JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Wyjazd na Hamownię w ramach Spotu.
damiansd4hide3
Witajcie, wychodzę z propozycją zorganizowania wyjazdu w ramach spotu na Hamownię. Gdy pojedziemy w kilku prawdopodobnie będzie zniżka (muszę pogadać z właścicielem)

Ja napewno będę się wybierał gdzieś na lato, więc jakby byli chętni odrazu za jednym zamachem shamowane będą wszystkie auta.
Jest to hamownia pierwsza w polsce która mierzy moc samochodu bezpośrednio na kołach, nie za pomocą rolek.

Coś takiego:

Img

Kto byłby jak coś chętny? i wrazie pytań pisać tutaj.



.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Seba-pdPL
Jeszcze jakbyś napisał gdzie jest jej lokalizacja to byłoby miło Hihi ;]
Img
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Hamownia jest dokładnie w Starym Sączu także nie daleko. Co do daty to kwestia dogadania się.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
U garbacza w starym saczu, hmm ciekawe. w vidze tez jest.
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
swirus2007
ciekawe ile by to kosztowalo i czy by mi smx'a schamowali xD
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
W Vidze urwe im tam rolki i znajdą sie na jeziorze jak tam wjade.. mają podobno tylko do słabszych aut.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
swirus2007
słabsze auto to pojecie wzgledne Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
nie bede sie spierał damianku bo nie wiem, ale wiem ze robili pare aut tam chociaz by tego civicka turbo i crx del sol turbo wiec tak jak swirus powiedzial to pojecie wzgledne
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
mastach
ja tez byłbym chętny na hamowanie auta za spocie jeszcze nie bylem ale mam plan się zjawić w najbliższym czasie jeśli była by taka możliwość to ja i mój ziomek pisali byśmy się na hamowanie auta będę śledził temat.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Oczywiście Uśmiech :) termin hamowni byłby do ustalenia, narazie to tylko wstępny pomysł i plan do realizacji gdzieś początkiem lata myslę.
Na spoty zapraszamy Uśmiech :) O najbliższym powiadomię na stronie głównej lub przez sms, w takim też razie prosił bym o podanie numeru tel na PW lub wypatrywanie informacji na stronie głównej.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
kamilTK
nie wiem o jakie pojęcie o hamowaniu auta trzeba mieć. Pewnie niektórzy woleliby jechać do wawy bo tam ktoś kiedyś jakiś znajomy kolegi dziewczyny szwagra chłopaka Stanisławy stwierdził że tam to robią GIT. Wjechać, auto skręcić w hamowni i resztę robi komp... no sorry jeszcze ktoś przez pare biegów musi przelecieć.

Reasumując wspierałbym biznes lokalny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Przyszła wreście wymarzona wiosna Uśmiech :) dlatego pasuje coś zadziałać i zorganizowac wyjazd na hamownie Uśmiech :)) ja z wami czy bez was wybieram się w maju Uśmiech :))

Kto byłby chętny na taki oto pomiar??
Pomiar + diagnoza
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
e wiem o jakie pojęcie o hamowaniu auta trzeba mieć.
A tuu bys sie z dziwil, nie bede sie nie wiadomo jak wymadrzal bo nie wiem z byt wiele o hamowaniu, ale z tego co wiem to ustawia sie tam przelozenia skrzyni czy cos takiego, nie wiem co jeszcze. Ale jadnak wiedze trzeba miec. O garbaczu słyszałem wiele nie przychylnych opini, Ludzie bardziej tarnów polecaja.
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Ja nie słyszalem, do tarnowa nie pojade bo wydam z 200 zł na paliwo albo więcej razem z pomiarem, za pomiar nawet jeśli było by bardzo tanio i zrobili by za 100 zł to wyjdzie 300... wole w takiej sytuacji nie hamować auta chyba że już konkretnie byłby zmodzony to na sam koniec tylko bym pojechał.
Jak ktoś chce może jechać do tarnowa, ja osobiście wole na miejscu. Jest to maszyna zakupiona więc mierzy co ma mierzyć, myśle że ktoś przeczytał by intrukcje obsługi i też pomiar by wykonał.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
Dodano dnia 19-04-2012 21:55

Z tego co pamietam miki w tarnowie auto sprawdzal, O garbaczu jest wiele opini każdy ma inna ogromna wiedze na pewno ma, to normalne każdy warsztat ma pozytywne i negatywne oponie, nie korzystalem z ich uslug wiec nie wypowiadam sie, nie raz mam jedynie do czynienia z kolesiem który siedzi za biurkiem, takie jakies nemo, dziwny jest.

