JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[PM] Jak postępować z klimatyzacją?


Klimatyzacja w samochodzie ma dwa zadania. Po pierwsze, dostarcza do kabiny schłodzone powietrze umożliwiające obniżenie temperatury we wnętrzu przy upalnej pogodzie. Po drugie, osusza powietrze wprowadzane do wnętrza auta.

Aby zapewnić odpowiednią do naszych potrzeb temperaturę w samochodzie należy:

r11; w przypadku klimatyzacji automatycznej ustawić żądaną temperaturę na panelu sterującym, włączyć urządzenie na pracę automatyczną (AUTO) i... zapomnieć, że mamy klimatyzację. Automat sterujący zapewni utrzymanie założonej temperatury bez względu na warunki Fot. Hella zewnętrzne, klimatyzacja będzie samoczynnie włączana lub wyłączana, kiedy będzie to potrzebne;

r11; w przypadku klimatyzacji ręcznej, włączamy przycisk uruchamiający klimatyzację i zależnie od naszych upodobań podnosimy lub obniżamy temperaturę we wnętrzu pojazdu za pomocą regulatora ogrzewania (!) systemu wentylacji naszego auta. Gdy jest za zimno, zwiększamy rgrzanier1; (pokrętło przesuwamy na czerwone pole), gdy za ciepło r11; przesuwamy regulator w kierunku minimum (wskaźnik na polu niebieskim). Oczywiście zawsze mamy włączoną klimatyzację.

W obu typach klimatyzacji postępujemy tak bez względu na porę roku, także chłodną jesienią, wiosną i zimą.

Gdy klimatyzacja pracuje, do kabiny dostaje się osuszone powietrze, co znakomicie poprawia warunki jazdy w czasie opadów i dużej wilgotności powietrza. Efektem jej działania jest brak parowania szyb. Jakie ma to znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, nie trzeba tłumaczyć.

Utrzymywanie klimatyzacji w ciągłej pracy ma jeszcze jedno zadanie r11; chroni układ, a szczególnie jego najdroższy i najbardziej skomplikowany element

r11; sprężarkę r11; przed przedwczesnym zużyciem i kosztownymi w naprawach awariami. Krążący w pracującym układzie czynnik chłodniczy rozprowadza olej, który smaruje trące się części sprężarki. Jeżeli klimatyzacja nie działa, olej osadza się w jej różnych częściach. Po ponownym uruchomieniu klimatyzacji, przez czas potrzebny do rozmieszania oleju w czynniku chłodniczym i rozprowadzeniu po całym układzie, sprężarka pracuje z niedostatecznym smarowaniem. Z tego powodu przerwa w pracy klimatyzacji nie powinna trwać więcej niż tydzień, nawet w zimie.

Kilka zasad

- dla szybkiego schłodzenia wnętrza ustawić pracę układu na obiegu wewnętrznym, a po ustaleniu temperatury koniecznie przywrócić dopływ powietrza z zewnątrz

- w czasie dłuższej podróży podczas każdego postoju pojazdu wietrzyć wnętrze i dużo pić. Klimatyzacja osusza powietrze, co prowadzi do wysychania śluzówek i związanych z tym kłopotów

- nawiew ustawiać tak, aby ograniczyć do minimum bezpośredni napływ powietrza na ciała pasażerów, w ten sposób nie będziemy odczuwać przeciągów i rmarznięciar1;

- nie ubierać się za rciepłor1;, lepiej zwiększyć temperaturę we wnętrzu




¬ródło: https://www.motofakty.pl/artykul/jak-postepowac-z-klimatyzacja-1.html

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019