Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
Wyjazd na Hamownię w ramach Spotu.
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 23 luty 2012 14:31:33
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Witajcie, wychodzę z propozycją zorganizowania wyjazdu w ramach spotu na Hamownię. Gdy pojedziemy w kilku prawdopodobnie będzie zniżka (muszę pogadać z właścicielem) Ja napewno będę się wybierał gdzieś na lato, więc jakby byli chętni odrazu za jednym zamachem shamowane będą wszystkie auta. Jest to hamownia pierwsza w polsce która mierzy moc samochodu bezpośrednio na kołach, nie za pomocą rolek. Coś takiego: Kto byłby jak coś chętny? i wrazie pytań pisać tutaj. . |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
Seba-pdPL |
Dodany dnia 23 luty 2012 14:40:46
|
Główny administrator Marketing Użytkownik VIP Postów: 459 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Jeszcze jakbyś napisał gdzie jest jej lokalizacja to byłoby miło
|
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 23 luty 2012 15:12:53
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Hamownia jest dokładnie w Starym Sączu także nie daleko. Co do daty to kwestia dogadania się. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 24 luty 2012 21:59:48
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
U garbacza w starym saczu, hmm ciekawe. w vidze tez jest.
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
swirus2007 |
Dodany dnia 24 luty 2012 23:49:35
|
Poziom 20 Postów: 180 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
ciekawe ile by to kosztowalo i czy by mi smx'a schamowali xD |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 25 luty 2012 10:31:12
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
W Vidze urwe im tam rolki i znajdą sie na jeziorze jak tam wjade.. mają podobno tylko do słabszych aut. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
swirus2007 |
Dodany dnia 25 luty 2012 13:12:06
|
Poziom 20 Postów: 180 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
słabsze auto to pojecie wzgledne |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 26 luty 2012 11:28:57
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
nie bede sie spierał damianku bo nie wiem, ale wiem ze robili pare aut tam chociaz by tego civicka turbo i crx del sol turbo wiec tak jak swirus powiedzial to pojecie wzgledne
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
mastach |
Dodany dnia 27 luty 2012 22:24:37
|
Poziom 1 Postów: 1 Data rejestracji: 07. styczeń 2012 |
ja tez byłbym chętny na hamowanie auta za spocie jeszcze nie bylem ale mam plan się zjawić w najbliższym czasie jeśli była by taka możliwość to ja i mój ziomek pisali byśmy się na hamowanie auta będę śledził temat. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 28 luty 2012 01:36:34
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Oczywiście termin hamowni byłby do ustalenia, narazie to tylko wstępny pomysł i plan do realizacji gdzieś początkiem lata myslę. Na spoty zapraszamy O najbliższym powiadomię na stronie głównej lub przez sms, w takim też razie prosił bym o podanie numeru tel na PW lub wypatrywanie informacji na stronie głównej. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
kamilTK |
Dodany dnia 08 marzec 2012 22:32:59
|
Poziom 5 Postów: 9 Data rejestracji: 21. wrzesień 2011 |
nie wiem o jakie pojęcie o hamowaniu auta trzeba mieć. Pewnie niektórzy woleliby jechać do wawy bo tam ktoś kiedyś jakiś znajomy kolegi dziewczyny szwagra chłopaka Stanisławy stwierdził że tam to robią GIT. Wjechać, auto skręcić w hamowni i resztę robi komp... no sorry jeszcze ktoś przez pare biegów musi przelecieć. Reasumując wspierałbym biznes lokalny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 18 kwiecień 2012 22:07:26
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Przyszła wreście wymarzona wiosna dlatego pasuje coś zadziałać i zorganizowac wyjazd na hamownie ) ja z wami czy bez was wybieram się w maju ) Kto byłby chętny na taki oto pomiar?? Pomiar + diagnoza |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 19 kwiecień 2012 21:51:37