-----

Dodano dnia 19-04-2012 22:03

Na rynku istnieje wiele modeli hamowni, które na dodatek dość istotnie różnią się szczegółami konstrukcji. Z uwagi na ograniczone miejsce trudno omówić wszystkie. Temat przybliżymy na przykładzie dwóch skrajnie różnych urządzeń. Pierwszym jest hamownia silnikowa SCHENCK 250, drugim - hamowania podwoziowa Hoffman.

Pomiędzy hamownią podwoziową a silnikową istnieje wiele kluczowych różnic. Najbardziej oczywista to ta, że na hamowni podwoziową wjeżdżamy całym samochodem, a na hamownię silnikową wstawiamy wyłącznie silnik zdemontowany z auta.


Andrzej Godula:
"Tuningując silniki samochodowe, bardzo szybko zdałem sobie sprawę z tego, jak bardzo potrzebuję urządzenia, dzięki któremu w miarodajny i jednoznaczny sposób mogę sprawdzić efekt swojej pracy. Hamownia silnikowa SCHENK 250, w którą wyposażyłem swój warsztat 20 lat temu, była jednym z pierwszych tego typu urządzeń w Polsce.

Właśnie na nim modyfikowałem i stroiłem m.in. silnik swoich Formuł, którymi wywalczyłem 20 tytułów Mistrza Polski. Wraz z upływem czasu wymagania stawiane przed hamowniami rosły. Klienci oczekiwali szybkiej i prostej weryfikacji możliwości auta. Odpowiedzią była hamownia podwoziowa, którą zamontowałem w ubiegłym roku. Tu - bez wyciągania silnika - szybko i sprawnie można ocenić samochód".


Co mierzymy?
Parametrem podstawowym silnika jest moment obrotowy oddawany przez wał korbowy. Moc silnika jest parametrem matematycznym obliczonym z wartości momentu i obrotów. Zależność mocy i momentu od prędkości obrotowej dla pełnego otwarcia przepustnicy daje tzw. charakterystyki zewnętrzne, określające maksymalne osiągi silnika Ogólnie mówiąc, moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie samochodu, a moc za prędkość maksymalną. Parametry silnika w bardzo dużym stopniu zależą od ciśnienia atmosferycznego i temperatury powietrza zasilającego silnik.


Rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę, jak ważne są to czynniki. Np. jeżeli poruszamy się na coraz większych wysokościach nad poziomem morza, na każde 100 metrów wzniesienia samochód traci 1% mocy (czyli na wysokości 3000 n.p.m. dysponujemy tylko 70% mocy znamionowej). Podobnie jest ze wzrostem temperatury (temp. 80 Co na wlocie do filtra - 90% mocy znamionowej). Aby pomiary wykonywane w różnych miejscach świata były miarodajne i jednoznaczne, wprowadzono standardowe normy, które określają precyzyjnie, w jakich warunkach silnik ma być badany. Najpopularniejsze z norm to SAE (głównie USA) oraz DIN (kraje europejskie). Uwaga - moc silników amerykańskich mierzona według normy SAE jest ok. 10-25% większa od normy DIN. Podczas badań na hamowniach specjalne czujniki mierzą aktualne parametry otoczenia, co umożliwia późniejsze przeliczenie oznaczonej mocy i momentu obrotowego do norm DIN lub SAE.


Hamownia podwoziowa
Hamownia podwoziowa jest optymalnym urządzeniem dla większości kierowców, którzy eksploatują cywilne auta, także te poddane tuningowi. Widoczny na zdjęciach zestaw marki Hofmann znajduje się na wyposażeniu firmy Godula Moto Sport i jest jednym z typowych w klasie. Ideą działania jest pomiar bezwładności rolek rozpędzanych kołami testowanego samochodu. Hamownia posiada także hamulec elektrowirowy, który umożliwia dokonywanie testów obciążeniowych, użytecznych przy modyfikacjach oprogramowania sterującego (chiptuning).
Na opisywanej hamowni można wykonać kilka różnych rodzajów testów. Najbardziej popularnym z nich jest pomiar dynamiczny. Oto skrócona procedura pomiaru.

