JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Luty 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Zdejmowanie i zakładanie łożysk
Aby ściągnąć łożysko z wałka, np. z wałka wirnika rozrusznika, trzeba dysponować odpowiednim ściągaczem do łożysk.


Jego pazurki muszą być wsunięte pod łożysko do oporu, w przeciwnym wypadku mogą zostać odkształcone lub wykruszone. Następnie należy dokręcać śrubę ściągacza, zwracając uwagę, aby jej stożkowate zakończenie trafiło dokładnie w oś wałka z łożyskiem.

Olbrzymia większość wałków ma na obu końcach specjalne wgłębienia technologiczne, tzw. nakiełki, wykonane w procesie produkcyjnym. Są one położone idealnie w geometrycznej osi wałka.



Ściąganie łożyska wymaga nieraz bardzo dużej siły. Gdyby mimo to nie udało się poruszyć łożyska, należy przy dokręconym ściągaczu kilkakrotnie, niezbyt mocno uderzyć młotkiem osiowo w śrubę ściągającą po stronie jej łba z przetyczką. Następnie dokręcić śrubę i ponownie kilkakrotnie uderzyć w jej łeb i znów dokręcić mocno śrubę.

Technika ta, choć żmudna, pozwala na ściągnięcie prawie każdego łożyska, nawet bardzo mocno osadzonego na wałku i trudnego do ruszenia. W pewnym momencie będzie możliwe ściąganie łożyska tylko za pomocą dokręcania śruby, bez potrzeby uderzania w nią.



Zakładanie nowych łożysk należy poprzedzić sprawdzeniem, czy wałek, na który mają być zakładane, jest czysty i nie ma śladów korozji. Aby łożysko łatwo się na niego wsunęło, należy je podgrzać w gorącym oleju do temperatury mniej więcej 80-90 stopni, zachowując ostrożność, aby się nie poparzyć. Wsunięcie łożyska na właściwe miejsce wymaga nieraz, pomimo rozgrzania go, użycia pewnej siły, czyli mówiąc popularnie, wbicia go. Aby to zrobić, należy mieć do dyspozycji czystą stalową rurkę o średnicy NIE WIęKSZEJ, niż wewnętrzny pierścień łożyska. Musi ona dać się swobodnie wsunąć na wałek.

Przy pomocy niezbyt silnych uderzeń młotka w wolny koniec rurki można przesunąć łożysko do przeznaczonego dla niego miejsca. Dla przyspieszenia pracy można drugi koniec wałka oprzeć o twardy, metalowy przedmiot o dość dużej masie, np. o kowadło lub o duży, kilkukilogramowy młotek.


Nie opierać o kamień lub beton - ich odpryski mogą dostać się do łożysk i znacznie przyspieszyć ich zużycie.




Przy wpychaniu łożyska na wałek nie wolno uderzać w jego zewnętrzny pierścień, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia lub zniszczenia łożyska. Uderzenia nie mogą być zbyt mocne, a użyta rurka musi być obcięta idealnie pod kątem prostym do jej osi. Musi być ona czysta, bez żadnych zanieczyszczeń stałych, takich jak korozja czy kamień kotłowy.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019