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
e wiem o jakie pojęcie o hamowaniu auta trzeba mieć. A tuu bys sie z dziwil, nie bede sie nie wiadomo jak wymadrzal bo nie wiem z byt wiele o hamowaniu, ale z tego co wiem to ustawia sie tam przelozenia skrzyni czy cos takiego, nie wiem co jeszcze. Ale jadnak wiedze trzeba miec. O garbaczu słyszałem wiele nie przychylnych opini, Ludzie bardziej tarnów polecaja. chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 19 kwiecień 2012 22:43:48
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Ja nie słyszalem, do tarnowa nie pojade bo wydam z 200 zł na paliwo albo więcej razem z pomiarem, za pomiar nawet jeśli było by bardzo tanio i zrobili by za 100 zł to wyjdzie 300... wole w takiej sytuacji nie hamować auta chyba że już konkretnie byłby zmodzony to na sam koniec tylko bym pojechał. Jak ktoś chce może jechać do tarnowa, ja osobiście wole na miejscu. Jest to maszyna zakupiona więc mierzy co ma mierzyć, myśle że ktoś przeczytał by intrukcje obsługi i też pomiar by wykonał. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 19 kwiecień 2012 23:03:38
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Dodano dnia 19-04-2012 21:55 Z tego co pamietam miki w tarnowie auto sprawdzal, O garbaczu jest wiele opini każdy ma inna ogromna wiedze na pewno ma, to normalne każdy warsztat ma pozytywne i negatywne oponie, nie korzystalem z ich uslug wiec nie wypowiadam sie, nie raz mam jedynie do czynienia z kolesiem który siedzi za biurkiem, takie jakies nemo, dziwny jest. ----- Dodano dnia 19-04-2012 22:03 Na rynku istnieje wiele modeli hamowni, które na dodatek dość istotnie różnią się szczegółami konstrukcji. Z uwagi na ograniczone miejsce trudno omówić wszystkie. Temat przybliżymy na przykładzie dwóch skrajnie różnych urządzeń. Pierwszym jest hamownia silnikowa SCHENCK 250, drugim - hamowania podwoziowa Hoffman. Pomiędzy hamownią podwoziową a silnikową istnieje wiele kluczowych różnic. Najbardziej oczywista to ta, że na hamowni podwoziową wjeżdżamy całym samochodem, a na hamownię silnikową wstawiamy wyłącznie silnik zdemontowany z auta. Andrzej Godula: "Tuningując silniki samochodowe, bardzo szybko zdałem sobie sprawę z tego, jak bardzo potrzebuję urządzenia, dzięki któremu w miarodajny i jednoznaczny sposób mogę sprawdzić efekt swojej pracy. Hamownia silnikowa SCHENK 250, w którą wyposażyłem swój warsztat 20 lat temu, była jednym z pierwszych tego typu urządzeń w Polsce. Właśnie na nim modyfikowałem i stroiłem m.in. silnik swoich Formuł, którymi wywalczyłem 20 tytułów Mistrza Polski. Wraz z upływem czasu wymagania stawiane przed hamowniami rosły. Klienci oczekiwali szybkiej i prostej weryfikacji możliwości auta. Odpowiedzią była hamownia podwoziowa, którą zamontowałem w ubiegłym roku. Tu - bez wyciągania silnika - szybko i sprawnie można ocenić samochód". Co mierzymy? Parametrem podstawowym silnika jest moment obrotowy oddawany przez wał korbowy. Moc silnika jest parametrem matematycznym obliczonym z wartości momentu i obrotów. Zależność mocy i momentu od prędkości obrotowej dla pełnego otwarcia przepustnicy daje tzw. charakterystyki zewnętrzne, określające maksymalne osiągi silnika Ogólnie mówiąc, moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie samochodu, a moc za prędkość maksymalną. Parametry silnika w bardzo dużym stopniu zależą od ciśnienia atmosferycznego i temperatury powietrza zasilającego silnik. Rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę, jak ważne są to czynniki. Np. jeżeli poruszamy się na coraz większych wysokościach nad poziomem morza, na każde 100 metrów wzniesienia samochód traci 1% mocy (czyli na wysokości 3000 n.p.m. dysponujemy tylko 70% mocy znamionowej). Podobnie jest ze wzrostem temperatury (temp. 80 Co na wlocie do filtra - 90% mocy znamionowej). Aby pomiary wykonywane w różnych miejscach świata były miarodajne i jednoznaczne, wprowadzono standardowe normy, które określają precyzyjnie, w jakich warunkach silnik ma być badany. Najpopularniejsze z norm to SAE (głównie USA) oraz DIN (kraje europejskie). Uwaga - moc silników amerykańskich mierzona według normy SAE jest ok. 10-25% większa