więcej nie wytrzyma.

Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:28:59

Dodane przez gacuus dnia 06 październik 2011 21:30:20
#7

Jak nie podleje paliwem to zwiększając doładowanie będzie miał za bogato powietrza, co za tym idzie zwiększa sie temperatura spalania i następstwem tego tłoki możne powypalać lub gniazda zaworowe, wszystko z głową trzeba robić. Minimalnie zwiększając doładowanie seryjnie ustawiony kąp sobie lekko wzbogaci mieszankę i nic jej nie będzie ale nie wiadomo kiedy kończy się bezpieczna granica.

Edytowane przez gacuus dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 06 październik 2011 21:31:55
#8

Nowa taka Turbina czytałem że wytrzymuje 1.5 Bara, ale to już ryzyko dmuchać ją do takiego doładowania. Szybko pewnie też pada taka turbina.
Motul zalany, Filtr Boscha Uśmiech :) przejechałem sie, i wróciłem. Przygazowałem do spodu, nie widziałem aby kopcił, ani nic... jedynie czarny dym wyleciał z wydechu. Bagnet jest tak czysty że niewiem ile dokładnie jest, musiałem palcem dotykać i mniejwięcej jest ponad pól bagnetu. Pojeździmy i zobaczymy jak sie spisuje na tym silniku.
W porównaniu do Castrola EDGE 10W60 wydaje mi sie Motul Chrono 300V bardziej żadki i przezroczysty niż poprzedni. Różnią sie też zapachem, Castrol pachniał jak cukierki, ten bardziej ziołami zalatuje.

Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez gacuus dnia 06 październik 2011 21:34:37
#9

Powąchaj motula 5100 ester pachnie jak płyn do płukania tkanin Hehehe :D nawet po 4 tys km Hehehe :D Motul fajnie wycisza silniki przynajmniej tak w moim przypadku było że jak zalałem nowy olej to silnik cichutko pracował a jak zbliżała sie zmiana oleju to wiedziałem bo zaczoł głośniej chodzic Uśmiech :)


Polecam jeszcze zalac płyn do chłodnic motula, troche drogi ale wart swojej ceny. Przetestowane i robi swoją robote




Seba-pdPL: Nie nabijać postów! Edytować kurna!

Edytowane przez Seba-pdPL dnia 06 październik 2011 22:31:57

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 06 październik 2011 21:39:58
#10

hehe Hehehe :D nie miałem nigdy okazji go wąchać Język 1
Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło Uśmiech :) na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1

Dodane przez gacuus dnia 06 październik 2011 21:48:12
#11

damiansd4hide3 napisał(a):
hehe Hehehe :D nie miałem nigdy okazji go wąchać Język 1
Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło Uśmiech :) na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1


nie wiem jakie supra ma cisnienie musial bys sprawdzic sobie, wiem ze z castrolem jaja były i na wolnych obrotach cisnienie za bardzo spadało na ciepłym silniku, kilku znajomych miało takie cos. Własnie na oleju castrol

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 06 październik 2011 22:03:36
#12

Na castrolu miałem takie samo cisnienie jak i na tym.

Dodane przez PatRRick dnia 07 październik 2011 15:32:09
#13

Tak to ciśnienie jest w miare w normie. Chociaż im gęstszy olej tym większe (przynajmniej w przypadku supry - sprawdzone). Ja na 5w50 miałem takie jak Ty masz. Z tą benzyną to chyba było jasne ze im więcej dmuchasz tym więcej paliwa potrzebujeszJęzyk 1. W suprze bezpieczne ciśnienie bez zmiany dawki paliwa to 0,7 albo 0,8 bara. Przy 1.2 seryjny komp odcina paliwo. Przy doładowaniu 1,5 jak piszesz to turbo w każdej chwili moze się pożegnać z życiem Język 1. Damian ile Cię kosztował MBC ?

Edytowane przez PatRRick dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 07 październik 2011 17:34:23
#14

ja aktualnie mam 0.6 Bara. Narazie nie zwiększam. po przekroczeniu 0.8 bara napewno mieszanka będzie za sucha, zamiast zwiększyc moc może zmniejszyc a silnik może sie dławic przy wyższych obrotach. Na you tubie widziałem gościa który miał własnie sporo podkręcone turbo, efekt Overboost, odcinało go po przekroczeniu 3 tys.
powyżej 0.8 bez regulatora ciśnienia paliwa bym nie zwiększał doładowania. Nie zaszkodziło by też wymienic pompe paliwa i wtryski.

Ja tego silnik pewnie nie będę kręcił. przejeźdze zime, a na wiosne bede szukał 1JZ albo 2JZ. Tamten silniczek bede robił. Jak skoncze wtedy go wsadze a 7M pójdzie na sprzedaż, ewentualnie do innego projektu w przyszłości.

Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez PatRRick dnia 07 październik 2011 18:40:39
#15

Przy za suchej mieszance nie tyle że będzie się dławił co usmażysz tłoki... Ile za to MBC Hehehe :D?

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 07 październik 2011 22:51:29
#16

Dałem chyba 110 zł z przesyłką, na allegro masz różne modele. Ja wziołem tego Pro Perfekt bo ma kolega w 200SXie i wiem jak to działa i jak podpiąc.

Dodane przez PatRRick dnia 08 październik 2011 15:05:27
#17

Ok dzięki. A i taka rada do Ciebie. Jeśli palisz gume i kręcisz bączki czasami to trzymaj olej na górnej kresce zawsze, bo innaczej szybko pożegnasz się z panewkami..

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 08 październik 2011 18:58:22
#18

Wiem jak obchodzic sie z suprą, zawsze mam full oleju. bączków raczej nie kręce, palic gum też raczej nie, tylko wtedy co na tych filmikach, bo była taka okazja Język 1

Dodane przez Qamil dnia 10 październik 2011 17:17:45
#19

A szkoda bo autko czasem lubi "w dupę dostać" tak dla lepszego przepału czasem zaszaleć i trzymać powyżej 4 tys. obrotów. I to jaka frajda przy tym z jazdy hehe.Diabełek ]:->

Dodane przez gacuus dnia 10 październik 2011 18:43:23
#20

Każde auto powinno dostawac w pi*** bo sie pozniej zamula i jezdzic nie chce