Samochód wjeżdża na rolki osią napędzaną. Musi być ustawiony tak, aby znajdował się dokładnie prostopadle do rolek. Za pomocą specjalnych uchwytów jest solidnie mocowany do stanowiska. Równolegle z pomiarem mocy można przeprowadzać inne pomiary i właśnie dlatego przed rozpoczęciem prób do auta podpina się dodatkowe czujniki - np. dymomierz (do diesli) lub sondę Lambda (do aut benzynowych).


Kolejny etap to stabilizacja temperaturowa silnika i opon. Należy pamiętać, że na początku testu temperatura cieczy chłodzącej, oleju (także w skrzyni biegów) jest znacznie niższa niż podczas normalnej eksploatacji. Warto pamiętać, że w nowych samochodach silnik "nie dogrzany" nie rozwija jeszcze pełnej mocy z uwagi na ograniczenia programowe.

"Hamowanie" auta przeprowadzamy zatem wtedy, kiedy samochód się już rozgrzeje, a mówiąc ściślej temperatura jego poszczególnych podzespołów i płynów osiągnie stan stabilizacji. Ostatecznym dowodem na stabilizację temperaturową jest powtarzalność wyników podczas testów.
Jeżeli samochód jest już "rozgrzany", trzeba tylko skalibrować elektronikę hamowni tak, aby m.in. jej odczyt prędkości obrotowej silnika by¸ zgodny ze stanem faktycznym.
W ten sposób dotarliśmy już do pomiaru właściwego. Do komputera hamowni wprowadzamy zakres obrotów, w jakim chcemy zmierzyć parametry silnika. Test składa się z dwóch części. Pierwsza to rozpędzenie silnika na piętym biegu do obrotów minimalnie większych od granicy mocy maksymalnej. Wtedy mierzy się moc na kołach.

Część druga to wysprzęglenie i oczekiwanie na samoczynne zatrzymaniu kół - wtedy mierzymy straty mocy na kołach. Suma mocy na kołach i strat na kołach daje moc silnika. W celu uzyskania dokładnych wyników procedurę powtarza się kilka razy. W tym miejscu należy zaznaczyć, że hamownia Godula Moto Sport posiada autorskie oprogramowanie, które eliminuje błąd pomiaru, wynikający z bezwładności silnika, skrzyni biegów oraz kół. Bez tego oprogramowania ten sam samochód z innym rodzajem felg (przy tym samym ogumieniu) wykazywałby już inne parametry - im cięższa felga, tym mniejsza moc zmierzona.
Hamownia podwoziowa Godula Moto Sport pozwala na pomiar mocy do 300 KM i prędkości 280 km/h.


Hamownie silnikowe
Jedynym urządzeniem mierzącym wprost parametry silnika są hamownie silnikowe. Badanie polega na umieszczeniu kompletnego silnika wraz z osprzętem na stanowisku badawczym, które umożliwia dowolne obciążenie silnika i bardzo precyzyjny pomiar obrotów i momentu. Zależnie od czynnika obciążającego silnik, hamownie silnikowe możemy podzielić na wodne i elektryczne. Obecnie ze względu na łatwe sterowanie częściej stosuje się hamownie elektryczne (prądy wirowe). Hamownia SCHENCK 250, która jest na wyposażeniu firmy Godula Moto Sport, pozwala mierzyć parametry silnika z dokładnością do 0,1%.


Hamownię silnikową wykorzystuje się obecnie tylko w sporcie lub w badaniach naukowych (potrzeby uczelni, opracowywanie nowych rozwiązań technicznych). Niektórych silników współczesnych samochodów cywilnych praktycznie nie da się uruchomić poza samochodem (immobiliser). Warto zaznaczyć, że do każdego typu silnika trzeba indywidualnie przygotować stanowisko do jego mocowania, co oczywiście pochłania czas i koszty.

