SKLEP (wersja BETA) FILMY ONLINE PORADY MOTORYZACYJNE ZRÓB TO SAM STYLE TUNINGU KALENDARZ IMPREZ SKLEPY TUNINGOWE CENNIK MANDATÓW PROGRAM OPON I FELG DO SPRZEDANIA HOST ZDJĘĆ DOWNLOAD PROMUJ STRONĘ SZUKAJ
Co zrobić ze zużytym akumulatorem? Ze względu na znajdujące się w nim substancje, zużyty akumulator samochodowy klasyfikowany jest jako odpad niebezpieczny. W związku z tym nie można wyrzucać go do śmietnika. Z tego artykułu dowiesz się, co zrobić ze zużytym akumulatorem i dlaczego to takie ważne.
Potrzebujesz auta na świąteczny wyjazd? Zobacz ciekawe propozycje Święta Bożego Narodzenia to czas spotkań z bliskimi. Wiele osób decyduje się na wyjazdy, by spędzić ten wyjątkowy okres w rodzinnym gronie. Niezależnie od tego, czy planujesz wypad do górskich miejscowości, czy po prostu chcesz odwiedzić najbliższych, ważne jest, aby wyjazd był komfortowy i bezpieczny.
Jak najlepiej wybrać samochód używany? Praktyczne porady dla kupujących Zakup samochodu używanego może być świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą zaoszczędzić na cenie zakupu, ale jednocześnie pragną pojazdu w dobrym stanie technicznym. Jak jednak wybrać taki samochód, by nie skończyć z kosztownymi naprawami już po kilku miesiącach użytkowania? W tym artykule przedstawimy najważniejsze kroki, które pomogą Ci wybrać pewne auto z rynku wtórnego.
Ładowanie samochodu elektrycznego: wszystko, co powinieneś o tym wiedzieć Sieć szybkich ładowarek nadal nie jest w Polsce przesadnie rozbudowana, ale i tak możemy mówić o znaczącej poprawie w porównaniu do tego, z czym mieliśmy do czynienia jeszcze kilka lat temu. Niemiej jednak nadal dobrze mieć garaż lub miejsce postojowe z własnym przyłączem, bo ładowanie elektryka „na mieście” robi się, niestety, również coraz droższe. Oto wszystkie kluczowe kwestie związane z ładowaniem aut elektrycznych i hybryd plug-in: co, gdzie, jak długo i za ile.
Podróż autem na wakacje. O tym należy pamiętać Odpowiednie przygotowanie do wakacyjnego wyjazdu może uchronić Cię przed masą niepotrzebnego stresu i dodatkowymi kosztami. Sprawdź, o co zadbać, by móc cieszyć się spokojną podróżą.
Nie dajmy się oszukać wyglądowi zewnętrznemu poduszki. Z wierzchu może wyglądać na idealną, natomiast od wewnętrznej strony będzie sparciała i bardzo możliwe, że poleci z niej olej.
Koszt zakupu poduszki olejowej może być wysoki.
Poduszki najlepiej wymieniać parami. Jeśli wymienimy tylko jedną, po kilku dniach może się okazać, że niewymieniona poduszka uległa uszkodzeniu.
Wymianę zaczynamy od zdjęcia osłony silnika (jeśli ją posiadamy). W tym celu musimy unieść auto do góry i odkręcić śruby trzymające płytę pod silnikiem i skrzynią biegów (o ile występuje). Lokalizujemy poduszkę lewą i prawą. Przystępujemy do poluzowania dwóch śrub lewej poduszki. Jedna znajduje się u góry poduszki, a druga u dołu.
Następnie przechodzimy do prawej poduszki, luzujemy dolną śrubę prawej poduszki. Podobnie postępujemy z górną śrubą. Jednak zdarzają się auta, w których jej odległość od katalizatora jest tak mała, iż uniemożliwia to jej demontaż. W takim przypadku zostawiamy ją na koniec. Podkładamy pod silnik lewarek i unosimy go do góry. Aby nie uszkodzić miski olejowej i równo rozłożyć ciężar, podkładamy deskę pod miskę olejową i cały silnik.
Unosimy silnik do momentu, aż poduszki będą odciążone. Odkręcamy całkowicie lewą poduszkę i wyjmujemy ją od dołu. Po prawej stronie wykręcamy dolną śrubę. Jeśli mamy taki przypadek jak wyżej wymieniony – zbyt bliska lokalizacja katalizatora - wykręcamy łapę silnika, wyjmujemy ją razem z poduszką i demontujemy ją na zewnątrz auta.
Jeżeli zamontowaliśmy już obie poduszki, opuszczamy silnik. Centrujemy poduszki tak, aby przykręcić dolne śruby. Zostało nam tylko zamontować osłonę silnika, skrzyni biegów. Wymiana nie należy do trudnych i warto ją wykonać we własnym zakresie. Ceny autoryzowanych serwisów dochodzą nawet do 1000 zł.
Dla tych którzy nie wiedzą jak mniej więcej wygląda poduszka
Nie we wszystkich samochodach wymiana poduszek jest taka prosta. Jeżeli siedzą na szpilkach, wkręconych w blok silnika lub skrzyni biegów, to żeby je wyjąć, musimy podnieść silnik o mniej więcej 3 cm, a to może być niewykonalne przy pomocy zwykłego lewarka. I przy zakładaniu nowych módlcie się, żeby lewarek nie "puścił", bo ci silnik zmiażdży palce.
dnia 16. czerwiec 2014 16:56:27