Subkategoria 2
[HJM] Acura
- Drukuj
- 26 sty 2014
- HISTORIA JAPOŃSKICH MAREK
- 31995 czytań
- 0 komentarzy
Forma prawna Data założenia Państwo Siedziba Ważni pracownicy Branża Produkty | Własność Honda Motor Company 1986 Japonia Tokio, Stany Zjednoczone, Torrance ( Kalifornia ) John Mende motoryzacyjna samochody |
Czym jest Acura
Acura jest luksusową marką związaną z japońską firmą Honda Motor Company.Marka jest dostępna w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie od marca 1986, w czasach luksusu gospodarczego , wydajności i pojazdów wyczynowych . Został on wprowadzony do Hong Kongu w 1991 roku , w 2004 roku w Meksyku i Chinach w 2006 roku. Planem Hondy było wprowadzenie Acura na rynek japoński w 2008 roku lecz zostało to opóźnione , ze względów ekonomicznych , a następnie wstrzymana w wyniku kryzysu finansowego w 2008 .
Stworzenie Acura zbiegło się z wprowadzeniem japońskiego kanału sprzedaży dealerskiej Hondy , zwanego Honda Clio , który sprzedawał luksusowe pojazdy , łączącej poprzednie ustalone modele Honda Verno następnie Honda Primo. Acura posiada wyróżnienie. Jest pierwszą japońską marką samochodów luksusowych . W ciągu pierwszych kilku lat istnienia , Acura była jednym z najlepiej sprzedających się luksusowych marek w USA . Mimo spadku sprzedaży w połowie do późnych lat 1990 ,marka doświadczyła ożywienia w roku 2000 , ze względu na drastyczne rewitalizacje ( pobudzanie do życia) i wprowadzenia nowych modeli.
1980: Wprowadzenie marki Acura
Po dekadzie badań , Honda otworzyła 60 nowych salonów w Ameryce Północnej od 1986 roku , aby wspierać swój dział motoryzacyjny Acura . Acura była pierwszą japońską luksusową marką , prowadzoną pod hasłem : " Acura. Precyzja Wysoka wydajność" . Jej pierwsza oferta składała się z dwóch modeli :
Klasa Legend i wykonawczej klasy kompakt Integra , dostępny jako pięciodrzwiowy i trzy - drzwiowy hatchback . Legenda była wynikiem projektu XX , "wspólna przygoda" zawartej z Hondą brytyjskiej grupy Austin Rover . Był on mechanicznie związany z serią Rover 800 , a Integra była poprawą Honda Quint ( Sedan )
Sukces tych modeli , szczególnie Legendy , doprowadziły do konkurencji japońskich przedsiębiorstw luksusowych marek ( Lexus Toyoty , którego rozwój rozpoczął się w 1983 roku jako projekt F1) , oraz Infiniti Nissana , którego rozwój rozpoczął się w 1985 roku ) poprzez zmianę flagowego pojazdu Japonii : Nissan President. W latach dziewięćdziesiętych Mazda również planowała wydanie czegoś podobnego , w tym celu uruchomiła własną luksusową limuzynę podział Amati ) . Celem Legend było konkurować z rywalami: Toyota Korony i Nissan Cedric oraz Gloria . Toyota wprowadziła Lexusa ES , Nissan wprowadził Infiniti J30 wykorzystującą platformę Forda Taurusa i nazwał ich nowy sedan, Lincoln Continental .
1990s: NSX
W 1990 roku, pięć lat po debiucie modeli Legend i Integra, Acura NSX, przedstawił środkowy V6 z napędem na tylne koła samochodu sportowego. NSX skrót od "New Sports eXperimental", było zapowiadane jako pierwszy japoński samochód, który byłby w stanie konkurować z Ferrari i Porsche. Ten pojazd służył jako "obrazowy samochód " dla obu marek Honda i Acura, zapowiadał wprowadzenie technologii VTEC Hondy. NSX był pierwszym na świecie samochodem produkowanym w całości z aluminium, a także wprowadzanym na rynek przez niektórych jako "Everyday Supercar" ( Super auto każdego dnia ) po części dzięki jego łatwości obsługi, jakości i niezawodności. Cechy, które były niespotykane w segmencie super samochodów w tym czasie. Wraz z wydaniem NSX, Acura wprowadziła "A-", odznakę stylizowaną parą zacisków ( narzędzie używane do wymagających pomiarów wyników, że pojazdy Acura zbudowane są na precyzyjnych i wymagających normach ).
