JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Maj 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Toyota Corolla AE82 GT
styku
Witam

Wrzucam na szybko mój pojazd na co dzień. Opis uzupełnię w wolnej chwili. Ma na imię Hela i jest najlepiej zachowaną seryjną AE82 w kraju. Przynajmniej nie jest mi wiadomo o lepszej sztuce. A jest ich około, 7 o których wiem. Auto ma być sleeperem i na razie spełnia w miarę te kryteria. A dodatki są dla zwrócenia uwagi. Ostatecznie będzie jeżdżącą reklamą.

Img

Img

Img

Zawieszenie:
- stock

Koła:
- 7x17 Team Dynamics Pro Race 1.2
- lekkie nakrętki
- zima stalówki 13''

Motor:
- seria,
- uszczelka insulacyjna 1x pod kolektor

Napęd:
- seria

Hamulce:
- seria

Wnętrze:
- seria

Exterior:
- seria

Elektryka:
- akumulator Kinetic 6 kg
- LEDy przód pozycyjne
- część LEDów w desce

Opony:

- byleco na lato - 205/45 R17 Rainsport i 215/35 R17 Conti
- na zimę Winter Extrema 165/70 R13 na kolcach

Wydech:

- średnica seria
- od połowy jakiś usportowiony Walker - każdym razie nie brzmi jak seryjny
- nowa rura wydechowa z wyciszeniem by MG Motorsport
Edytowane przez styku dnia 17 wrzesień 2013 11:39:43
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Piękna Toyota Hehehe :D Lubie takie auta Uśmiech :) Chyba widziałem cię na sączu Hehehe :D Stałeś na skrzyżowaniu, odrazu rzuciła mi sie w oczy ta Toyotka Hehehe :D
Gratulacje wozu ! Fajnie że do nas dołączyłeś i wrzuciłeś swój pojazd na forum Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Snap
Też ją widziałem na mieście, na grodzkiej ją przepuszczałem bo chciałem ją zobaczyć. Kierowała nią młoda dziewczyna Uśmiech :) bardzo zadbany egzemplarz.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
styku
A to by się żona ucieszyła.

Z ciekawostek. Hela jest już Youngtimerem. Można załatwić sobie bardzo tanie OC. Auto musi mieć minimum 25 lat. To ma 28.

To co zostało już do tej pory zmodzone wrzuciłem od razu przy opisie stanu aktualnego.
Co jeszcze z serwisowych rzeczy i nie tylko:

- zabezpieczenie podwozia preparat Teroson Super 3000
- zapsikane kierunkowskazy kontaktem bo było czasem słabo z ich działaniem.
- auto wietrzone codziennie śmierdzi po myciu tapicerek.
- ogarnięte mocowanie lekkiego aku
- otrzymała ostatnio nową rurę wydechową. Polerowana stal z jakąś siatką w środku firmy MG motorsport
- nowa siatka wydechu
- wydech uszczelniony - jest ciszej
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Masz zółte tablice?
Powiedz jak to wygląda i co trzeba zrobić aby zarejestrować jako zabytek?
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
styku
To bardzo proste. Zrzeszamy się w jakimś Automobilklubie podległym PZM i idziemy z legitymacją do PZU. W NS składka członkowska kosztuje 50 pln. Do tego jeśli się ma 60 % zniżek w PZU OC kosztuje zdaję się 135 pln bo jeszcze za wiek dostaje się 50% od zniżek. Więc jest to mniej niż połowa normalnej stawki.


Następny etap to u Heli regulacja zaworów. Potem wymiana przewodów do chłodnicy oleju bo mam obawę, że stare mogą kiedyś się popsuć.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Zółtych tablic nie widziałem, dziś widziałem tą corolle na lwowskiej, jechała nim dziewczyna, miała zwykłe rejestracje Język 1
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
styku
Żółte tablice to jest głupota jeśli ktoś używa auta a nie tylko mu stoi w garażu. Są takie stare auta które lepiej żeby nie jeździły. Ale Toyoty starzeją się wolniej od właścicieli.

Hela ma dni dobroci. Maska i klapa z laminatu gotowe. Czekam aż mi przyjadą. Później jeszcze miesiąc sezonowania a potem malowanie i montaż.

Połączony z 22. grudzień 2013 12:15:10:
Kolejny dzień dobroci.
Hela dostała zakute przewody do chłodnicy oliwy. Poprawili mi coś tam przy cieknącym filtrze oleju. Wyregulowali zawory.

Laminaty czyli klapa tył i przód mam już. Bardzo lekkie. Czekam na błotniki do połowy stycznia. I montujemy je.

Kupiłem akumlator LiFePo4. Waży 2,5 kg.

