Tytuł: JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji :: Toyota Supra MKIII MA70
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 29 wrzesień 2011 13:58:26
#1
No i przyszedł czas na wymianę oleju. Zamówiłęm ten, zobaczymy czy jest lepszy od Castrola EDGE. Ceną różni sie dwukrotnie.
PARAMETRY
MOTUL 300V CHRONO 10W40
100% SYNTHESE – ESTER BASED
Double Ester Technology
ZASTOSOWANIE
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w szerokim zakresie obrotów i temperatur: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi górskie.
Do silników powodujących umiarkowane przedostawanie się oleju do paliwa.
Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezposrednim wtryskiem i katalizatorem.
WŁASNOŚCI
STANDARDY: przewyższa istniejące standardy
REFERENCJE: SUBARU STI, Japan GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 10W-40 zapewnia doskonały przepływ oleju w silniku, szybsze osiaganie właściwego ciśnienia oleju, szybsze
wchodzenie na obroty i szybkie osiąganie właściwej temperatury pracy silnika.
ZALECENIA
Zmiana oleju: zgodnie z własnym doświadczeniem i sposobem użytkowania samochodu.
Może być mieszany z olejami syntetycznymi lub mineralnymi.
WŁAŚCIWOŚCI
Klasa lepkości SAE J 300 10W-40
Gęstość w 15oC ASTM D 1298 0.880
Lepkość w 100oC ASTM D 445 14 mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 89.5 mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 161
Lepkość HTHS w 150oC ASTM D 4741 4.19 mPa.s
Temperatura płynięcia ASTM D 97 -36oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 226oC
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Dodane przez gacuus dnia 29 wrzesień 2011 18:28:35
#2
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
czyli jesli masz nagar itp rozszczelni ci silnik bo go wypłuka, olej dobry ale troche bym sie go bał lac do starych silników
ale moze byc ok
zalejesz zobaczysz moja kawa tylko na motulu lata
Edytowane przez gacuus dnia 29 wrzesień 2011 18:40:29
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 30 wrzesień 2011 10:06:14
#3
Mój Castrol już napewno dawnoi wypukał nagar, ten jest bardziej Gęsty, 10W40 to może będzie lepszy. Był też np 20W40 100% syntetyk i też pisało ze utrzymuje silnik w doskonałej czystosci, ale tamten juz do bardzo przeżartych silników.
Dodane przez Shadows dnia 30 wrzesień 2011 11:26:12
#4
z tego co wiem to ludzie sobie chwala oleje motul szczegolnie w japonskich samochodach...Ja u siebie mam Castrol Magnatec poprzedni wlasciciel jezdzil na castrolu wiec Ja niezmienalem marki oleju
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 04 październik 2011 20:01:11
#5
Poprzedni wlasciciel jak kupiłem supre to mówił że jeździł na Lotosie. Nie dziwie sie że panewka stukala
potem jak wymieniłem silnik to lałem Castrol EDGE Sport 10W60. za 5 l kosztował coś 150 zł na allegro. Postanowiłem zmienic na Motula, za 6 l dałem 300 zł. zobaczymy jak sie będzie sprawował.
Dodane przez PatRRick dnia 06 październik 2011 17:57:47
#6
Też go zamierzam zalać po dotarciu silnika.. Rodzice mają Acure TL i tam właśnie Ojciec leje 300v z tym że 0w20 (jak woda). Od wymiany do wymiany taki sam stan na bagnecie a silnik ma nalate 280tys km.
szprychawp napisał(a):
teraz tylko zakuc silnik i podkrecic turbo tak do 1.3
ile wogole twoj wytrzyma ?
A tak btw na seryjnym kompie osiągniesz maks 1.2 bara na tej turbinie. Generalnie sama turbina raczej też więcej nie wytrzyma.
Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:28:59
Dodane przez gacuus dnia 06 październik 2011 21:30:20
#7
Jak nie podleje paliwem to zwiększając doładowanie będzie miał za bogato powietrza, co za tym idzie zwiększa sie temperatura spalania i następstwem tego tłoki możne powypalać lub gniazda zaworowe, wszystko z głową trzeba robić. Minimalnie zwiększając doładowanie seryjnie ustawiony kąp sobie lekko wzbogaci mieszankę i nic jej nie będzie ale nie wiadomo kiedy kończy się bezpieczna granica.
Edytowane przez gacuus dnia 01 styczeń 1970 01:00:00
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 06 październik 2011 21:31:55
#8
Nowa taka Turbina czytałem że wytrzymuje 1.5 Bara, ale to już ryzyko dmuchać ją do takiego doładowania. Szybko pewnie też pada taka turbina.
Motul zalany, Filtr Boscha
przejechałem sie, i wróciłem. Przygazowałem do spodu, nie widziałem aby kopcił, ani nic... jedynie czarny dym wyleciał z wydechu. Bagnet jest tak czysty że niewiem ile dokładnie jest, musiałem palcem dotykać i mniejwięcej jest ponad pól bagnetu. Pojeździmy i zobaczymy jak sie spisuje na tym silniku.
