Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
Technika jazdy samochodem
|
|
gacuus |
Dodany dnia 26 grudzień 2011 13:46:01
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Witam mam pomysł aby zrobic sobie taki post na temat techniki jazdy samochodem można by wklejac rozne artykuły n.t jazdy samochodem opisy cwiczen itp na począetek https://www.opone...ansowanych Edytowane przez gacuus dnia 26 grudzień 2011 18:54:58 chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
Qamil |
Dodany dnia 22 marzec 2012 21:33:16
|
Poziom 10 Postów: 31 Data rejestracji: 17. marzec 2011 |
Trochę tekstu o hamowaniu z międzygazem. Polecam stosować międzygaz w samochodach, szczególnie benzynowych; synchronizatory dłużej pożyją. https://www.techn...l-and-toe/ |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 09 kwiecień 2012 13:07:47
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
hamowanie lewą stopą Hamowanie lewą nogą jest prawdopodobnie najważniejszą techniką w sportowej jeździe autami z napędem na przednie koła. Aby pokonać podsterowność musisz przekazać większą przyczepność przednim niż tylnym kołom. Chcesz w końcu wejść w zakręt bezpiecznie i z taką prędkością, aby mieć pewność, że auto skręci a nie pojedzie prosto (podsterowność). Zbliżając się do zakrętu powinieneś zwolnić jak zwykle używając prawej nogi, możesz wykorzystać również technikę "heel nad toe". Jadąc na właściwym biegu, jednak ciągle trochę za szybko, przesuń lewą nogę na pedał hamulca, a prawą z powrotem na gaz. W przypadku niektórych skrzyń biegów istnieje możliwość zmiany biegów bez sprzęgła bez uszkadzania ich. To znaczy, że możesz wykorzystać lewą nogę do wytracania prędkości w tym samym czasie redukując biegi. Powinno się to jednak robić tylko w przypadku skrzyń, które są w stanie temu podołać. [uwaga: W oryginale było "straight-cut gearbox". Myślę, że chodzi o skrzynie kłowe, ale nie jestem pewien. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat proszę o kontakt.] Używasz teraz lewej nogi, aby wyhamować auto o ostatnie kilka kilometrów przed wejściem w zakręt. Jeżeli w tym momencie naciśniesz gaz prawą nogą i hamulec lewą, wszystko jednym płynnym ruchem, tylne koła całkowicie lub częściowo zablokują się. Różnica przyczepności tylnych i przednich kół spowoduje, że samochód stanie się nadsterowny. W tym momencie kontrolujesz samochód kręcać kierownicą w stronę w którą chcesz jechać oraz hamując/zdejmując nogę z gazu dla większej nadsterowności, naciskając gaz/zdejmując nogę z hamulca dla uspokojenia tyłu auta. chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
Poleć ten wątek | |
URL: |
Przejdź do forum: |