od normy DIN. Podczas badań na hamowniach specjalne czujniki mierzą aktualne parametry otoczenia, co umożliwia późniejsze przeliczenie oznaczonej mocy i momentu obrotowego do norm DIN lub SAE. Hamownia podwoziowa Hamownia podwoziowa jest optymalnym urządzeniem dla większości kierowców, którzy eksploatują cywilne auta, także te poddane tuningowi. Widoczny na zdjęciach zestaw marki Hofmann znajduje się na wyposażeniu firmy Godula Moto Sport i jest jednym z typowych w klasie. Ideą działania jest pomiar bezwładności rolek rozpędzanych kołami testowanego samochodu. Hamownia posiada także hamulec elektrowirowy, który umożliwia dokonywanie testów obciążeniowych, użytecznych przy modyfikacjach oprogramowania sterującego (chiptuning). Na opisywanej hamowni można wykonać kilka różnych rodzajów testów. Najbardziej popularnym z nich jest pomiar dynamiczny. Oto skrócona procedura pomiaru. Samochód wjeżdża na rolki osią napędzaną. Musi być ustawiony tak, aby znajdował się dokładnie prostopadle do rolek. Za pomocą specjalnych uchwytów jest solidnie mocowany do stanowiska. Równolegle z pomiarem mocy można przeprowadzać inne pomiary i właśnie dlatego przed rozpoczęciem prób do auta podpina się dodatkowe czujniki - np. dymomierz (do diesli) lub sondę Lambda (do aut benzynowych). Kolejny etap to stabilizacja temperaturowa silnika i opon. Należy pamiętać, że na początku testu temperatura cieczy chłodzącej, oleju (także w skrzyni biegów) jest znacznie niższa niż podczas normalnej eksploatacji. Warto pamiętać, że w nowych samochodach silnik "nie dogrzany" nie rozwija jeszcze pełnej mocy z uwagi na ograniczenia programowe. "Hamowanie" auta przeprowadzamy zatem wtedy, kiedy samochód się już rozgrzeje, a mówiąc ściślej temperatura jego poszczególnych podzespołów i płynów osiągnie stan stabilizacji. Ostatecznym dowodem na stabilizację temperaturową jest powtarzalność wyników podczas testów. Jeżeli samochód jest już "rozgrzany", trzeba tylko skalibrować elektronikę hamowni tak, aby m.in. jej odczyt prędkości obrotowej silnika by¸ zgodny ze stanem faktycznym. W ten sposób dotarliśmy już do pomiaru właściwego. Do komputera hamowni wprowadzamy zakres obrotów, w jakim chcemy zmierzyć parametry silnika. Test składa się z dwóch części. Pierwsza to rozpędzenie silnika na piętym biegu do obrotów minimalnie większych od granicy mocy maksymalnej. Wtedy mierzy się moc na kołach. Część druga to wysprzęglenie i oczekiwanie na samoczynne zatrzymaniu kół - wtedy mierzymy straty mocy na kołach. Suma mocy na kołach i strat na kołach daje moc silnika. W celu uzyskania dokładnych wyników procedurę powtarza się kilka razy. W tym miejscu należy zaznaczyć, że hamownia Godula Moto Sport posiada autorskie oprogramowanie, które eliminuje błąd pomiaru, wynikający z bezwładności silnika, skrzyni biegów oraz kół. Bez tego oprogramowania ten sam samochód z innym rodzajem felg (przy tym samym ogumieniu) wykazywałby już inne parametry - im cięższa felga, tym mniejsza moc zmierzona. Hamownia podwoziowa Godula Moto Sport pozwala na pomiar mocy do 300 KM i prędkości 280 km/h. Hamownie silnikowe Jedynym urządzeniem mierzącym wprost parametry silnika są hamownie silnikowe. Badanie polega na umieszczeniu kompletnego silnika wraz z osprzętem na stanowisku badawczym, które umożliwia dowolne obciążenie silnika i bardzo precyzyjny pomiar obrotów i momentu. Zależnie od czynnika obciążającego silnik, hamownie silnikowe możemy podzielić na wodne i elektryczne. Obecnie ze względu na łatwe sterowanie częściej stosuje się hamownie elektryczne (prądy wirowe). Hamownia SCHENCK 250, która jest na wyposażeniu firmy Godula Moto Sport, pozwala mierzyć parametry silnika z dokładnością do 0,1%. Hamownię silnikową wykorzystuje się obecnie tylko w sporcie lub w badaniach naukowych (potrzeby uczelni, opracowywanie nowych rozwiązań technicznych). Niektórych silników współczesnych samochodów cywilnych praktycznie nie da się uruchomić poza samochodem (immobiliser). Warto zaznaczyć, że do każdego typu silnika trzeba indywidualnie przygotować stanowisko do jego mocowania, co oczywiście pochłania czas i koszty. Podsumowanie Pierwsza hamownia silnikowa powstała w czasach naszych dziadków. Jej idea pozostała niezmienna aż do dziś - modernizacji podlega tylko sterowanie, które przejmuje na swoje barki elektronika. Hamownie podwoziowe stwarzają dodatkowe udogodnienie w badaniach, jednak z pewnością nie zastąpią hamowni silnikowych, które przy zaawansowanym tuningu mechanicznym pozostają niezastąpione. Więcej informacji o firmie i ofercie firmy Godula Moto Sport znajduje się na stronach internetowych www.godula.pl chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 19 kwiecień 2012 23:46:45