W porównaniu do Castrola EDGE 10W60 wydaje mi sie Motul Chrono 300V bardziej żadki i przezroczysty niż poprzedni. Różnią sie też zapachem, Castrol pachniał jak cukierki, ten bardziej ziołami zalatuje.
Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 01 styczeń 1970 01:00:00
Dodane przez gacuus dnia 06 październik 2011 21:34:37
#9
Powąchaj motula 5100 ester pachnie jak płyn do płukania tkanin
nawet po 4 tys km
Motul fajnie wycisza silniki przynajmniej tak w moim przypadku było że jak zalałem nowy olej to silnik cichutko pracował a jak zbliżała sie zmiana oleju to wiedziałem bo zaczoł głośniej chodzic
Polecam jeszcze zalac płyn do chłodnic motula, troche drogi ale wart swojej ceny. Przetestowane i robi swoją robote
Seba-pdPL: Nie nabijać postów! Edytować kurna!
Edytowane przez Seba-pdPL dnia 06 październik 2011 22:31:57
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 06 październik 2011 21:39:58
#10
hehe
nie miałem nigdy okazji go wąchać
Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło
na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1
Dodane przez gacuus dnia 06 październik 2011 21:48:12
#11
damiansd4hide3 napisał(a):
hehe
nie miałem nigdy okazji go wąchać
Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło
na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1
nie wiem jakie supra ma cisnienie musial bys sprawdzic sobie, wiem ze z castrolem jaja były i na wolnych obrotach cisnienie za bardzo spadało na ciepłym silniku, kilku znajomych miało takie cos. Własnie na oleju castrol
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 06 październik 2011 22:03:36
#12
Na castrolu miałem takie samo cisnienie jak i na tym.
Dodane przez PatRRick dnia 07 październik 2011 15:32:09
#13
Tak to ciśnienie jest w miare w normie. Chociaż im gęstszy olej tym większe (przynajmniej w przypadku supry - sprawdzone). Ja na 5w50 miałem takie jak Ty masz. Z tą benzyną to chyba było jasne ze im więcej dmuchasz tym więcej paliwa potrzebujesz
. W suprze bezpieczne ciśnienie bez zmiany dawki paliwa to 0,7 albo 0,8 bara. Przy 1.2 seryjny komp odcina paliwo. Przy doładowaniu 1,5 jak piszesz to turbo w każdej chwili moze się pożegnać z życiem
. Damian ile Cię kosztował MBC ?
Edytowane przez PatRRick dnia 01 styczeń 1970 01:00:00
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 07 październik 2011 17:34:23
#14
ja aktualnie mam 0.6 Bara. Narazie nie zwiększam. po przekroczeniu 0.8 bara napewno mieszanka będzie za sucha, zamiast zwiększyc moc może zmniejszyc a silnik może sie dławic przy wyższych obrotach. Na you tubie widziałem gościa który miał własnie sporo podkręcone turbo, efekt Overboost, odcinało go po przekroczeniu 3 tys.
powyżej 0.8 bez regulatora ciśnienia paliwa bym nie zwiększał doładowania. Nie zaszkodziło by też wymienic pompe paliwa i wtryski.
Ja tego silnik pewnie nie będę kręcił. przejeźdze zime, a na wiosne bede szukał 1JZ albo 2JZ. Tamten silniczek bede robił. Jak skoncze wtedy go wsadze a 7M pójdzie na sprzedaż, ewentualnie do innego projektu w przyszłości.
Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 01 styczeń 1970 01:00:00
Dodane przez PatRRick dnia 07 październik 2011 18:40:39
#15
Przy za suchej mieszance nie tyle że będzie się dławił co usmażysz tłoki... Ile za to MBC
?
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 07 październik 2011 22:51:29
#16
Dałem chyba 110 zł z przesyłką, na allegro masz różne modele. Ja wziołem tego Pro Perfekt bo ma kolega w 200SXie i wiem jak to działa i jak podpiąc.
Dodane przez PatRRick dnia 08 październik 2011 15:05:27
#17
Ok dzięki. A i taka rada do Ciebie. Jeśli palisz gume i kręcisz bączki czasami to trzymaj olej na górnej kresce zawsze, bo innaczej szybko pożegnasz się z panewkami..
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 08 październik 2011 18:58:22
#18
Wiem jak obchodzic sie z suprą, zawsze mam full oleju. bączków raczej nie kręce, palic gum też raczej nie, tylko wtedy co na tych filmikach, bo była taka okazja
Dodane przez Qamil dnia 10 październik 2011 17:17:45
#19
A szkoda bo autko czasem lubi "w dupę dostać" tak dla lepszego przepału czasem zaszaleć i trzymać powyżej 4 tys. obrotów. I to jaka frajda przy tym z jazdy hehe.
Dodane przez gacuus dnia 10 październik 2011 18:43:23
#20
Każde auto powinno dostawac w pi*** bo sie pozniej zamula i jezdzic nie chce