Pomimo silnego początku w akceptacji rynkowej dla marki Acura , sprzedaż ucierpiała w połowie do późnych lat 1990 . Niektórzy krytycy przypisują ten spadek w mniejszej części inspirujących projektów , którymi były ponownie markowe Hondy, japoński -Spec , jak Acura Vigor w 1992 roku , w odpowiedzi na Lexus ES i Infiniti J30 . Ponadto , w tym czasie Acura przełączona na alfanumerycznym wzorze nomenklatury , upuściła tytuły Legenda , Vigor i Integra , pod przewodnictwem sportowego NSX .W 1996 roku. 3.5 RL która zastąpiła popularną legendę iVigor 2.5 i 3.2 TL , była uważana przez wielu jako uosobienie tego problemu , a mianowicie dlatego, że oznaczenia alfanumeryczne są bardziej anonimowe niż dawnej Legendy, Vigor i Integra ,które stały się kultowymi modelami . Również RL 210 KM ( 160 kW ) V6 ( później zwiększona do 225 KM ) , w połączeniu z wysoką cenę i stylistyką, która ostrożnie skopiował większy napęd na tylne koła i V -8 zasilany Lexus LS 400 , niewiele zrobił, przed BMW , Audi, Lexus, i innych konkurentami .
Spółka dominująca Honda , także czując wyniki upadku japońskiej gospodarki , ze względu na japońskie banki ceny aktywów , które miało miejsce w latach 1990 i do roku 2000 . Okres ten znany jest w Japonii jako czas zaginionej dekady .
W tym czasie NSX stracił również sprzedaż jako Acura. Rok później ,sedan Integra został wycofany z rynku kanadyjskiego , rynek ten otrzymuje wyłącznie Acura 1.6 EL, coś w tylu Honda Civic / Domani . Integra sedan nadal była sprzedawana w Stanach Zjednoczonych do 2001 roku ( tylko z nazwy , model został zastąpiony RSX , lewa wersja z napędem na JDM DC5 Honda Integra ) .
Pomimo zawiedzionych nadziei , Acura zyskała rozgłos w 1990 z grupą młodych klientów entuzjastów : "Tuner".
Reputacja spółki dominującej Hondy z tym demograficznym jako producent "easy-to-tune" i "rev-Happy" silników odłożył Acurę, i model Integry stał się popularnym tunerem samochodów.
2000-2003: TL, RSX, MDX
Od około 2000 Acura doświadczyła odrodzenia poprzez wprowadzenie kilku zmodernizowanych modeli. Pierwszy z tych modeli to Acura 3.2 TL, ekskluzywny sedan który był w stanie konkurować z takimi jak Lexus ES, Infiniti I30 i BMW serii 3. Krytycy sugerują, że chociaż 3.2 TL nie prześcignął swojej konkurencji w danym obszarze luksusowych samochodów, oferował dobrze zaokrąglone połączenie sportowego charakteru i luksusu. Te cechy, w połączeniu z konkurencyjną ceną TL , okazały się bardzo popularne wśród konsumentów. Kolejne modele Acura podążały podobną filozofią oferującą wiele standardowych urządzeń i bardzo niewiele opcji.
W 2001 r., nowe coupe, bazowane jako RSX zostało wprowadzone na składzie Acury. To było w stanie zastąpić odchodzącą Integrę. RSX jest rewitalizacją Honda Integra (DC5) z rynku japońskiego. W rezultacie, RSX jest technicznie nowej generacji wychodzącej Integry. Podobnie jak Integra, RSX był hitem na rynku tunerowym. Nie wiadomo, dlaczego RSX nie był nadal sprzedawany jako Integra w Japonii, wiadomo jednak z jakiego powodu, Acura dał odwołanie do tego że RSX pragnie przenieść się w luksusowe marki, a tym samym nie może sprzedawać samochodu, który napędzany jest głównie przez nastolatków.
2004-2006: RL, TSX, RDX
Nowy TL zadebiutował w modelu z 2004 roku , wyposażony w ostry, z włoską stylizacją i 270 KM ( 200 kW) V6 mierzone przez aktualne normy SAE. Nowy TL spowodował wzrost sprzedaży do 70943 amerykańskich jednostek w 2005 r., przebijając konkurentów , takich jak C- klasy , G35 , CTS , ES 300 i A4.
