JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub naszą stroną - Facebook
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Czerwiec 2020 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
54% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
14% [7 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 50
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
Artykuły: MODYFIKACJE
[MD] Jak zmniejszyć masę & jak poprawić rozkład masy w sportowym samochodzie?


Obniżenie masy pojazdu przygotowywanego do startu w sportach motorowych to jeden z najlepszych sposobów na jednoczesną poprawę osiągów i prowadzenia samochodu. Co najważniejsze, wiele takich modyfikacji da się wykonać niewielkim kosztem.

[MD] Układ wydechowy & modyfikacje


Wielu kierowców rozpoczyna tuning swojego samochodu od zakupienia chromowanej końcówki rury wydechowej. Ideałem jest sportowy wydech, ale to już są spore koszty.








[MD] Instalacja regulatora doładowania


Instalacja sterownika ręcznego pobudzenia zależy od typu i konfiguracji swojego turbo systemu. Oto co przygotowałem.

[MD] Elektronika silnika- Jak zwiększyć moc


Czyli co to jest CHIPTUNING oraz wiele wiele bardzo przydatnej wiedzy na ten temat.









[MD] Legalne modyfikacje


Co wolno zmienić w samochodzie? A co jest nielegalne? Montaż, demontaż lub wymiana wyposażenia pojazdu są zwykle dozwolone przepisami. Trzeba jednak pamiętać o ograniczeniach związanych ze zmianami. Podpowiadamy, co można przerobić i zmienić w aucie oraz jakie skutki prawne ma taka ingerencja. Na szczęście większość zmian, jakie dokonują kierowcy, jest dozwolona prawem i nie wiąże się z formalnościami.







[MD] Sprzęgło sportowe


Sprzęgło sportowe opiera się na takiej samej zasadzie działania jak sprzęgło standardowe, jednak w jego przypadku dąży się do maksymalizacji możliwego do przeniesienia momentu obrotowego. Zwiększenie współpracujących powierzchni ciernych byłoby najprostszym rozwiązaniem od strony technicznej, lecz najtrudniejszym od strony technologicznej. Kluczową rolę odgrywa więc nie stan ilościowy, ale jakościowy okładzin.






[MD] Intercoolery - Chłodnice powietrza



Intercooler (ang. "chłodnica pośrednia") chłodnica powietrza doładowującego to chłodnica chłodząca powietrze sprężone w sprężarce przed dostarczeniem go do silnika, stosowana w silnikach spalinowych z doładowaniem. Służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika. Określenie intercooler używane jest też do chłodnic powietrza stosowanych w silnikach przepływowych, np. lotniczych lub sprężarkach turbin gazowych - wówczas intercooler oznacza chłodnicę umieszczoną między („inter") stopniami sprężarki. Natomiast chłodnice powietrza umieszczone za sprężarką nazywane są aftercooler.





[MD]Opony i felgi



Przy zwiększeniu ET problemem może być natomiast niebezpieczeństwo tarcia felgi o zacisk hamulcowy. Dlatego też, przy planowanych zmianach odsadzenia koła należy bacznie przyjrzeć się odległości felgi fabrycznej od newralgicznych punktów pojazdu (krawędzie nadkoli, zaciski hamulcowe, kolumny McPhersonów). Nie zapominajmy również, iż według polskich przepisów koło nie może wystawać poza obrys błotnika.Nie ma znaczenia, czy to felga stalowa czy aluminiowa – koło musi być położone w tym samym miejscu... Teoretycznie szerokość felgi najczęściej jest minimalnie mniejsza od szerokości opony (dla dobrego dopasowania). Zatem opona o szerokości 185mm zazwyczaj jest montowana...






[MD] Układ dolotowy



Zwiększony przepływ powietrza i zmniejszanie temperatury wlotu daje ten sam efekt - większe ciśnienie spalania i wynikający z tego zwiększony moment obrotowy. Zwiększając przepływ powietrza do silnika umożliwiasz tłokom zaciągać większą masę powietrza do komory spalania. Im większa masa zaciągniętego powietrza, tym więcej paliwo może zostać z nim zmieszane. A im więcej mieszanki, tym większe ciśnienie spalania.







[MD] Jak odchudzić samochód ?

Obniżenie masy pojazdu przygotowywanego do startu w sportach motorowych to jeden z najlepszych sposobów na jednoczesną poprawę osiągów i prowadzenia samochodu. Co najważniejsze, wiele takich modyfikacji da się wykonać niewielkim kosztem. Mniejsza masa sportowego samochodu ma w zasadzie same zalety. Odchudzone auto przy tej samej mocy silnika ma lepsze. Odchudzone auto przy tej samej mocy silnika ma lepsze osiągi, a zredukowana siła jego bezwładności pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów i skuteczniejsze działanie układu hamulcowego. Każdy wyrzucony kilogram pozwala zatem zyskiwać bezcenne ....




[MD] Podtlenek azotu NO2

Podtlenek azotu to jeden z najprostszych sposobów, żeby radykalnie zwiększyć moc auta i to stosunkowo niewielkim kosztem. Już podstawowe instalacje "NOS" dodają silnikowi nawet 30 procent mocy, ale tylko przez kilkanaście sekund. Przy tym koszt jednej butli podtlenku azotu to około 300 złotych. Montaż instlacji podtlenku azotu to rzeczywiście najtańszy sposób na bardzo poważne podkręcenie silnika auta. Wcale nie oznacza to jednak, że to tania zabawa. Sama instalacja, nawet najprostsza, to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych....






[MD] Rozpórka zawieszenia

Rozpórka zawieszenia, czyli metalowa lub aluminiowa rurka założona pomiędzy mocowania amortyzatorów powoduje usztywnienie nadwozia. Jej montaż wskazany jest po tuningu silnika, utwardzeniu zawieszenia, a także w starszych samochodach. Sztywność nadwozia można znacznie zwiększyć montując tzw. klatkę bezpieczeństwa, ale do codziennej eksploatacji tak uzbrojone nadwozie zupełnie się nie nadaje. Ale można nieco zwiększyć sztywność nadwozia nie ujmując mu nic na uniwersalności. . .




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2020 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019