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Bardzo dobry artykuł na temat hamowni rolkowych jak i silnikowych. Szkoda że nikt nie napisał nic na temat hamowni osiowych |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 20 kwiecień 2012 19:47:03
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
pomiar oraz możliwość dokładnego uwzględnienia oporów toczenia auta, wynikającego z rodzaju opon, geometrii zawieszenia, oporów układu napędowego itp. Urządzenie mierzy auto na drodze, w takich warunkach, w jakich auto jeździ na co dzień. Nie trzeba męczyć auta długotrwałym hamowaniem. Co możemy zmierzyć ?: - moc silnika - moment obrotowy - przyspieszenie auta w dowolnym przedziale prędkości np. 0-100, 80-120 - drogę hamowania - czas przejazdu i prędkość np. na 400m - prędkość max - przekłamania prędkościomierza przy różnych prędkościach Wśród wielu zalet, urządzenie posiada oczywiście swoje wady (uprzedzę pewnie kilka pytań): - trzeba znać obwód koła, jednak można to po prostu zmierzyć w sposób tradycyjny – miarą, ale także jest taka opcja w programie hamowni, która to umożliwia, poza tym zawsze można to po prostu obliczyć z rozmiaru opony przy pomocy programu - trzeba znać wagę samochodu, im dokładniej się ją poda tym dokładniejszy jest pomiar. Z praktyki wiem, ze pomylenie się o 2% wagi to różnica około 1% więc nie jest tak źle. Ta hamownia posiada wiele zalet w stosunku do hamowni tradycyjnych, inercyjnych: - dokładność - przy założeniu iż parametry podane są dobrze, błąd pomiaru jest mniejszy niż 1% - samochód testowany jest w jego naturalnych warunkach, na drodze - nie ma np. problemu ze złym nawiewem - częstotliwość pomiaru: 10 razy na sek. co w porównaniu z hamownią XXX, gdzie moc badana jest co 500obr (1000, 1500, 2000, 2500 itd) jest po prostu miażdżącą przewagą. Biorąc pod uwagę fakt, iż Twój samochód osiąga max moc przy 6750obr to taka hamownia tego nie wykryje, poda moc przy 6500 i 7000 i połączy te 2 punkty krzywą matematyczna co ma się w zasadzie nijak do prawdziwego wykresu, wiem to z praktyki. Kolegi civica testowaliśmy na hamowni XXX, gdzie kształt krzywej się zgadzał ale moc max wyszła tam przy 7000obr .148KM, a przy 7500obr. 138KM, niestety hamownia XXX pominęła punkt 7334obr. gdzie jego honda ma 154KM... 6KM różnicy przy 154KM to prawie 4% różnicy, nie musze chyba pisać dalej.. - na każdej hamowni pomiar wygląda tak, że rozpędzamy samochód na rolkach do 3000obr na 4tym biegu kiedy to następuje pomiar przełożenia głównego. Dlatego na 4tym biegu gdyż hamownia zakłada iż samochód właśnie ma 4ty bieg w stosunku 1:1 do przełożenia głównego. Niestety rzadko tak właśnie jest w rzeczywistości. W przypadku jego hondy przełożenie 4 biegu = 1.107 co także wprowadza błąd do pomiaru rzędu 2-3%. Hamownia "Dynomet" umożliwia wprowadzenie ręczne tych danych, jeśli ktoś zna te parametry, dzięki temu pomiar jest dokładniejszy niż na hamowniach XXX. A tu cytat o urządzeni Dynomet z pisma GT: „Jest to profesjonalne urządzenie, zapewniające wysoką dokładność pomiarów, a możliwościami bije na głowę hamownie stacjonarne.” chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 20 kwiecień 2012 21:52:03
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Jest to opis o hamowni osiowej? bo z tego co sie domyśliłem z opisu to na to wskazuje a nie napisałeś |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 21 kwiecień 2012 00:31:17
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
tak
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
Poleć ten wątek | |
URL: |
Przejdź do forum: |