Również w tym samym czasie Acura TSX został wprowadzony jako tańsza alternatywa dla BMW 3 -Series . Model ten stał się tylko 4 -cylindrowym sedanem w składzie Acura ( z wyjątkiem rynku kanadyjskiego Acura CSX , którego zastąpił EL w 2006 r.) .
W 2005 roku ,nowy RL 300 KM ( 220 kW ), V6, został wprowadzony z poprawą stylizacji i Super Handlingu (napęd na wszystkie koła SH - AWD ). RL drugiej generacji pojawił się na samochód i kierowcę w dziesiątce najlepszych listy na rok 2005 , a także zdobył się CNET.com " Wybór Redakcji " Top Tech Award dla samochodów . Fala krytyki która przeszła przez japoński koncern, sprzedaż nie spełniała wówczas oczekiwań. Jako nowy RL oferował więcej funkcji i wydajności niż w wersji podstawowej jego luksusowego konkurenta ( tj.baza sześciocylindrowy . BMW serii 5 )
-Zwłaszcza nowe modele Acura TL i TSX- zostały dobrze przyjęte w prasie motoryzacyjnej i najlepiej sprzedających się pojazdów .TSX był na samochód i kierowcę w dziesiątce najlepszych listy z lat 2004-2006.
W 2006 Acura wprowadziła mały SUV, który został oparty na własnej unikalnej obudowie unibody o nazwie RDX. Modele stają się dostępne dla konsumentów w USA w sierpniu 2006 roku. Jest zasilany przez 240-konny turbodoładowany silnik 4-cylindrowy i jak RL, korzysta z systemu SH-AWD Acura.Model dostępny jest w dwóch wersjach: Premium (standardowej oferty) oraz z pakietem technologicznym (zmodernizowana oferta z systemu nawigacji GPS). Całkowicie przeprojektowany MDX stał się dostępny na jesieni 2006 roku z 300 KM (220 kW), silnik V6 i Super Handling All-Wheel Drive.
2007- obecnie: ILX, TLX, RLX, RDX, MDX
Acura ponownie wprowadził TL Type- S na rok modelowy 2007 . W 2009 oznakował wszystkie nowe modele TL i TSX oraz aktualizację modelu w połowie roku na RL ; wszystkie trzy zadebiutowaly w roku kalendarzowym 2008 . Acura planowała przeprojektowanie RL w 2011 roku , a także zapowiedziała utworzenie nowego pojazdu rozjazdu luksusu zwanego ZDX .
Dla modelu roku 2010 modele MDX otrzymał pewne niewielkie zmiany zewnętrzne i wzrost poziomu wyposażenia. Mechanicznie silnik pozostał niezmieniony , aleskrzynia biegów została zaktualizowana z ostatnich 5 prędkościach do prędkości , w tym 6- kolumna kierownicy zamontowane łopatki zastępują shift . Ta nowa skrzynia biegów była dzielona z ZDX .
W 2012 Acura wprowadziła nowy model o nazwie ILX która opiera się głównie na platformie Hondy Civic . Podziela te same 3 warianty układu napędowego z Civic :2.0L , 2.4L VTEC iHybrid 1.5L . To zaprezentował także Acura Rlx Concept, zastępstwo dla sedana RL , na New York International Auto Show . ILX poszedł na sprzedaży w maja 2012 roku w Stanach Zjednoczonych w 2013 modelu .
Również w 2012 roku, Acura " na nowo " inny model , koncepcja RDX . Dla nowego modelu Acura spadła 4-cylindrowy turbo V6 3.5l na . Kiedyoficjalna 2013 Acura RDX został zwolniony , to było dość podobne do pojęcia , ale miał zmiany w kołach , tylne światła , i inne kosmetyki . Dużo tego Acura wygląda jego brataILX . 2013 RDX nie posiada system SH - AWD , a nie ma " AWD z inteligentną kontrolą " , podobny do systemu AWD CR-V jest . RDX jest teraz dostępny z BASE , BASE AWD , tech. Oraz TECH AWD.
W roku 2013 , Acura wykazało 2014 Koncept MDX . Wkrótce potem został przekazany do wiadomości publicznej . MDX konkuruje z Lexus RX , Audi A7 i wielu innych. Po raz pierwszy , w 2014 roku nabywcy nie mają MDX uzyskać SH- AWD . Model ten pobiera takżeJewel Eye dioda podobna do RLX . Poziom wykończenia są BASE , TECH , TECH i rozrywkowe, a wcześniej i rozrywki. Każdy z nich może być wyposażony SH - AWD.