Podsumowanie
Pierwsza hamownia silnikowa powstała w czasach naszych dziadków. Jej idea pozostała niezmienna aż do dziś - modernizacji podlega tylko sterowanie, które przejmuje na swoje barki elektronika. Hamownie podwoziowe stwarzają dodatkowe udogodnienie w badaniach, jednak z pewnością nie zastąpią hamowni silnikowych, które przy zaawansowanym tuningu mechanicznym pozostają niezastąpione.
Więcej informacji o firmie i ofercie firmy Godula Moto Sport znajduje się na stronach internetowych www.godula.pl
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Bardzo dobry artykuł na temat hamowni rolkowych jak i silnikowych. Szkoda że nikt nie napisał nic na temat hamowni osiowych Język 1
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
pomiar oraz możliwość dokładnego uwzględnienia oporów toczenia auta, wynikającego z rodzaju opon, geometrii zawieszenia, oporów układu napędowego itp. Urządzenie mierzy auto na drodze, w takich warunkach, w jakich auto jeździ na co dzień. Nie trzeba męczyć auta długotrwałym hamowaniem.

Co możemy zmierzyć ?:
- moc silnika
- moment obrotowy
- przyspieszenie auta w dowolnym przedziale prędkości np. 0-100, 80-120
- drogę hamowania
- czas przejazdu i prędkość np. na 400m
- prędkość max
- przekłamania prędkościomierza przy różnych prędkościach

Wśród wielu zalet, urządzenie posiada oczywiście swoje wady (uprzedzę pewnie kilka pytań):
- trzeba znać obwód koła, jednak można to po prostu zmierzyć w sposób tradycyjny &#8211; miarą, ale także jest taka opcja w programie hamowni, która to umożliwia, poza tym zawsze można to po prostu obliczyć z rozmiaru opony przy pomocy programu
- trzeba znać wagę samochodu, im dokładniej się ją poda tym dokładniejszy jest pomiar. Z praktyki wiem, ze pomylenie się o 2% wagi to różnica około 1% więc nie jest tak źle.

Ta hamownia posiada wiele zalet w stosunku do hamowni tradycyjnych, inercyjnych:
- dokładność - przy założeniu iż parametry podane są dobrze, błąd pomiaru jest mniejszy niż 1%
- samochód testowany jest w jego naturalnych warunkach, na drodze - nie ma np. problemu ze złym nawiewem
- częstotliwość pomiaru: 10 razy na sek. co w porównaniu z hamownią XXX, gdzie moc badana jest co 500obr (1000, 1500, 2000, 2500 itd) jest po prostu miażdżącą przewagą. Biorąc pod uwagę fakt, iż Twój samochód osiąga max moc przy 6750obr to taka hamownia tego nie wykryje, poda moc przy 6500 i 7000 i połączy te 2 punkty krzywą matematyczna co ma się w zasadzie nijak do prawdziwego wykresu, wiem to z praktyki. Kolegi civica testowaliśmy na hamowni XXX, gdzie kształt krzywej się zgadzał ale moc max wyszła tam przy 7000obr .148KM, a przy 7500obr. 138KM, niestety hamownia XXX pominęła punkt 7334obr. gdzie jego honda ma 154KM... 6KM różnicy przy 154KM to prawie 4% różnicy, nie musze chyba pisać dalej..
- na każdej hamowni pomiar wygląda tak, że rozpędzamy samochód na rolkach do 3000obr na 4tym biegu kiedy to następuje pomiar przełożenia głównego. Dlatego na 4tym biegu gdyż hamownia zakłada iż samochód właśnie ma 4ty bieg w stosunku 1:1 do przełożenia głównego. Niestety rzadko tak właśnie jest w rzeczywistości. W przypadku jego hondy przełożenie 4 biegu = 1.107 co także wprowadza błąd do pomiaru rzędu 2-3%. Hamownia "Dynomet" umożliwia wprowadzenie ręczne tych danych, jeśli ktoś zna te parametry, dzięki temu pomiar jest dokładniejszy niż na hamowniach XXX.

A tu cytat o urządzeni Dynomet z pisma GT: &#8222;Jest to profesjonalne urządzenie, zapewniające wysoką dokładność pomiarów, a możliwościami bije na głowę hamownie stacjonarne.&#8221;
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Jest to opis o hamowni osiowej? bo z tego co sie domyśliłem z opisu to na to wskazuje a nie napisałeś Język 1
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
tak
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 

Poleć ten wątek
URL:

Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Wyjazd na: Zlot charytatywny ''ZMOTORYZOWANI" - Kotelnica Białka Tatrzańska Zloty i Spoty 1 17 kwiecień 2023 18:22:03
Wyjazd na Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Wyjazdy 6 09 marzec 2012 00:02:18
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019