To wszystko razem powinno odelżyć Helę o jakieś 20 kg. Co powinno wirtualnie zwiększyć moc pojazdu o około 3%. Dotatkowo o tyle samo poprawi się hamowanie, wybieranie dziur i kierowalność na pewno będą inne niż były. 20 kg to mało jeśli auto waży 1,6 tony ale bardzo dużo jeśli auto waży poniżej 1 tony.
Edytowane przez styku dnia 22 grudzień 2013 12:15:10
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Ooo to ładnie Hehehe :D akumulator, klapy itp trochę ważą, myślę że więcej niż 20 kg zejdziesz z wagi. Ze środka również wywalasz fotele itp?
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
styku
5 kg na błotnikach około 10 na przedniej, tył może być mniej niż 10. Myślę ponad 20 będzie lżej. Gdybym miał normalny akumulator to bym urwał jeszcze 10 kg. A tak urwę tylko lekko ponad 4. Bo teraz jest Stinger.
Planuję jeszcze szyby lekkie ale dopiero jak wpadnę na pomysł jak to zrobić aby się nie rysowały.
Auto optycznie ma być oryginałem.
Mam kubełek carbonowy ale to wjeżdża do drugiego projektu.

Z ciekawych gadżetów prawdopodobnie na aku zostanie założona dioda prostownicza aby obniżyć mu napięcie. Litowce nie lubią ponad 14.4. I wjedzie piszczyk od świateł. Następny etap to zawieszenie.


Jeśli bym jakimś cudem urwał 30 kg to przyspieszenie w tak lekkim aucie powinno się poprawić o 4%. To może i śmieszne. Ale w liczbach to może się przełożyć na jakieś 0,3 s na 1/4 mili. Mało to to nie jest.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
waga dużo daje na przyspieszeniu ale też jeśli się odelża trzeba to robić w miarę z głową aby było odpowiednie wyważenie samochodu, aby się to też dobrze prowadziło.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
styku
Wszystko trzeba z głową. Gdyby to auto miało być na 1/4 mili 90% masy na przód. A ponieważ to nieśmiałe auto uliczne to z około 60 do 40 rozkładu masy zrobi się nieco lepszy niż jest teraz do tego co potrzebuję. Z przodu powinno ubyć więcej kg bo zmieniam 3 elementy i jeszcze ściągam z aku. W drugim aucie mam rozkład gdzie przód waży powyżej 63 % i nie ma rewelacji ani na wprost ani na ścigankach.

Jendak pamiętaj, że większość spapranych sytuacji da się poprawić.
I moim zdaniem nie da się choćby nie wiem co w aucie FWD robiąc jak najwięcej z przodu cokolwiek spaprać. Nie da się auta FWD doprowadzić do wyważenia 50/50. Znaczy może się da ale nie tak prosto. Trzeba by było zamontować super lekki silnik np. od jakiejś Hayabusy. Zrobić ramowe nadwozie od nowa i pokryć od nowa carbonem. Przestawiając silnik. Innymi słowy auto nowe.
Niska masa to mój konik. Mogę o tym tydzień na okrągło. Uśmiech :)
Nie, żebym był świrem ale wagę nakrętek do kół w Toyocie znam na pamięć. Ale metoda na lekkość działa. Właścicieli Subaru i Evo dziwi jak się dowiadują, że jest w stanie za nimi nadążyć a nawet pogonić moje drugie auto, które ma 150 Nm mniej od przeciętnie zrobionego Evo czy Sti. Ma też 300 kg mniej.

A ta AE82 po wybebeszeniu i założeniu całkiem jeszcze ulicznych wałków przy mocy około 140 hp powinna mieć około 7.3 do setki i jakieś 15.4 na 1/4 mili. Silnik nadal seria. To jest niesamowite. Wiem bo kumpel miał tak zrobioną. Dzisiejsze auta przy takiej mocy mają jakieś 10 sekund do setki lub więcej. A inny kumpel ma takie coś jak ja tylko jeszcze powiercone i około 155 hp. Przy masie szacuję około 870 to musi mieć moim zdaniem jakieś 6.5 do 100 na standardowym przełożeniu. A zmienia przełożenie w tym roku i zakłada sliki 13''. To będzie pewnie 6 s. Aby to osiągnąć Focus RS ma 400 Nm i 350 hp. Uśmiech :)
A teraz chłopak może spokojnie jeszcze 4age 20V podkręcić na 200 hp albo dołożyć turbo, kompresor albo to i to jak inny mój znajomy. To jest absurdalne jak takie coś jeździ.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
maiui
Jakieś nowości? Uśmiech :)
Wpadaj na najbliższy spot aby corollkę zaprezentować Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Hamujesz Toyotke? bo widziałem że chyba stała w King Sofcie na osiówce. Ile wypluło?
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 

Poleć ten wątek
URL:

Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Toyota Corolla e12 TS Twój Samochód 3 26 luty 2016 15:37:39
Datsun 200sx, Dodge Stealth/Mitsubishi 3000GT, Toyota Supra, 2x Nissan Skyline Twój Samochód 4 23 grudzień 2015 15:16:43
Toyota Avensis T25 by Łapek Twój Samochód 5 20 listopad 2015 16:06:35
Toyota Supra MK3 1JZ R154 Sprzedam ARCHIWALNE TEMATY 5 19 maj 2015 14:55:29
Toyota Supra MKIII MA70 Byłe Pojazdy 259 19 maj 2015 13:05:12
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019