JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub naszą stroną - Facebook
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Grudzień 2019 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
54% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
14% [7 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 50
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[PM] Techniki Driftu
Rodzaje wprowadzania auta do driftu

1. Braking Drift (Linking) - poprzez krótkie, energiczne wciśnięcie pedału hamulca, przenosimy masę pojazdu na przednią oś w momencie rozpoczynania się zakrętu. Powoduje to utratę przyczepności tylnej osi oraz rozpoczęcie poślizgu. Trzeba pamiętać, że im bardziej nasze auto ulega nadsterowności, tym delikatniej powinniśmy operować hamulcem.




2. Clutch Kick - popularny "strzał ze sprzęgła". Technika ta polega na wciśnięciu pedału sprzęgła , często (nie zawsze) na zredukowaniu biegu i energicznym odpuszczeniu go w momencie przejazdu przez zakręt. Powoduje to tzw. strzał, prowadzący do utraty przyczepności, a co za tym idzie do poślizgu.




3. Dirt Drop Drift - technika polegająca na wyjechaniu tylną osią poza tor lub na nawierzchnię o mniejszej przyczepności co zapoczątkuje poślizg. Opanowanie tej techniki jest przydatne w przypadku aut o mniejszej mocy.



4. E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - podstawowa technika polegająca na wciśnięciu sprzęgła i równoczesnym zaciągnięciu i odpuszczeniu hamulca ręcznego. Inicjuje to poślizg poprzez chwilowe zblokowanie tylnej osi. Często łączy się tą technikę z innymi, korygując nią błędy czy ratując się z opresji.



5. Feint Drift - zwany również "rybką", zabieg polegający na gwałtownym skręceniu kierownicy przed zakrętem w przeciwnym do niego kierunku. Następnie należy odbić czyli skręcić kierownicą w stronę zakrętu. Dynamiczne wykonanie manewru, powoduje wprowadzenie auta w poślizg.



6. Jump Drift - wjeżdżając podczas zakrętu tylnym kołem auta na tarkę, wykonuje ono podskok (ang. Jump), co prowadzi do chwilowej utraty przyczepności jak i do nadsterowności.



7. Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - technika stosowana przy większych prędkościach w dość łagodnych łukach na trasie. Wchodząc w zakręt należy puścić pedał gazu, co wprowadzi nasze auto w delikatną nadsterowność która zapoczątkuje poślizg. Dalsza kontrola polega na operowaniu pedałem gazu oraz kontrowaniu kierownicą.

8. Long Slide Drift - kolejna technika stosowana przy wyższych prędkościach. Jeszcze przed wejściem w zakręt, rozpoczęcie poślizgu z pomocą hamulca ręcznego, pozwala na maksymalnie długi kontrolowany poślizg.



9. Power Over - w momencie wejścia w zakręt, wprowadza się auto w nadsterowność poprzez maksymalne wciśnięcie pedału gazu. Samochód traci wtedy przyczepność i rozpoczyna kontrolowany poślizg. Technika ta, wymaga dużej mocy pojazdu oraz zwiększa zużycie ogumienia.

10. Swaying Drift (Choku-Dori, Manji) - najprostsza technika, polegająca na powolnym zarzucaniu autem. Jadąc na wprost staramy się "rozbujać" nasze auto na lewo i prawo, zwiększając przy tym prędkość. Doprowadzi to do delikatnej nadsterowności, która przy odpowiedniej kontroli gazu może doprowadzić do długiego poślizgu.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019