W przypadku modelu 2014 z RDX . Acura krople bursztynowego Brownstone który był naprawdę popularny Kona Coffee Metallic z CR-V . Nowy kolor jest trochę ciemniejszy . Zmiany dla 2014 ILX m.in.silnik 1.5L upadku , a teraz skóra jest standardem we wszystkich wykończeniami .
W grudniu 2013 roku w Los Angeles Auto Show , Acura zaprezentowała Sport Hybrid SH - AWD wersję flagowego RLX sedan. To będzie najbardziej wydajny i zaawansowany technologicznie pojazd w historii Acury . Ten pojazd wysokiej klasy przyjdzie standardzie z silnikiem 3.5L V6 310 -konny i parę silników elektrycznych (po jednym na każdą oś ) , które generują łączną 377 KM poprzez nową 7 - biegową skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle . Acura technologia firsts na 2014 RLX Sport Hybrid SH- AWD obejmują także elektroniczny skrzyni biegów , która zastępuje konwencjonalne , dźwignię zmiany biegów zamontowaną w konsoli środkowej z efektywnie zapakowanego tablicy przyciskowy umożliwiający kierowcy łatwo wybrać odpowiedni tryb - Park, jazdy i do tyłu , a także sport i normalnej jazdy tryby . Nowy RLX Sport Hybrid trafi do sprzedaży w połowie 2014 roku .
W styczniu 2014 roku na Detroit Auto Show , Acura zaprezentowała całkowicie nowy 2015 TLX sportowy sedan . Ten nowy pojazd zastąpi wkrótce zaniechana TSX i TL sedan . TLX w 2,4 - litra jest wyposażony wszystkich nowych osiem prędkości transmisji podwójnym sprzęgłem DCT Acura . Tymczasem ,wysokiej klasy 3.5 -litrowy V6 będzie pochodzić z nowej transmisji dziewięć prędkości i Super Handling wszystkie koła ( AWD ) SH- .
Wyścigi
Niemal od początku swojego istnienia, Acura zaangażowała się do amerykańskich sportów motorowych, w szczególności w serii IMSA GT Championship Sports Car Club of America (SCCA) . Począwszy od 1991, Acura osiągnęła porozumienie z Comptech Racing do korzystania z silnika V6 z zupełnie nowego Acura NSX w Camel Lights prototypu Spice Comptech . Acura podejmuje się mistrzostwa Świata w pierwszym roku, w tej klasie , zwycięstwo w 24-godzinnym Daytona. Acura i Comptech zdobędzie mistrzostwa świata ponownie w 1992 i 1993, jak również w innej klasie zwycięstwo Daytona w 1992 roku i zwycięstwo w 12 godzin Sebring w 1993 roku.
W roku 2009 , Acura wyprodukowała swój pierwszy samochód LMP1 , Acura ARX -02A .
W 2010 roku Honda odrodziła wszystkie prototypy i zapowiedziała, że w przyszłości wszystkie prototypy (takie jak HPD ARX -03) będzie zbudowany pod nazwą HPD .
Oś czasu
1986
Acura debiutuje w Ameryce Północnej jako pierwsza japońska luksusowa marka.
1990
Acura dealerem w USA. Wygrywa swój pięty z rzędu ranking w Indeksie Satysfakcji Klienta przez JD Power and Associates
Acura zapowiada, że będzie to rozszerzenie badań i rozwoju w USA
Druga generacja Integry wprowadzana na rynek
1991
Legenda coupe wygrywa prestiżową "Import Car of the Year"
Technologia VTEC Hondy w SSX
Acura w Hongkongu dzięki Reliance Motors
1992
Legenda i Integra są połączone z Vigor
1994
Trzecia generacja Integra
1996
CL jest wprowadzony jako modelu z 1997 r.
