JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Instrukcja montażu świateł do jazdy dziennej
Seba-pdPL
Montaż świateł do jazdy dziennej tzw. DRL (Daytime Running Lights) z systemem "clip on" jest bardzo prosty, dzięki czemu można go zrobić nawet osobiście. Dla większej pewności, że światła zostaną prawidłowo podłączone, można się zdecydować na montaż w warsztacie samochodowym. Z myślą o kierowcach decydujących się na korzystanie ze świateł do jazdy dziennej, firma Philips jeden z producentów oświetlenia samochodowego, przygotowała szczegółowy instruktaż.
Poniższa prezentacja instalacji została przeprowadzona w warsztacie Feu Vert w Warszawie. Koszt montażu wynosi około 200-250 zł brutto. Jeśli decydujesz się dokonać montażu, lub chcesz poznać jego tajniki, przeczytaj jak przebiega on krok po kroku.



Krok 1. Zaczynamy od ustawienia samochodu w miejscu, w którym swobodnie będzie można dokonać montażu. W warsztacie samochodowym dla wygody mechanika najlepiej skorzystać z podnośnika hydraulicznego.

Krok 2. Zestaw świateł do jazdy dziennej Philips należy wyjąć z opakowania i sprawdzić z instrukcją, jakie jeszcze przyrządy mogą okazać się niezbędne.

Krok 3. Następnie konieczne jest wyjęcie zaślepki umieszczonej w zderzaku. Niektóre samochody mają oryginalne otwory przeznaczone do montażu opcjonalnych świateł przeciwmgielnych.

Krok 4. Pierwsza przymiarka światła do zaślepki to bardzo ważny krok. Może się bowiem okazać, że część zaślepki trzeba będzie wyciąć.

Krok 5. Światło należy przymierzyć również do pustej luki, bez zaślepki. Należy pamiętać, że poza samym modułem, musi się zmieścić również okablowanie. Przymiarka pozwala ocenić na jakiej wysokości światła powinny być zamontowane.

Krok 6. Należy dokładnie wymierzyć wysokość, na której zostaną na zaślepce umieszczone światła i przymierzyć system "clip on". Nie wolno zapominać, że światła muszą mieć odpowiedni kąt nachylenia.

Krok 7. W tym przypadku okazało się niezbędne delikatne podpiłowanie plastikowej części zaślepki, tak aby światła świeciły odpowiednio prosto, prawidłowo oświetlały drogę i nie oślepiały jadących z naprzeciwka kierowców.

Krok 8. Za pomocą ostrego nożyka zostały przycięte krawędzie zaślepki.

Krok 9. Za pomocą wkrętarki lub śrubokrętu należy przymocować system "clip on".

Krok 10. Dla pewności, że montaż przebiegł prawidłowo należy przyłożyć zaślepkę do samochodu i sprawdzić czy system "clip on" został przytwierdzony we właściwym miejscu.

Krok 11. Jeśli montaż przebiegł prawidłowo, można zabrać się za podobne czynności przy drugiej zaślepce.

Krok 12. Zaślepkę wraz z przytwierdzonym systemem "clip on" należy przygotować do podpięcia świateł do instalacji elektrycznej.

Krok 13. Niezbędne może okazać się wywiercenie po środku obu zaślepek otworów na kable elektryczne.

Krok 14. Jeśli po wpięciu światła za pomocą systemu "clip on" kable odpowiednio znajdują się po drugiej stronie zaślepki, można przymierzyć ją do samochodu.

Krok 15. Przymiarka zaślepki stanowi bardzo ważny element. To ostatni czas na poprawki, bo kolejnym krokiem będą podłączenia elektryczne.

Krok 16. Teraz należy odpowiednio rozprowadzić instalację elektryczną obu świateł.

Krok 17. Należy zadbać, aby wszystkie kable zostały bezpiecznie schowane wewnątrz komory i nie były narażone na uszkodzenia.

Krok 18. Również pod maską przewody powinny być odpowiednio rozprowadzone.

Krok 19. Dopiero teraz, gdy mamy pewność, że kable zostały prawidłowo rozprowadzone, można finalnie zamontować zaślepkę ze światłami.

Krok 20. Następnie należy podnieść pokrywę akumulatora, by podłączyć do zasilania wszystkie kable.

Krok 21. Z opakowania trzeba wyjąć moduł sterujący Philips.

Krok 22. Następnie należy odkręcić klem akumulatora w celu podłączenia kabli od podpiętych już modułów.

Krok 23. Kolejnym krokiem jest lokalizacja kabli doprowadzających prąd do świateł pozycyjnych i mijania tak, aby podpiąć moduł sterujący do instalacji elektrycznej.

Krok 24. Moduł sterowania należy zainstalować na obudowie akumulatora.

Krok 25. Moduł sterujący trzeba połączyć ze światłami do jazdy dziennej.

Krok 26. Efekt końcowy - sprawdzamy czy światła należycie działają.



Instruktaż filmowy nt. montażu świateł do jazdy dziennej:

YouTube Video


źródło: informacja prasowa, Fleishman-Hillard
Img
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 

Poleć ten wątek
URL:

Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ile policja zabrała praw jazdy ? Off Topic 1 20 maj 2015 11:13:11
Okres próbny - prawo jazdy 2013 -2014 Przepisy, ubezpieczenie 2 18 październik 2013 23:04:08
Technika jazdy samochodem Dział Techniczny 3 09 kwiecień 2012 13:07:47
Kurs ekonomicznej jazdy Subaru Imprezą WRX STI ;) Off Topic 1 15 listopad 2011 19:28:45
Nowe kategorie prawa jazdy na motocykl od 2013 roku Przepisy, ubezpieczenie 1 17 marzec 2011 12:56:21
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019