JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Dystanse do kół - montaż
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE W SKRÓCIE

Jak wybrać?
Podczas doboru odpowiedniego dystansu może się zdarzyć, że nawet różne odmiany silnikowe tego samego auta wymagają odmiennych pierścieni. Na rynku istnieją dystanse uniwersalne, ale nawet one nie pasują do wszystkich modeli aut. W tym wypadku zdecydowanie bardziej polecamy produkty dedykowane do danego modelu.

Uniwersalne dystanse mają jeszcze jedną wadę. Ich wielofunkcyjność jest często okupiona troszkę mniejszą wytrzymałością. Nie są one idealnie wyważone, co w konsekwencji ciężkiej eksploatacji może doprowadzić do np. drgań kierownicy. Ten problem zniwelowany jest do minimum, jeśli sięgamy jedynie po sprawdzone produkty renomowanych firm.

Dobór dystansu do danego auta warunkowany jest także konstrukcją seryjnej piasty. Koło może być zarówno przykręcane śrubami, jak i przymocowane nakrętkami do szpilek znajdujących się w piaście. Na rynku występują tuleje dystansowe do obu rodzajów samochodów.


Pierścienie dystansowe przelotowe


Przykręcane są do koła za pomocą śrub lub nakrętek w fabrycznie przygotowane miejsca. Posiadają one mniejsze szerokości i powiększają rozmiar osi o najwyżej 30-40 mm. Jeżeli dystans przelotowy jest na tyle szeroki, że nie wystarcza seryjny pierścień centrujący, wtedy posiada on własny. Należy także pamiętać, iż w tym wypadku bardzo często trzeba zastosować nowe dłuższe śruby lub szpilki. Są one dostarczane często w zestawach, ale nie zawsze (warto zwrócić uwagę na to co proponuje producent, ponieważ np. nowe szpilki potrafią kosztować prawie tyle samo co dystanse). Przy małych poszerzeniach mogą co prawda wystarczyć seryjne, ale przy montażu pamiętajmy, aby gwint wkręcił się w piastę o około minimum 10-12 mm w przypadku małych i około 15 mm w przypadku większych poszerzeń. Tego typu dystanse proponujemy posiadaczom aut o małych mocach seryjnych lub tym, którzy nie chcą bardzo poszerzać rozstawu kół.

Pierścienie dystansowe adapterowe


Czyli jak sama nazwa wskazuje jest to rodzaj przejściówki np w lustrzankach i aparatach, oraz w innych typach rzeczy.
Są przykręcane do seryjnych otworów, a koło w nowe miejsca, które znajdują się w dystansie (pełni on w tym wypadku rolę piasty). Taki zestaw na pewno wykazuje większą wytrzymałość, co jest bardzo ważne przy dynamicznych skrętach, ostrym hamowaniu, czy ruszaniu. Tu również należy pamiętać, że mogą być potrzebne nowe śruby, szpilki czy nakrętki. W tym wypadku poszerzenia mogą dochodzić do 40 mm na stronę. Oczywiście mogą one być także większe, ale takie elementy, zarówno przelotowe jak i adapterowe, najczęściej wykonywane są na indywidualne zamówienie. Montując dystanse możemy zdecydować się na przelotowe na przedniej osi i adapterowe na tylnej.



Jak zwykle !


Ograniczeniem szerokości dystansów jest także konstrukcja auta i przepisy drogowe. Należy pamiętać, że koła muszą się swobodnie skręcać, a według paragrafu felgi nie mogą wystawać poza obrys karoserii. Ceny tego typu elementów renomowanych firm wahają się od ok. 200 PLN (ze śrubami lub nakrętkami, na jedną oś) za najwęższe dystanse przelotowe, do ok. 600 PLN (na oś) za najszersze dystanse adapterowe.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019