Legenda otrzymuje RL i Vigor otrzymuje TL
1997
Integra Type R został wprowadzony
NSX otrzymuje 20 więcej koni mechanicznych z większym silnikiem V6 3.2l oraz nową 6-biegową manualną skrzynią biegów
Civic 1.6 EL zastępuje sedan Integra w kanadyjskim składzie, a sedan Integra kontynuowane do 2001 r. sprzedaży w USA
2000
MDX jest wprowadzony jako 2001 modelu wraz z nowym CL
2001
MDX wygrywa prestiżową Motoru " 2001 Sport / Utility Roku " nagrodę
Civic 1.7 EL oparte uruchomiony , zastępując 1,6 EL , w Kanadzie, w składzie
2002
Integra otrzymuje RSX , która jest z lewą wersją kierownica czwartej generacji Honda Integra
TL Type- S jest wprowadzany
NSX otrzyma lifting kosmetyczny , z czym te chowane reflektory zastąpiono sztywno . Zawieszenie jest również nieznacznie zmieniony , automatyczna skrzynia biegów jest fakultatywny
2003
CL otrzymuje nową 6 -biegową manualną skrzynią biegów , po czym rok później przerwano
2004
Acura wprowadzona do Meksyku przez Honda de Mexico
Trzeciej generacji Acura TL wprowadza
TSX został wprowadzony i staje się bardziej konkurencyjny wybór na popularne BMW serii 3
MDX odbiera zmiany w połowie modelu z większą ilością koni mechanicznych
2005
NSX jest przerwane
RSX odbiera zmianę połowy modelu i więcej koni mechanicznych w Type -S
Nowa Acura TL wygrywa " Most Wanted " Konsumenta pojazdu w Edmunds.com
Acura RL wprowadza rewolucyjny system SH - AWD
Acura z 1,7 nazwie modelu EL
2006
Acura wprowadzony w Chinach
Acura RDX jest wprowadzany z SH- AWD
Acura wprowadza CSX zastąpić EL , i jest sprzedawany tylko w Kanadzie
RSX (jak również Honda Integra ) zakończenie produkcji
TSX wystąpią zmiany w połowie modelu , 5 więcej koni mechanicznych
2007
Acura MDX otrzymuje redesign
Acura TL Type- S , a CSX Type -S jest wprowadzona w Kanadzie
2008
Acura wprowadza nową RL , który przyjmuje zmiany przebudowy połowy modelu
Acura wprowadza nowy TSX na New York Auto Show
2009
Acura TSX otrzymuje szanse na powtórne zaistnienie
Acura TL ożywienie projektu
Acura RL odbiera zmianę połowy modelu
Acura CSX odbiera zmianę połowy modelu
2010 r
Acura wprowadza wszystkie nowe Zdx
Acura MDX odbiera zmianę połowy modelu
Acura RDX odbiera zmianę połowy modelu
Acura TSX pobiera opcjonalny silnik V6 z TL i drobne zmiany w połowie modelu
2011
Acura TSX Sport Wagon jest wprowadzany
Acura CSX jest odrzuconym projektem
2012
Acura TL występują dobre zmiany w połowie modelu
Acura TSX Special Edition jest wprowadzany
2013
Acura ILX wprowadzona na rynek
Acura RDX otrzymuje redesign
2014
Acura RLX jest dopuszczona do obrotu .
Acura RDX dostaje trochę zmian .
Acura MDX jest dopuszczony do obrotu .
Aktualne modele
- ILX (kompaktowy sedan, zastępuje Canada wyłączności CSX)
- MDX (luksusowy SUV)
- RDX (SUV)
- RLX (pełnowymiarowy sport sedan, zastępuje RL)
- TL (średniej wielkości sport sedan)
- TSX (kompaktowe sportowe coupe, Sport Wagon)
- ZDX (SUV)
- CSX (kompaktowy sedan, zamiennik EL, dostępny tylko w Kanadzie, )
- EL (kompaktowy sedan, zastąpiony sedan Integra; dostępne tylko w Kanadzie, )
- Integra (sportowe coupe i sedan, otrzymuje RSX i EL)
- RSX (sportowe coupe, przerwać po roku modelowym 2006 r.)
- Legenda (luksusowy sedan i coupe, otrzymuje RL)
- Vigor (średniej wielkości sedan, otrzymuje TL)
- CL (luksusowe coupe, przerwano po 2003 roku modelu)
- SLX (SUV, otrzymuje MDX, dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych)
- NSX (egzotyczne coupe, w produkcji aż do 2005 r.; ożywienie planowane na 2015 r.)
- RL (pełnowymiarowy sedan, przerwano po 2012 roku modelu, otrzymuje RLX)
- ZDX (SUV, odstawiony na 2014 rok modelowy z powodu niskiej sprzedaży i 50.000 dolarów pricetag)
Wycofane modele
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
URL: |
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?