JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[STYLE TUNINGU] Drag
Drag Racing w Polsce pod nazwą wyścigi równoległe, odmiana wyścigów samochodowych, w których dwa pojazdy (najczęściej samochody lub motocykle) w jak najkrótszym czasie przy starcie od zera pokonać mają prosty odcinek drogi lub toru. Drag racing wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych i wciąż jest tam bardzo popularny. Wyścig najczęściej odbywa się na odcinku ¼ mili (402,336 m / 1320 ft.), chociaż jest również rozgrywany na odcinku 1/8 mili (201 m / 660 ft.).

W Polsce sport ten stał się popularny dzięki SSS - Stowarzyszeniu Sprintu Samochodowego, a oficjalna nazwa cyklu zawodów rozgrywanych w Polsce to Mistrzostwa Polski w Wyścigach Równoległych im. Jana Wdowczyka. Pierwsze oficjalne zawody w Polsce odbyły się 1 maja 2003 roku na lotnisku w Modlinie, jako Puchar PZM. Zawody odbywają się w podziale na klasy w zależności od pojemności silnika samochodu, napędzanej osi, oraz rodzaju silnika (doładowane, wolnossące, oraz Diesel).


Podział klas


* Mini - napęd dowolny, pojemność silnika do 1550 cm³,
* Mini Plus - napęd dowolny, pojemność silnika do 1550 cm³, z doładowaniem,
* Diesel - napęd dowolny, z doładowaniem lub N/A, zasilane olejem napędowym,
* Profi - FWD N/A, pojemność silnika powyżej 1550 cm³,
* Profi Plus - RWD N/A lub AWD N/A, pojemność silnika powyżej 1550 cm³, silniki Wankla,
* Turbo - FWD z doładowaniem,
* Turbo Plus - RWD z doładowaniem, silniki Wankla z doładowaniem,
* Maxi - AWD z doładowaniem,
* Outlaw - pojazdy niespełniające wyżej wymienionych wymogów (klasa wolna)

Legenda
(N/A - silniki bez doładowania (ang. Naturally Aspirated), FWD - napęd przedni, RWD - napęd tylny, AWD - napęd na 4 koła)

Czasy uzyskiwane przez najszybsze samochody w Polsce oscylują w okolicy niewiele ponad 8 sekund na 402 m.

=======================================================================

Przykładowy tor do Drag Racing



W końcu Japońskie !!!!!! Wyścigi na 1/4 mili - ul. Złotego smoka w Gorzowie Wlkp.



Dragster



Dragster - samochód używany w wyścigach na krótkich dystansach np. 1/4 mili. Zazwyczaj montuje się w nich ulepszone silniki tłokowe, jednak zdarzają się maszyny z silnikami odrzutowymi.

W dragsterach najważniejsze jest duże przyspieszenie - na dystansie 402,5 metra samochody te nie osiągają pełnej prędkości, która mogłaby mieć decydujące znaczenie w dłuższym wyścigu. Ważna jest także aerodynamika pojazdu. Zwrotność nie odgrywa tu dużej roli ponieważ tor wyścigu pozbawiony jest zakrętów.

Samochody te generują moc około 8000 KM. Po osiągnięciu mety mają prędkość przekraczającą 500 km/h, a pierwszą setkę osiągają już po 0,5 s. Najmocniejsze zużywają nawet po 1 l paliwa na sekundę.

Najmocniejsze klasy dragsterów (top fuel), których dane zamieszczono powyżej, ze względów bezpieczeństwa, nie ścigają się na dystansie 402,5 m lecz na skróconym do 1000 stóp, czyli 302 m. Wynika to z faktu osiągania przez nie zbyt dużych prędkości na dystansie 400 m. Już na dystansie 1000 stóp przekraczają prędkość 300 mil/h (ok. 480 km/h).




Jako jeden z większych sukcesów polskiego drag racingu można uznać organizację 1 lipca 2007 r. w Kamieniu Śląskim imprezy o randze nieoficjalnych Mistrzostw Europy samochodów ulicznych - King Of Europe.

Drag racing jest także popularny w Brazylii, Australii, Japonii, RPA i większości krajów europejskich szczególnie skandynawskich. Obecnie na świecie jest ponad 325 torów wyścigowych pod drag racing.


Krótko o Drag


-auta mają dużo dodatków poprawiających aerodynamikę
-mają wymyślne vinyle namalowane na aucie
-stare muscle cary dla spektakularności mają zazwyczaj silnik na wierzchu
-z tyłu mają zamontowany spadochron
-z tyłu mają też rollel bar żeby auto zostało na kołach podczas startu
-posiadają potężne silniki


Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019