JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Listopad 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Prawo jazdy 2029 - unijna rewolucja przed nami. Cyfrowy dokument, miedzynarodowy zakaz prowadzenia pojazdów, zmiany dla kierowców po 65. roku życia i małoletnich
Unia Europejska wprowadza przełomowe zmiany w przepisach dotyczących prawa jazdy, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz ujednolicenie procedur administracyjnych w całej Wspólnocie. Opublikowanie w Dzienniku Urzędowym UE dyrektyw 2025/2205 i 2025/2206 w dniu 5 listopada 2025 roku formalnie wyznacza ścieżkę dla nowej regulacji. Choć same dyrektywy weszły w życie już 26 listopada 2025 roku, państwa członkowskie mają czas na implementację przepisów krajowych do 26 listopada 2028 roku, a pełne obowiązywanie nowych zasad w całej UE ma nastąpić najpóźniej od 26 listopada 2029 roku. Nadchodzące regulacje dotkną niemal każdego kierowcę, wprowadzając m.in. ogólnoeuropejski zakaz prowadzenia pojazdów za najcięższe przewinienia oraz rewolucję w formie samego dokumentu.

Renault Twingo powraca jako tani elektryk. Premiera już 6 listopada
Już za parę dni poznamy zupełnie nowe Renault Twingo. Samochód będzie przystępnym cenowo elektrykiem i stanowi powrót do korzeni, szczególnie fani I generacji będą zachwyceni. Co już wiemy o nowym Twingo?

Użytkownicy hybryd plug-in będą zmuszeni do ładowania baterii? Kontrowersyjny pomysł prezes VDA
Ostatni raport organizacji Transport&Environment pokazał brutalną prawdę o hybrydach plug-in. Teraz z kontrowersyjnym pomysłem wyszła prezes organizacji VDA, Holdegard Muller. Zasugerowała ona, by w przyszłości samochody hybrydowe plug-in były konstruowane tak, by regularne ładowanie baterii było obowiązkowe. Poznajcie szczegóły!

Toyota oficjalnie potwierdziła nowe V8. Ujrzymy je już w grudniu wraz z supersamochodem GR
Takie informacje lubimy. W dobie powszechnej elektryfikacji Toyota potwierdziła nową jednostkę V8. Jako pierwszy otrzyma ją supersamochód GR, który zadebiutuje już 5 grudnia. Co już wiemy na temat nowego japońskiego V8?

BYD Racco. Chiński gigant uderza w japoński rynek k-carów. Japan Mobility Show 2025
Chiński gigant elektromobilności, BYD, szykuje się do znaczącego wejścia w kluczowy dla Japonii segment kei carów (tzw. kei jidosha). Premiera pierwszego modelu tej klasy, nazwanego roboczo BYD Racco miała miejsce na Japan Mobility Show 2025. Wprowadzenie na rynek elektrycznego kei cara jest strategicznym posunięciem, mającym na celu zdobycie udziałów w specyficznym, lecz niezwykle popularnym japońskim rynku samochodów miejskich. Rezerwacje mają ruszyć w Japonii latem 2026 roku.

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[HJM] Daihatsu
Forma prawna
Data założenia
Lokalizacja
Siedziba
Ważni pracownicy
Branża
Produkty
Spółka akcyjna
1 marca 1907
Ikeda, Japonia
1-1 Daihatsu-Cho 563-8651 Ikeda
Kousuke Shiramizu & Teruyuki Minoura
motoryzacyjna
samochody




Nazwa "Daihatsu" jest połączeniem pierwszego znaku kanji dla Osaka (大) i pierwsze słow "produkcji silnika" (発 动机 制造 hatsudōki Seizo). W nowym połączeniu czytanie "大" zmienia się w "o" do "dai", dając "dai Hatsu"


Marka Daihatsu została utworzona w 1951 roku jako następca Hatsudoki Seizo Co Ltd , założona w 1907 roku , jako część dużego restrukturyzacji Hatsudoki . . Tworzenie Hatsudoki w dużej mierze zależała od wydziału Uniwersytetu w Osace oraz departamentu inżynierii, czyli opracowanie silnika na benzynę w małych elektrowniach stacjonarnych .

W latach 1960 , Daihatsu zaczął eksportować swoją ofertę do Europy , gdzie nie trafił na uznanie klientów oraz wielki sukces sprzedaży aż do 1980 roku. Od lutego 1992 roku, Toyota zdecydowała się na dystrybucję modeli Daihatsu w ramach dystrybucji w Ameryce Północnej . W Japonii w wielu modelach Daihatsu są również znane jako kei Jidosha ( lub samochodów kei ) .

Daihatsu Diesel Silnik Manufacturing Company powstała w 1966 roku jako przedsiębiorstwo partnerskie do produkcji silników okrętowych oraz generatorów diesla .

W styczniu 2011 r. , Daihatsu ogłosiła, że ​​należy wyciągnąć tą markę z Europy w 2013 r. powołując się na niezmiennie silny jen, który sprawia, że trudno jest firmie d osiągnięcie zysku z działalności eksportowej . W następstwie kryzysu finansowego sprzedaż Daihatsu w Europie spadła , z 58.000 w 2007 r. do 12.000 w 2011 r.


Oś czasu

  • 1907 Powstaje Hatsudoki Seizo Co., Ltd. - fabryka silników

  • 1919 Pierwsze prototypy 4 kołowych aut ciężarowych

  • 1930 Początek produkcji pojazdów trójkołowych na rynek azjatycki

  • 1937 Pierwszy prototyp 4 kołowego auta osobowego

  • 1951 Przedsiębiorstwo zmienia nazwę na: Daihatsu Kogyo Co., Ltd.

  • 1960 Początek produkcji pierwszego auta pod marką Daihatsu - Hijet

  • 1967 Podpisanie umowy o współpracy z Toyota Motor Corporation, przejęcie przez Toyotę 16,8% akcji

  • 1974 Zmiana nazwy na Daihatsu Motor Co., Ltd.

  • 1977 Początek produkcji modelu Charade (993cc)

  • 1984 Początki modeli Rocky oraz 850

  • 1986 otwarcie linii produkcyjnej samochodów Charade w Chinach

  • 1988 Rozpoczęcie sprzedaży samochodów Daihatsu na rynku amerykańskim, modele Charade oraz Rocky

  • 1992 Zamknięcie oddziału Daihatsu w USA

  • 1995 Zwiększenie udziału Toyoty do 33,4%

  • 1998 Objęcie przez Toyotę pakietu kontrolnego 51,2% akcji firmy Daihatsu

  • 1998 Wypuszczenie na rynek modelu Sirion opracowanego wspólnie przez Daihatsu oraz Toyotę.

  • 2002 Wypuszczenie na rynek modelu Copen

  • 2009 Wejście na rynek Polski

  • 2011 - Daihatsu stwierdza, że sprzedaż samochodów osobowych Daihatsu w całej Europie zaprzestaną w dniu 31 stycznia 2013 roku.

  • 2011 - Daihatsu zainwestuje 20 mld jenów (238.900.000 dolarów) w Indonezji na budowę fabryki, która produkuje samochody tanie mniejsze niż Toyota Etios która rozpoczęła się w Indiach w grudniu 2010 r. Budowa zostaje zainicjowana na 70.000 metrów kwadratowych. 27 maja 2011 rozpocznie pracę, pod koniec 2012 roku do produkcji trafia 100 tysięcy samochodów rocznie.




Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019