Nazwa strony
Opis strony
Najnowsze artykuły
Czym jest telematyka?

Naprawa silnika generuje duże koszty i wymaga wyłączenia pojazdu z użytku. Jest to szczególnie kłopotliwe dla wielu firm, szczególnie jeśli czas oczekiwania na części zamienne się wydłuża. Koszty w takiej sytuacji są podwójne, ponieważ zbyt długie unieruchomienie pojazdu generuje dodatkowe koszty w firmie. A co gdyby można było takim sytuacjom zapobiegać i przewidywać możliwość pojawienia się awarii? Jest to teraz możliwe, dzięki telematyce S-Deutz.
Czym jest telematyka?
Telematyka to nowoczesne rozwiązania z dziedziny informatyki, telekomunikacji oraz automatyki. Pozwalają na zbieranie danych za pomocą specjalnych czujników i ich przekazywanie w czasie rzeczywistym pomiędzy urządzeniami. Pozyskane dane mogą być zapamiętywane, analizowane oraz przekazywane do systemu informatycznego (chmury). Umożliwia to zwiększenie bezpieczeństwa oraz optymalizację pracy.
Telematyka wykorzystywana jest między innymi w transporcie, logistyce, telemedycynie, energetyce, a także ubezpieczeniach.
Telematyka S-Deutz – pomoc w obsłudze floty pojazdów
Firma BTH Fast udostępniła specjalny system telematyka S-Deutz dla pojazdów z silnikami tej marki.
Umożliwiają one monitorowanie pracy silnika w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca, co pozwala na wczesne wykrycie nieprawidłowości w jego działaniu. Dzięki temu można szybciej wyłapywać awarie silnika, zanim dojdzie do poważnych uszkodzeń i z wyprzedzeniem zaplanować niezbędne naprawy.
Zastosowanie systemu telematyki we flocie pojazdów zapewnia prawidłowe i skuteczne zarządzanie pojazdami. Połączenie maszyn w sieć umożliwia stały monitoring stanu technicznego ich silników, niezależnie od miejsca, w którym znajduje się pojazd.
Jak działa telematyka w silnikach Deutz?
Instalacja i obsługa systemu telemetrycznego nie jest trudna. W pojeździe z silnikiem Deutz należy zamontować urządzenie składające się z:
Jednostki telematycznej – Smart Box;
Przewodu podłączeniowego;
Anteny gsm.
Urządzenie łączy się z siecią poprzez GSM lub Wifi przekazując niezbędne informacje do bazy danych znajdującej się w chmurze firmy Deutz. Dane pojazdów są dostępne poprzez stronę internetową URL S-Deutz. Tam znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące parametrów silnika, a także jest możliwość zarządzania nimi. Firma oferuje również usługi cyfrowe, np. możliwość monitorowania błędów, czy zalecenia dotyczące napraw i części.
Pakiety telematyczne
W ramach obsługi systemu telemetrycznego masz do wyboru dwa pakiety – podstawowy oraz rozszerzony.
Pakiet podstawowy to wsparcie dla operatora w prawidłowej obsłudze maszyny. Umożliwia monitorowanie takich parametrów jak: położenia maszyny, kody błędów (aktywne/pasywne), godziny pracy, obciążenie silnika, prędkość obrotowa i moment obrotowy silnika, poziom płynu AdBlue, poziom płynu chłodzącego, poziom zapełnienia.
Pakiet rozszerzony to szereg informacji diagnostycznych, dzięki którym profesjonalny personel może dokonywać diagnozy stanu silnika. Pakiet ten obejmuje monitorowanie parametrów podstawowych, takich jak położenia maszyny, kody błędów (aktywne/pasywne), godziny pracy, obciążenie silnika, prędkość obrotowa i moment obrotowy silnika, poziom płynu AdBlue, poziom płynu chłodzącego, poziom zapełnienia. Dodatkowo można analizować takie dane jak: ciśnienie powietrza i temperatura otoczenia, temperatura w zbiorniku DEF, poziom zapełnienia filtra DPF sadzą, ciśnienie oleju, napięcie akumulatora, zanieczyszczenie filtra powietrza.
Tak szeroki zakres informacji umożliwia wykrycie nawet niedużych zaburzeń w działaniu silnika i szybko rozpocząć naprawę. Wstępne ostrzeganie jest częścią pakietu rozszerzonego. Są to informacje dla właściciela floty dotyczące opisu usterki, wskazówek, możliwych przyczyn usterki, która została wykryta, a także najlepszych sposobów na jej usunięcie, czy zalecenia dotyczące niezbędnych do jej naprawy części.
Dzięki takiemu rozwiązaniu można znacznie skrócić czas naprawy pojazdu, a także ograniczyć jej koszty.

Powrót do Artykuły
Strona główna