Subkategoria 2
[ZTS] Parujące szyby - Sposoby pozbywania się problemu
- Drukuj
- 19 sie 2013
- ZRÓB TO SAM
- 16061 czytań
- 0 komentarzy
Efekt parowania szyb może mieć wiele powodów. Jednak głównym jest brudny lub zapchany filtr przeciwpyłowy. Każde auto, wyposażone jest w taki filtr niezależnie od tego czy jest to auto nowe czy kilkuletnie, czy z klimatyzacją czy bez. Jeżeli mamy zatkany filtr, ogranicza on znacznie przepływ świeżego powietrza.
Kiedy wymienić filtr ?
Trwałość filtra określona jest głównie na ok. 40 tysięcy kilometrów, jednak praktyka pokazuje, że filtr potrafi się zatkać po przejechaniu dużo niższego dystansu. Wymiana filtra jest prosta. W większości aut jest zamontowany w podszybiu. Wystarczy zdjąć uszczelkę, odchylić podszybie, by mieć do niego swobodny dostęp. Zdarzają się jednak modele aut, które mają filtr umiejscowiony za schowkiem po stronie pasażera.
Kolejnym powodem nadmiernego parowania szyb może być zacięta klapka od obiegu wewnętrznego. Wtedy czeka nas demontaż odpowiednich elementów w celu zdiagnozowania położenia klapki odpowiedzialnej za przełączanie obiegu (zazwyczaj za schowkiem).
Zwracajmy też uwagę na dywaniki w aucie, jeśli mamy welurowe
są one potencjalnym źródłem wilgoci, co sprzyja parowaniu szyb. Jeżeli nie mamy czasu ani chęci na szukanie przyczyny, możemy wykorzystać różnego rodzaju spreje zapobiegające osadzaniu się pary. Jednym z tańszych sposobów jest posmarowanie szyby od wewnątrz szamponem do mycia włosów. Pozwala to na wstrzymanie parowania szyb na ok. 4 dni. Warto jednak zdiagnozować i wyeliminować przyczynę parowania, ponieważ środki zapobiegające osadzaniu się pary są rozwiązaniem doraźnym.
Kiedy wymienić filtr ?
Trwałość filtra określona jest głównie na ok. 40 tysięcy kilometrów, jednak praktyka pokazuje, że filtr potrafi się zatkać po przejechaniu dużo niższego dystansu. Wymiana filtra jest prosta. W większości aut jest zamontowany w podszybiu. Wystarczy zdjąć uszczelkę, odchylić podszybie, by mieć do niego swobodny dostęp. Zdarzają się jednak modele aut, które mają filtr umiejscowiony za schowkiem po stronie pasażera.
Kolejnym powodem nadmiernego parowania szyb może być zacięta klapka od obiegu wewnętrznego. Wtedy czeka nas demontaż odpowiednich elementów w celu zdiagnozowania położenia klapki odpowiedzialnej za przełączanie obiegu (zazwyczaj za schowkiem).
są one potencjalnym źródłem wilgoci, co sprzyja parowaniu szyb. Jeżeli nie mamy czasu ani chęci na szukanie przyczyny, możemy wykorzystać różnego rodzaju spreje zapobiegające osadzaniu się pary. Jednym z tańszych sposobów jest posmarowanie szyby od wewnątrz szamponem do mycia włosów. Pozwala to na wstrzymanie parowania szyb na ok. 4 dni. Warto jednak zdiagnozować i wyeliminować przyczynę parowania, ponieważ środki zapobiegające osadzaniu się pary są rozwiązaniem doraźnym.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
URL: |
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?